Går Du På Kompromis Med Din Lyd?


Lause

Recommended Posts

Jeg sys ihvertfald det surt hvis en lydmand vil dæmpe røven af mine toms mens jeg selv vil ha en åben lyd. Den behøver ikke synge i 20 år men at lave den ting en bam bam bam lyd dur bare ikk..

 

men hey til de jobs jeg spiller så laver man sin egen lyd alligevel så hva ved jeg ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu er jeg en af dem som kun har et bestemt mærke bækkener og det er Istanbul.

Har selvfølgelig prøvet en del andre bækkener. Har også haft et setup der bestod af flere forskellige mærker bækkener. Det var fint, men der var nogle af mine bækkener jeg elskede sammen (tilfældigvis mine Istanbul), og nogle der bare ikke passede ind i det lydbillede jeg gerne ville have. Så derfor har jeg nu kun Istanbul bækkener. Og har aldrig haft en federe lyd. Det fungerer for mig.

 

Det er jo klart at bækkener af samme mærke og samme serie, lydmæssigt oftest har noget af det samme, de passer sammen i lyden. Så hvis du finder nogle bækkener der bare er fede og passer ind i din lyd, så ser jeg ingen grund til ikke at købe dem.

Jeg siger ikke det er forkert eller dumt at blande bækkenmærker, de kan slevfølgelig passe lige så godt ind. Men mener at man ikke behøver at gå på kompromis bare fordi man vil have ens bækkener.

 

En lille sidegevinst er jo også at det ser super godt ud :)

 

M.v.h Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg siger heller ikke at man skal benytte gaffa på sine trommer, og dæmpe dem ind i helvede, men hvis det er den lyd man søger?

 

Jeg har også et bækkensetup, udelukkende med Zildjian A Custom - men det er jo den lyd jeg søger?

 

Den går også den anden vej. Man kan jo ikke sige: Du går på komromis med din lyd, KUN fordi du har Zildjian A Custom bækkener.

 

 

Mit Paiste Trad. ride ville hvertfald ikke passe ind i setuppet, derfor bruger jeg det heller ikke med mine A Customer.. Det er jo bare min egen erfaring..

 

Problemet ligger i at folk uddeler bestemte genrer til bestemte bækkenserier! såsom: Zildjian A Custom kan ikke bruges til jazz. - Hvilket jo er en lodret løgn!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jonas.

 

Det er også HELT i orden!!

 

Fuld forståelse for det. Jeg kunne da selv finde på at spørge!

 

 

 

Det jeg vil have fat i, er dem som skal lege kloge-åge så snart nogen søler deres trommer til i gaffa.

okay jeg må også have misforstået dig sånd tænker jeg heller ikke jeg har det bare samme måde som Jonas Lind.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu