China Retning...


Martin Damgaard

Recommended Posts

Hey!

Jeg ved ikke om det her spørgsmål har været der før. Kunne i hvert fald ikke finde det. Men:

 

Hvad er forskellen på om man vender China'et den ene eller den anden vej? Og er der en grund til at de fleste trommeslagere vælger at sætte det "på hovedet"?

 

Damgaard

Redigeret af DrummerDamgaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man crasher på det vender man det med buen op. Hvis man også rider på det vender man det med kanten op.

Siger hvem..?

 

- Man gør vel som man synes det er mest naturligt. Men det hjælper nok lidt på stikkerne at det "vender på hovedet".

Link til kommentar
Del på andre sites

Der må jeg altså også melde mig uenig.

Mit vendet altid med kanten ned, og hvis jeg endda føler mig tilpas kedelig, kan der sagtens rides...

 

The Tormentor

 

Det forstod jeg ikke specielt meget af, men fornuften siger da at hvis man rider meget på det (i betydningen; slår imellem bue og klokke med spidsen af stikken), så vender man det med kanten opad

Link til kommentar
Del på andre sites

Man afkorten for det meste bækkenet sustain ved at vende det på hovedet. Det skyldes at bækkenet sidder i sin yderposition på stativet som udgangspunkt. Slår man i den side af bækkenet, der vender nedad, kan bækkenet ikke vippe på stativet, herved bremses udklingninger af bækkenet noget hurtigere end, hvis bækkenet vender med klokken opad og sidder vandret.

 

Man kan opnår en mellemting ved at slå i overkanten af det omvendte china. Så kan bækkenet først vippe frit, hvorefter det bliver bremset, når det når tilbage til startpositionen.

 

Jeg vender mine chinas på begge måder efter, hvad jeg vil have ud af dem. Når jeg vender dem på hovedet, bruger jeg en Cymbal Spring fra Aquarian. Den forlænger levetiden på et omvendt china betydeligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det forstod jeg ikke specielt meget af, men fornuften siger da at hvis man rider meget på det (i betydningen; slår imellem bue og klokke med spidsen af stikken), så vender man det med kanten opad

 

Jeg må erklære mig enig med Tormenter. Det var da ellers let nok at forstå hvad han skrev?

Link til kommentar
Del på andre sites

...Når jeg vender dem på hovedet, bruger jeg en Cymbal Spring fra Aquarian. Den forlænger levetiden på et omvendt china betydeligt.

Hørt! Jeg bruger to:

1. den bløde røde til mit aggressive 19", som får bækkenet til at svinge og brøle 100% uhindret - jeg tror næsten det svinger mere, end det ville have gjort det på et standard bækkenstativ med bækkenet forside opad.

2. den mere rigide gule til mit traditionelle 20", som holder det mere i skak og reducerer tonen til et kort mørkt bøh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det forstod jeg ikke specielt meget af, men fornuften siger da at hvis man rider meget på det (i betydningen; slår imellem bue og klokke med spidsen af stikken), så vender man det med kanten opad

Hvis det er et Wuhan China.. så bliver det lidt svært at finde klokken.. høhø

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Rasmus Vorm

Det er vel det samme, men du skåner ihvertfald ikke dine stikker.

 

Men... Man skal nu heller ikke skåne sit china :dev:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu