Overvurderede Og Undervurderede Trommeslagere


Bækkenbrageren

Recommended Posts

Lars Ulrich spiller måske ikke fantastisk længere, men hans musiske og karriere mæssige opnåelser er dog sindsyge.

 

Det er jo en smagssag, og jeg blir altid hakket for det.. Men jeg sys fx. Stewart Copeland. Så det svært at kalde nogen overvurderede. For dem man sys er overvurderede har alle lavet kæmpe bedrifter, jo ubestrideligt gør dem betydelige for mange andre. Fx. Stewart Copeland, jeg kan personligt bare ikke lide ham.

 

Ellers kom jeg faktisk til at tænke på at alle mine favoritter iforvejen er små populære eller meget populære :tu:

 

Det svært at sige, for man skal sammenligne deres personlige tromme egenskaber med det de faktisk har opnået med deres musik. Hvis man skilte de to af ville det være lettere :(

 

Jeg kan bruge min overvurderet kategori til at sige Dúne.. Pffffft!

Link til kommentar
Del på andre sites

det hele kommer jo an på hvem du spørger!

ifølge nogen er jeg overvurderet - og ifølge andre er jeg undervurderet

og det gælder jo alle slagere!

lars ulrich er jo et populært emne at debattere - men langt de fleste glemmer at det at være trommeslager er altså andet end bare at slå på trommer.... det hander også om musik og trommeslagning som en handelsvare osv. Selvom de fleste ikke vil tænke på det...

 

At lars ulrich skulle være overvurderet er i mine øjne totalt langt ude.

Det er som at sige at dem der byggede pyramiderne var talentløse, bare fordi man nu kan bygge strukturer som storebæltsbroen....

Man skal sgu huske hvor det hele begyndte skal man!! og så sætte tingene i den rette sammenhæng!

 

 

The Golden Words!! :tu:

 

 

Undervuderet:

 

Daniel Svensson (In Flames)

Chris Slade (dengang i AC/DC)

John Dolmayan (system of a down)

Tomas Haake (Meshuggag)

Scott Phillips (Creed - Synes han gør det godt)

 

Overvurderet:

 

Laust Sonne ( så fed er han nu heller ikk...)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er Bonham overvurderet? :tu:

 

Har i hørt et nummer som "Rock'n Roll", "Good Times, Bad Times" eller "Poor Tom" ???

 

Og nu skal det ikke siges, fordi jeg er Zeppelin fan. Tvært imod. Jeg synes Zeppelin er fedt, men det ryger ikke særlig ofte på pladsepilleren! Så det er ikke fordi jeg er kæmpe Zeppelin fan! Han spiller for fedt, og kan fandenme nogle ting! Og i min bog er han langt fra overvuderet!

 

Jeg har aldrig sagt at manden ikke er en god slager, eller at han ikke har inspireret mange andre slagere. Jeg siger bare at der er mange, som ikke spiller trommer, der regner ham for at være trommeslagernes gud, hvilket jeg er godt træt af.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det han spiller i et nummer som Good Times Bad Times synes overvuderet, så er vi jo på grænsen til inkopetance omkring trommespil! Man skal også lige huske, at han er DATIDENS kæmpe! Han er jo langt fra lige så teknisk som de moderne trommeslagere, dengang var man bare ikke så teknisk stærke, man levede på sammenspillet! I kan sikkert ha' ret i at han kontra moderne trommeslagere kan være lidt overvuderet, men tager man tiden i betragtning så er han jo sindssyg!

 

Det ville også være dejlig hvis du lod være med at læse mellem linjerne i mine indlæg, jeg har ALDRIG skrevet at han ikke spiller fedt, blot at han er overvurderet og at der findes, og fandtes federe slagere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Undervurderet trommeslager:

Gregory Sylvester Coleman fra The Winstons!!!!

 

se

 

Han spiller sku så stramt og funky og med fed lyd og energi. Vel at mærke LÆNGE før protools' editerings-muligheder :-)

Dope shit!

Redigeret af Anders Meinhardt
Link til kommentar
Del på andre sites

Scott Phillips (Creed - Synes han gør det godt)

 

Ham synes jeg egentlig også er ret fed!. Han spiller jo så i Alter Bridge nu - hvilket er Creed, bare med en anden forsanger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan sige meget, men hver trommeslager der bliver nævnt, har jo sin spillestil og har sat sit præg på musikken gennem tiden; Charlie Watts, John Bonham, Lars Ulrik... At der så er nogle "upcoming" oversete trommeslagere som kan lægge et fedt groove er jo bare fedt.

 

Men thebage til til debatten

 

 

Overvurderede:

Pink...

 

Undervurderede:

.. som sagt Thomas Gundal

Dennis Pedersen (Neighbours)

 

De ovenfornævnte er jo verdensstjerner, men har ikke sat noget SKÆLSÆTTENDE præg på kendt musik... Men =) De swinger!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

overvuderet ville nok være travis barker, ærligt talt kan jeg ikke se det helt fantastiske ved ham. han spille ikke fede rymter eller er særlig opfindsom.

 

 

 

 

 

undervuderede trommeslagere:

chris nail.

gene hoglan.

paul bostaph

Link til kommentar
Del på andre sites

Undervurderet trommeslager:

Gregory Sylvester Coleman fra The Winstons!!!!

 

se

 

Han spiller sku så stramt og funky og med fed lyd og energi. Vel at mærke LÆNGE før protools' editerings-muligheder :)

Dope shit!

 

 

Fuck det fedt det klip! :-)

 

Jeg har aldrig før tænkt over et beat's "historie" før.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ham synes jeg egentlig også er ret fed!. Han spiller jo så i Alter Bridge nu - hvilket er Creed, bare med en anden forsanger.

 

Sjovt du er vild med Dennis Pedersen. ham modtog jeg undervisning af da jeg gik på efterskole i Varde.. Jeg kom desværre ikke til så mange timer, da de tit blev rykket på grund af hans spillejobs og jeg udover det var en dybt forvirret, stresset ung mand. Der gik jeg helt sikkert glip af en hel del.

nuvel.

 

overvurderede:

Travis Barker - jeg hader at se klip fra mtv, hvor speakeren siger "travis barker is consittered one of todays best drummers and bla bla, osv. osv.

 

Lars Ulrich.. igen: han var måske meget fed engang, meeen..

 

og så kan man vidst godt lade euforien over Bohams nytænkende rock-spil for 30 år siden lægge sig! Fald til ro, folkens. :)

 

Undervurderede:

Asger techau fra Kashmir

Link til kommentar
Del på andre sites

Overvurderede:

Charlie Watts... grunden til at han dropper hihat slaget er at han ikke kan finde ud af at ramme både hihat og lilletromme på samme tid...

 

Er det ironisk, eller mener du det virkelig?

 

For du skal vidst lige tjekke dine oplysninger en gang til hvis du mener det. Grunden til han spiller som han gør, er fordi han gerne vil have mere plads i lydbilledet til lilletrommen. Måden bruges rigtig tit i studiet, fordi lilletrommen kommer til at stå "alene" i lydbilledet, og trænger meet bedre frem.

 

Andre bands bruger det meget - feks på den nye plade med QOTSA...

 

Jeg synes han spiller så skide fantastisk godt - det gør hele bandet faktisk.

 

Men alt er jo subjektivt, Hvis Lars Ulrik ikke var dansk havde vi aldrig diskuteret ham. Jeg synes han spiller godt. Ringo Star er også altid til diskussion, og jeg fatter det ikke. Jeg synes han spiller harende musikalsk. Hans indgang til musikken er anderledes stadig i dag - gad vide hvor mange andre der ville spille som ham i come Together. Genialt og hamrende musikalsk....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
Gæst Dusholm
Hvem undervurderer ham?

 

Vel mest ham selv...

 

Hans talenter har kunne bringe ham meget længere, end til TV-underholdnings programmer og Amin Jensen.

 

Hans fortid i Frontline og Blast samt hans tid hos Glæsel mener jeg er vand, ved siden af det potrentiale han besidder som trommeslager.

 

Om han selv har valgt den vej, eller kortene er spillet forkert ved han kun selv. Men anyway, han er en fornøjelse at høre på..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst John Bonham

John Bonham? overvurderet?`hvad er der galt med jer? han har en kæmpe indflydelse på mange slagere idag, og han spillede for fedt! overvurdede: Søren Berlev, jeg er træt af at høre på at mormor siger jeg måske en dag, bliver ligeså god som Søren Berlev

 

Travis Barker: han kan ikke engang spille en solo. IMO er han ikke noget særligt

 

Nick Jonas(fra Jonas brothers) små piger der tror han er god fordi han er lækker, findes der noget mere irriterende?

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. Nils Ratzer, så skal man heller ikke glemme hans fortid i det knap så kendte band Crew, hvor Jan Glæsel og Bob Rickets, og Hanne Boel også var med. Var i øvrigt ledet af min gamle guitarlærer Peter Bjørn Rasmussen. Fantastisk dejlig mand!

 

 

Nå, men det er generelt lidt sjovt at læse at alle de undervurderede trommeslagere, er trommeslagere som brugerne egentlig selv godt kan li ;)

 

Jeg synes faktisk at min yndlingstrommeslager, Josh Freese, er overvurderet. Han er ikke verdens bedste trommeslager, hvilket mange sikkert gerne vil gøre ham til, men han er fandme dygtig. Og derudover så virker han som en underholdende og sympatisk fyr, som har overskud til at lave nogle fede ting engang imellem. Dygtig, men i sidste ende overvurderet.

 

Generelt kan man vel egentlig sige at alle kendte trommeslagere er overvurderede, og alle de små og store gutter og gutinder man kan finde på youtube, er undervurderede.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Hej :D

 

Jeg synes ikke overvurderet og undervurderet behøves at have noget med trommeslagerens dygtighed at gøre..Er det ikke nærmere et spørgsmål om popularitet?

 

Hvem er det lige der over og undervurdere en trommeslager?..Det er alle de andre end trommeslageren selv :)

 

Det er et svært emne at diskutere da der er så mange forskellige indstilninger til, hvad man synes gør en trommeslager god/fed... Perfekt teknik kontra musikalitet...Hurtighed kontra groove osv. (Jeg ved godt der er trommeslagere, man synes besider alle det 4 ting :P )

 

Men hvis jeg skal køre efter overvurderet/undervurderet i denne tråd synes jeg:

 

Undervurderet:

Ringo: Synes han ligger tæske fedt, spiller musikals og har hans egen stil

Roger Taylor: (ham fra Quuen) Jeg synes han spiller nogle fede ting på de gamle Queen plader

Phil Gould: (Level 42's gamle trommeslager) Det er mest hans spille stil og små finurliheder

Bev Beven: (Trommeslager fra ELO) Han spille meget musikalsk på mange af de gamle ELO plader

 

Overvurderet:

Ingen ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Overvurderede:

Pink...

 

Undervurderede:

.. som sagt Thomas Gundal

Dennis Pedersen (Neighbours)

 

De ovenfornævnte er jo verdensstjerner, men har ikke sat noget SKÆLSÆTTENDE præg på kendt musik... Men =) De swinger!!!

 

Hey.

Hvor kender du Dennis Pedersen fra?? Jeg har arbejdet sammen med hans kæreste i 1½. Har også været hjemme og se hans studie og set hans trommer.

 

-Kent

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu