Flere Sorte Bækkener


helbo

Recommended Posts

Der er åbenbart ved at gå mode i sorte bækkener.

Nu har Zildjian lanceret Pitch Black link

 

Synes egentlig at de ser meget fede ud. Ved ikke helt med lyden, de rangerer sammen med deres billigere serier.

Link til kommentar
Del på andre sites

Paiste Colorsound var da noget af det mest funky.

 

2000_power_ride_black_1.jpg

2000_ride_turkis_1.jpg

 

Flere farvede bækkener på markedet, tak.

 

...De skal bare holde lidt bedere på farven.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved ikke, jeg synes det er en ærgerlig dille. Det viser jo, at nogle sætter udseende højere eller på højde med lyden. Og lyden er da det eneste, der tæller. Så hvorfor ikke bare lade bækken ligne bækken og så fra Zildjians, Paistes, Sweetspots og andres side koncentrere sig om at gøre lyden endnu bedre?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved ikke, jeg synes det er en ærgerlig dille. Det viser jo, at nogle sætter udseende højere eller på højde med lyden. Og lyden er da det eneste, der tæller. Så hvorfor ikke bare lade bækken ligne bækken og så fra Zildjians, Paistes, Sweetspots og andres side koncentrere sig om at gøre lyden endnu bedre?

 

Bla bla bla.. :lol:

Hvis du sidder på dit trommepodie og spiller koncert på Wembley er der ikke en kæft der bryder lægger mærke til om det da er et Sabian HH high dry medium heavy vintage pre aged crashridesplash du spiller på. De hører til gengæld hvordan du spiller, og ser hvordan du ser ud mens du gør det. Resten skal lydmanden nok nå at ordne (eller rettet fucke op).

Det jeg snakker om er sceneshow :lol:

 

Jeg købte i øvrigt en udgave af 'Rythm' i London, hvor Travis Barker er covergirl. Han har åbenbart også tilføjet de sorte Zildjian til sit ene setup som bl.a. også består af sorte OCDP med sorte skind og sorte DW stativer. Lidt blær er det da :wacko:

Redigeret af Leo
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, Farven kan da umuligt være godt for bækkenet..

Man må da miste en masse lækre overtoner :wacko:

 

Bækkener er somregel altid overfladebehandlet. Om den behandling så indeholder lidt farvestof eller ej, tror jeg næppe man kan høre på overtonerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjov beskrivelse af lyden på hjemmesiden. The formidable sound and look of Rock at its absolute best. Pitch Black™ cymbals were specifically designed to be coated and played loud!

Forresten må der være byttet om på lyden af 16 og 18" crashene?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst LA.Drum
Paiste Colorsound var da noget af det mest funky.

 

2000_power_ride_black_1.jpg

2000_ride_turkis_1.jpg

 

Flere farvede bækkener på markedet, tak.

 

...De skal bare holde lidt bedere på farven.

Føj hvor er de grimme :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes faktisk at de sorte Zildjian bækkener er ret flotte og har man så et matchende trommesæt, vil det være ret fancy til shows, koncerter m.m.

 

Om man vil det eller ej, så er der trends og modediller overalt. Generelt set vil jeg mene, at vi trommefolk i bund og grund er meget konservative, selvom vi måske ikke opfatter os sådan.

 

I midten af firserne var det f.eks. en dille med eltrommer. Som jeg opfattede det, var det nærmest dommedag for akustiske trommer. Gudskelov vandt de akustiske trommer - og digitale trommer er i dag et godt supplement eller alternativ til trommer, men langt fra en erstatning for "rigtige" trommer.

 

Det, jeg mener er egentligt, at selvom det ikke just er en nyhed med sorte/farvede bækkener, så må man da bifalde lidt nytænkning og udvikling - selv på farven. Det betyder jo langt fra, at alle trommeslagere nu skal have sorte bækkener! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Jeg forstår ikke hvorfor slagere jorden rundt nærmest får et føl når der nu kommer en ny farvet bækkenserie. Det er da bare fedt, at det ikke kun er trommer der kan fås i forskellige farver. For altså, hvis folk vil ha' lysegule sæt med blå lilletrommer, grønne stikker og røde pedaler, hvorfor så ikke farvede bækkener så man ku' få det ultimative regnbue sæt altså.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvorfor slagere jorden rundt nærmest får et føl når der nu kommer en ny farvet bækkenserie. Det er da bare fedt, at det ikke kun er trommer der kan fås i forskellige farver. For altså, hvis folk vil ha' lysegule sæt med blå lilletrommer, grønne stikker og røde pedaler, hvorfor så ikke farvede bækkener så man ku' få det ultimative regnbue sæt altså.

 

Ja eller et depressivt (ikke progressivt) sæt med sort coating, ebonyskind, IC pedaler, Ahead stikker, sort hardware og sorte bækkener :)

 

Men ja, er enig med Andreas - det er vel ikke anderledes end farvede stikker, pedaler, og trommer. Synes personligt ikke at farvede bækkener er kønne, men folk må da selv om det :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

NICK Barker is the answer... :-)

 

nick2fw6yl8.jpg

 

kan huske jeg var vildt forelsket i Paistes Vision Serie da jeg startede med at spille trommer. De var altså fede, men jeg synes nu at bækkener der ligner (og lyder) som guld passer bedst med mit sorte guld (Masterworks trommer :lol: )

Link til kommentar
Del på andre sites

NICK Barker is the answer... :lol:

 

nick2fw6yl8.jpg

 

kan huske jeg var vildt forelsket i Paistes Vision Serie da jeg startede med at spille trommer. De var altså fede, men jeg synes nu at bækkener der ligner (og lyder) som guld passer bedst med mit sorte guld (Masterworks trommer :lol: )

Nu ved jeg godt at Barker er en stor felon, men jeg vidste fanme ikke at han spillede med 12" stortrommer :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu