Hjælp Til Introfill


jonaslind

Recommended Posts

Hej Jonas

 

Søg på google efter programmet "KaraFun" - et karaoke program, hvor du kan skrue ned for tempoet, uden at lyden bliver mærkelig. Perfekt værktøj til at lytte ting af!

 

vh Mikas

Link til kommentar
Del på andre sites

Her er det skrevet ned. Marker evt. med storetromme også sammen med tommen.Burning_Love.jpg

 

Kanon super svar :-)

 

Et godt, og flinkt ment råd kunne være at tælle 16. dele på denne måde -> "et så og da"

 

På den måde er der forskel på dine to "så" slag.. Det er så meget nemmere når man skal snakke musik, markeringer til bigband musik eller noget helt tredje.

 

- Og, på "3 - da" tror jeg altså at det også er et tom slag.. Sådan lyder det i mine ører. Men ellers, kanon svar... Noget konkret man kan bruge.. Skønt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Her er det skrevet ned. Marker evt. med storetromme også sammen med tommen.Burning_Love.jpg

 

Kanon super svar :-)

 

Et godt, og flinkt ment råd kunne være at tælle 16. dele på denne måde -> "et så og da"

 

På den måde er der forskel på dine to "så" slag.. Det er så meget nemmere når man skal snakke musik, markeringer til bigband musik eller noget helt tredje.

 

- Og, på "3 - da" tror jeg altså at det også er et tom slag.. Sådan lyder det i mine ører. Men ellers, kanon svar... Noget konkret man kan bruge.. Skønt!

Link til kommentar
Del på andre sites

haha, jeg tæller omvendt, "1 da og så".

 

Nå!.. Det er forkert!

 

 

Ej, - hvad end der nu fungerer.. Bare man er enige med dirigenten, kapelmesteren, bassisten eller hvem det nu er man skal finde sammen med..

 

Jeg kan dog huske min HELT gamle lærer fra start lærte mig at tælle sådan, og han kunne dælme argumentere for det... Noget med

 

et - slag og

så - kommer det andet

og - det gik

da - super, så er vi klar til nummer

 

- Slet ikke sådan, hans var rytmisk korrekt og det hele, men gav mening :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Her er det skrevet ned. Marker evt. med storetromme også sammen med tommen.Burning_Love.jpg

 

Det næstsidste lilletrommeslag er på tammen, sådan som jeg hører det (altså 4 x snare, 2 x tam, 1 x snare, 1 x tam).

 

Edit: Det, de andre sagde :)

Redigeret af ceh
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu