Simple Øvenumre!


NappeFugl

Recommended Posts

Hejsa alle.

 

Jeg har læst debatten her i et stykke tid men endnu aldrig lavet et indlæg selv. Men nu mangler jeg lidt hjælp.

 

Jeg er totalt nybegynder indenfor trommeriet. Jeg startede for ca. 20 år siden sammen med en god kammerat der spillede guitar men desværre døde han i en alt for ung alder, 18 år, og deraf mistede jeg desværre interessen.

 

For 3-4 år siden kom jeg lidt i gang igen sammen med nogle andre kammerater og vi fik da et par numre med Credence op at køre, i hvertfald syntes familien de lød godt. Om de så mente det eller det var af ren og skær medlidendehed, det ved jeg så ikke :huh:

 

Det gik så lidt i vasken (ved ikke hvorfor) men nu er vi så småt igang igen. Vi mangler så nogle øvenumre i samme stil som credence, 4/4 simpelt rock. Jeg håber i har nogle numre i kan anbefale, det kan også være danske numre, bare de er simple.

 

Det skal siges at vores niveau, sammenlignet med jer herinde, er meget lavt. Da jeg selv, som sagt er kommet meget sent i gang så har jeg fokuseret mere på at holde en takt end at kunne lave en masse blær. Det må komme senere.

 

Må indrømme at jeg er dybt imponeret over nogle af de videoer her af jer eller nogle af dem i linker til på youtube, utroligt hvordan nogle på 5 år kan spille.. :tu: Jeg er sgu misundelig.

 

Men igen, vi sidder hjemme og spiller for hyggens skyld og skal nok skåne det danske musikmiljø ved ikke at tage ud at spille..haha

 

Håber på lidt feedback.

Mvh. Bo

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst LauKeiding

Der er da på ingen måder noget galt i at spille for hyggen, tværtimod.

Så held og lykke med at må nogle numre op og køre.

 

Jeg vil forslå "Rape me" og "Smells like teen spirits" med Nirvana. Det er super simpelt både for guitar og trommer og er derfor et ret godt nummer at starte op med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen.

 

Wow. Tak for de mange svar. Det er sgu kvik respons herinde. Jeg må igang med at få hørt nogle af de numre. Feks. syntes jeg jo at sledgehammer er et kanont nummer, men havde da helt glemt at trommespillet deri faktisk er ret simpelt. :lol:

 

Mvh. Bo

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad med noget Rolling Stones - f.eks. Satisfaction eller Jumpin' Jack Flash. Det er i hvert fald nemt og fedt!

 

Det er uden for emnet,,,,men alli´veller: Stones er sku ikke nemt, hvis man vil ha´ den rette feeling frem.

Dem jeg pt spiller garagerock med er Stones-entusiaster alle sammen og jeg har egentligt aldrig kunne se det fede. Jeg kan sagtens se karismaen omkring bandet,,,,men.

 

De spiller som en pose nødder,,,utight, typisk lidt halvfalskt og det lyder som om de med vilje spiller som om de er bjældestive/skæve.

 

Når det er sagt, så er det stadig et eller andet sted fedt, men UMULIGT for os almindelige dødelige musikere med nogenlunde skoling, at spille så det lyder autentiskt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

 

 

"De spiller som en pose nødder,,,utight, typisk lidt halvfalskt og det lyder som om de med vilje spiller som om de er bjældestive/skæve."

 

 

 

 

Det er ihvertfald nok med vilje at de er bjældestive og skæve.....

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu