Clapton På Skanderborg


Hr.skind

Recommended Posts

Okay.. nu må jeg altså vide det... hvem var trommeslager for Clapton på Skanderborg?? lad endelig være med at sige Steve Gadd :tu: så dør jeg.. ham ville jeg ikke ha' undværet

Jeg tror du dør alligevel, da trommebaskeren var den allersted nærværende Abe Laboriel Jr. (Sting, Paul McCartney ect. ect.), der som sædvanligvis spillede tæske fedt... :-):)

 

http://www.drummerworld.com/drummers/Abe_Laboriel_jr.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu var jeg der ikke selv, men min kone gik efter tre numre. hun var ikke særlig imponeret, og ej heller særlig musikalsk. men var det en god koncert?

 

The Tormentor

 

Jeg var ikke selv dernede og høre det men kender et par stykker der var, de syntes det var

rigtig fedt men de er begge også blues elskere, jeg tror at mange mennesker tit

bliver skuffet over clapton når de høre ham live, især inden for de sidste 10år da han virkelig

er vent tilbage til hans blues rødder og ikke spiller så meget af det mere kendte mere

som han gjorde for år tilbage, så folk der ikke har fulgt ham inden for de sidte 15 år går tit hen

og blive lidt skuffet, har nemlig også hørt en del der syntes at det ikke var fedt fordi han ikke

spillede alt det de kendte fra de første kendte plader med ham.

 

Ahlgreen

Link til kommentar
Del på andre sites

Jep, det var Abe, og kæft nogle armbevægelser! Det var sgu fedt at se!

Jeg synes koncerten var fantastisk - dejligt at høre så mange guitarsoli! Og jeg kendte ikke så meget af det, men det var bare fedt, for så fik jeg hørt noget nyt. Det var så lækkert med en masse dejlig blues! Og sikke en pianisk, der også var!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var ikke selv dernede og høre det men kender et par stykker der var, de syntes det var

rigtig fedt men de er begge også blues elskere, jeg tror at mange mennesker tit

bliver skuffet over clapton når de høre ham live, især inden for de sidste 10år da han virkelig

er vent tilbage til hans blues rødder og ikke spiller så meget af det mere kendte mere

som han gjorde for år tilbage, så folk der ikke har fulgt ham inden for de sidte 15 år går tit hen

og blive lidt skuffet, har nemlig også hørt en del der syntes at det ikke var fedt fordi han ikke

spillede alt det de kendte fra de første kendte plader med ham.

 

Ahlgreen

 

 

 

Præcis, jeg var til koncerten og må sige jeg var lidt skuffet. Da den første time var gået havde han ikke spillet noget man kendte, og så spillede de soloér hele tiden sååh. Og som Ahlgreen siger så var det en koncert for blues elskere. Men nok om det dårlige syntes nu stadig det var fedt nok:-) Men det kunne sgu slet ik måle sig med Lenny Kravitz..

 

Silent bob..

Link til kommentar
Del på andre sites

Men nok om det dårlige syntes nu stadig det var fedt nok:-) Men det kunne sgu slet ik måle sig med Lenny Kravitz..

 

Enig, Lenny Kravitz var så sindsygt fedt :tu: Jeg var lidt overrasket over at Clapton ikke spillede Tears In Heaven..

Redigeret af drummer'90
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Syns det var en ok koncert. Gik heller ikke til det med det store kendskab da meget af materialet var ukendt for mig . Syns alle bluessange minder meget om hinanden. Musikalsk var det dog en stor oplevelse .. ikke bare Clapton men hele bandet kan dælme deres ting... selvom soloerne måske blev lidt lange.

 

Men alt i alt helt ok... forventede ikke det store festskrald men en go lytte oplevelse og det var det. Clapton's live CD 24 Nights er ihvertfald i hot rotation her hos mig. Og der bliver lært nogle nye riffs på guitaren :tu:

 

Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Var også tilstede ved Claptons koncert, og giver jer ret i, at det var aften for blueselskere og folk med hang til lækkert guitarspil og soli. Selv synes jeg blues er udemærket, bare i mindre dosiere. Jeg gik et kvarter før, da jeg skulle se Kaizers, hvilket i øvrigt var den vildeste koncert!

 

Men er jeg den eneste, som både før, under og efter Clapton-koncerten, mødte enormt mange sure og gnavene gamle mænd? En episode, hvor en ældre herre SIDDER ned på sin havestol, midt på festival pladsen, og skælder os ud fordi vi ikke respektere musikken og bare vadder frem og tilbage da vi skulle over til rytmehans.

 

Jeg kan da ikke gøre for, at pladsen er arrangeret på den måde, at folk som skal over på rytme hans skal klemme sig forbi hele bøgescenene pladsen, hvor folk står klemt som sild i en tønde.

 

Ikke for at være sur eller noget, men synes det var mærkeligt at vi skulle fyldes med øregas på den måde. Alt i alt var det sku en god festival! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Ja jeg vil bare sige at jeg syntes det var en rigtig fed koncert, og at det var dejligt at høre nogle af de ældre numre..... men det er jo også det der kan få folk til at syntes det er dårligt!, idet det måske ikke er de mest kendte.

 

Han virkede nok ikke helt så oplagt at se på (i forhold til de andre koncerter jeg har set med ham), men det var ikke at høre på spillet.

 

Abe L. spillede utrolig fedt, men det er næsten ligemeget for mig hvem der er med på trommer... de spiller lige fedt om det er ham, Steve Jordan eller Steve Gadd, som er de 3 trommeslagere jeg har set spille med Clapton.

 

Alt i alt en fed koncert :tu:

 

Hilsen Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Men er jeg den eneste, som både før, under og efter Clapton-koncerten, mødte enormt mange sure og gnavene gamle mænd? En episode, hvor en ældre herre SIDDER ned på sin havestol, midt på festival pladsen, og skælder os ud fordi vi ikke respektere musikken og bare vadder frem og tilbage da vi skulle over til rytmehans.

 

Jeg kan da ikke gøre for, at pladsen er arrangeret på den måde, at folk som skal over på rytme hans skal klemme sig forbi hele bøgescenene pladsen, hvor folk står klemt som sild i en tønde.

 

Ikke for at være sur eller noget, men synes det var mærkeligt at vi skulle fyldes med øregas på den måde. Alt i alt var det sku en god festival! :tu:

 

Ja, jeg skulle også kæmpe mig igennem en mur af diverse stole, folk der sad ned midt i det hele og sure mænd der ikke gad at flytte på sig :D , men ja, alt i alt en god koncert og en god festival! :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig, Lenny Kravitz var så sindsygt fedt :-o Jeg var lidt overrasket over at Clapton ikke spillede Tears In Heaven..

 

Den spiller han ikke mere. Den er for personlig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu