Abebur


basse36

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Så skete det. Jeg skal ikke i skammekrogen. Det er værrere endnu. De vil placere mig og sættet inde i et af de der plexiglas-bure eller hvad de nu er lavet af.

Ikke nok med det.......de har også bedt mig om selv at finde et.

 

Jeg beder derfor om jeres hjælp til at finde nogle nyttige links til sådanne glasbure. Selvfølgelig gerne til butikker der sælger dem i DK.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige lidt info omkring sådan et bur.

 

Du skal være opmærksom på, at det godt nok skærmer af udad til, men til gengæld, så gør det ikke noget pænt for lyden inde hos dig.

Skærmen vil kaste lyden frem og tilbage. Så husk at få lavet en bagvæg der kan "fange" lyden når den bliver kastet rundt. F.eks. i form af nogle lydbatts.

 

Jeg har længe været under pres fra mit band for at sætte en skærm op, og det på trods af at vi spiller med in ears alle sammen. :)

 

Er dog sluppet ind til videre, da jeg ikke lige har lyst til at bruge så mange penge på det skidt. Der skal nemlig pænt mange sektioner til at nå rundt om mit sæt.

 

Mener der findes en del tråde omkring emnet her på TS, der er skrevet en masse godt om det.

 

Kig evt. her, der er en brugt skærm længere nede på siden.

 

http://www.soundforce.dk/sale/index.htm

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige lidt info omkring sådan et bur.

 

Du skal være opmærksom på, at det godt nok skærmer af udad til, men til gengæld, så gør det ikke noget pænt for lyden inde hos dig.

Skærmen vil kaste lyden frem og tilbage. Så husk at få lavet en bagvæg der kan "fange" lyden når den bliver kastet rundt. F.eks. i form af nogle lydbatts.

 

Jeg har længe været under pres fra mit band for at sætte en skærm op, og det på trods af at vi spiller med in ears alle sammen. :)

 

Er dog sluppet ind til videre, da jeg ikke lige har lyst til at bruge så mange penge på det skidt. Der skal nemlig pænt mange sektioner til at nå rundt om mit sæt.

 

Mener der findes en del tråde omkring emnet her på TS, der er skrevet en masse godt om det.

 

Kig evt. her, der er en brugt skærm længere nede på siden.

 

http://www.soundforce.dk/sale/index.htm

 

 

Andersmv og Niki i er nogle guttermænd.

Det er lydfolkene der gerne vil have det. Mit sæt er "miket" helt op. Resten af orkestret er har mikrofoner til de forskellige instrumentgrupper. Og for at undgå at mit bulder og brag går i deres mikrofoner ønsker de buret. så kan jeg også samtidig spille lidt mere igennem i stedet for at skulle sidde og fedte med det som jeg gør nu.

 

tak for hjælpen og de gode råd

Link til kommentar
Del på andre sites

Check også dette link http://www.clearsonic.com/

 

De koster også en arm, men du kunne måske få inspiration af at checke de forskellige modeller ud.

 

Som Niki skriver er en ting at skærme, noget andet at få absorberet den lyd der kommer tilbage. Men hvis du f.ex. sidder op af et bagtæppe el. lign. er det måske ikke nødvendigt.

 

Kasper Langkjær havde i øvrigt sådan et clear sonic bur til salg her på siden for noget tid siden, men ikke at det nogen sinde blev solgt. Var måske værd at checke ud?

 

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Check også dette link http://www.clearsonic.com/

 

De koster også en arm, men du kunne måske få inspiration af at checke de forskellige modeller ud.

 

Som Niki skriver er en ting at skærme, noget andet at få absorberet den lyd der kommer tilbage. Men hvis du f.ex. sidder op af et bagtæppe el. lign. er det måske ikke nødvendigt.

 

Kasper Langkjær havde i øvrigt sådan et clear sonic bur til salg her på siden for noget tid siden, men ikke at det nogen sinde blev solgt. Var måske værd at checke ud?

 

:tu:

 

 

Tak skal du have

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu