Ny Ond Snare Er Blevet Til


woods

Recommended Posts

Hey

 

Jeg har arbejdet en smule på et nyt snare-projekt og er endelig blevet færdig. Jeg mangler lige at sætte seidingen på og få hørt den, så lyd må i vente med.

 

Synes dog alligevel at den fortjener at blive begloet allerede nu - og når der jo ikke er gang i andre selvbyggere, er det vel et meget godt tidspunkt at sparke lidt liv i forumet.

 

Lidt efter bejdsning:

IMG_0456.jpg

IMG_0457.jpg

 

Done:

IMG_0474.jpg

IMG_0476.jpg

IMG_0477.jpg

IMG_0478.jpg

IMG_0479.jpg

IMG_0480.jpg

IMG_0481.jpg

IMG_0482.jpg

 

Den er fed ikk?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er sjovt, for jeg havde tænkt på det. Jeg tror nu alligevel at jeg vil finde et helt hvidt skind. Ellers bliver det lidt for heavy metal agtigt.

 

Kenneth: Jeg har blandet mig lidt frem til en bejdse jeg godt kunne lide, så det er lidt svært at sige, hvad den hedder. Den minder lidt om farven på min anden snare men er dog lidt mørkere.

 

Jeg tumler lidt med nogle overtoner, som jeg undrer mig over. Kan det hjælpe, hvis man skifter til et andet skind, eller har skind ikke noget at sige? Lige nu har jeg faktisk et drumgear skind på toppen og et remo i bunden. Kan det være drumgear-skindet, som ikke er godt siden jeg har disse overtoner?

 

Louie: Jeg har jo arbejdet en del for det, så jeg har tjent nogle knaster hjem til projektet. Men jeg må da også indrømme at jeg er lidt presset mht penge pt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså det dér med hvad jeg har købt har altså ikke særlig meget at sige. Det er bare at blande sig frem til den farve man godt kan lide. Jeg bestiller altid en prøve med, som jeg lige prøver bejdsen af på først.

 

Men jeg har købt bejdsen i Sadolin.

Redigeret af woods
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tumler lidt med nogle overtoner, som jeg undrer mig over. Kan det hjælpe, hvis man skifter til et andet skind, eller har skind ikke noget at sige? Lige nu har jeg faktisk et drumgear skind på toppen og et remo i bunden. Kan det være drumgear-skindet, som ikke er godt siden jeg har disse overtoner?

Jeg har også tumlet meget med overtoner. Mit G1 gav mig også nogle onde overtoner, men her for nylig skiftede jeg til et Evans Genera HD Dry, og det er simpelthen bare et super dejligt skind! Kan varmt Anbefale det!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tumler lidt med nogle overtoner, som jeg undrer mig over. Kan det hjælpe, hvis man skifter til et andet skind, eller har skind ikke noget at sige? Lige nu har jeg faktisk et drumgear skind på toppen og et remo i bunden. Kan det være drumgear-skindet, som ikke er godt siden jeg har disse overtoner?

Det er helt sikkert skindvalget. Ikke at drumgear-skindet er skidt, det er faktisk et af de fedeste standardskind. Søren fra drumstick fortalte mig at mange af hans kunder havde været utilfredse med lyden på deres drumgear trommer efter at de havde skiftet til nye skind, så kan måtte bestille en røvfuld af disse fabriksskind hjem. :)

 

Men prøv dig da frem - skind er forskellige, og forskellige dæmpemidler kan også hjælpe dig med at få din ønskede lyd. Det er da helt sikkert bare et spørgsmål om lydideal.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu