Recorderman I "onvendt" Opsætning


Fraja

Recommended Posts

Hej I kloge hoveder :D

 

Jeg er venstrehånds-trommeslager, men har mit sæt sat op som en højrehåndet, undtagen mit Ride bækken, som står på venstreside af hi-hat'en.

 

Derfor er mit spørgsmål.

Hvis jeg vender Recorderman setup'et "om", så den bagerste mic vil stå ved min venstre skulder og den, foran sættet, står til højre for mig, vil Recorderman princippet så stadig virke?

Grund til at vende setup'et er mit Ride bækken hovedsagligt.

 

Nogen der har en ide? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mikrofonerne skal vel placeres i fht. lydkilden, så hvis du stiller op som en højrehåndet så brug det sædvanlige RM setup. Ellers er det vel bare at spejlvende det...

 

Som altid er eksperimenteren en god ting og få cm. betyder tit meget - prøv dig frem, men husk grundreglen om at afstanden fra lilletrommens centrum skal være præcis den samme til de to mikrofoner og gerne til stortrommen også (indstilles med en snor fra SN over mic. til kick)!

 

http://www.youtube.com/watch?v=IiFOD1EeKhQ

 

Mvh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Morten tak for dit svar :D

Jeg kender godt til alt det med afstanden og fra center af lilletromme osv.

 

Jeg tænker bare at den mic bag/ved min venstre skulder får bedre "fat" i mit Ride bækken som jo står ved siden af Hi-hat'en

Samt den mic foran sættet til min højre side jo samtidig står godt i forhold til tam'er?

 

Hilsen

Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

Ah - nu fik jeg læst dit indlæg: HH og ride på samme side... :D

 

Eksperimentér er vel mit eneste råd: Også med hvor hårdt du skal panorere dine sider i mixet! Jeg kan ikke umiddelbart se noget helst problem med at have hovedvægten af både HH og ride i samme side vil jeg dog sige!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
Hej..Vil du forklare det Storbror setup? :tu:

Når du placerer din overhead så start med en lig over LT's center ca. 3 stikhøjder over... Derefter placerer du den anden pegende hen over din gulvtam mod LT. frontview.jpg

Tag et stykke ledning og hold det fast på center af LT og mål længden op til din først OH. Derefter tilpasser du din anden OH så den har nøjagtigt samme afstand... Så undgår du fasefuck, og får en så fyldig lyd som muligt...

 

Når det er sagt så husk at stort set ALT kan googles: Glyn John setup: http://www.danalexanderaudio.com/glynjohns.htm

Redigeret af Stumfisk
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu