Pinstribe?


tama forever

Recommended Posts

"Og nu vi er ved det, lad være med at købe Pinstribe. Pinstribe er blot et "dårligt" Emperor som jeg ser det. Det er i og for sig det samme skind, men med filt limet ind imellem lagende. Dette bevirker at skindet er meget fattigt på efterklang. Er du derfor ude efter det ultimativt dødeste skind på markedet, så er Pinstribe valget for dig!"

 

Taget fra Drum doctor sektionen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du virkelig har brug for at kontrollere lyden (hvis du sætter gaffa tape på dine skind for at få trommerne til at "synge" mindre, så kan pinstripe være et god måde at få denne kontrol på. Men hvis du er ude efter resonans i dine trommer, så find noget andet.

 

Er der forresten ikke et lag olie mellem skindende i pinstripe? Og tager jeg fejl hvis jeg siger, at der ikke er olie mellem lagene i empereor? dette lag olie er vel med til at dræbe resonans yderligere?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du virkelig har brug for at kontrollere lyden (hvis du sætter gaffa tape på dine skind for at få trommerne til at "synge" mindre, så kan pinstripe være et god måde at få denne kontrol på. Men hvis du er ude efter resonans i dine trommer, så find noget andet.

 

Er der forresten ikke et lag olie mellem skindende i pinstripe? Og tager jeg fejl hvis jeg siger, at der ikke er olie mellem lagene i empereor? dette lag olie er vel med til at dræbe resonans yderligere?

jo pinstribe er dobbeltlags olie skind og emperor er dobbeltlags uden olie. ambassador er enkeltlags skind..

Link til kommentar
Del på andre sites

Alt er jo smag og behag, men jeg foretrækker bestemt også Emperor fremfor Pinstribe.

 

Men tag dog og køb noget Evans i stedet - f.eks. Genera 2 clear. De lyder meget bedre end alle Remo's skind... synes jeg. Og jeg har sgu prøvet lidt af hvert efterhånden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Pinstripe er der ikke olie imellem. Men Pinstripe er faktisk Emperor skind, med en dæmpering. ( :S ) tror det er for at få en "varmere og blødere" lyd istedet for den meget klare Emperor. Pinstripe er godt til Pop og rock. Men Emperor er at foretrække hvis du spiller rock...

Link til kommentar
Del på andre sites

For lige at forklare hvorfor nogle folk tror der er olie i Pinstripeskindene:

 

I skind bruges et specielt stof. Dette kaldes "mylar". Stoffet reflekterer lys og fungerer i og for sig som en prisme. Derfor tror folk der er olie i skindene, når de ser disse farvepletter man normalt forbinder med olie.

Det oplever man ved mange skind. Også Emperor.

 

Eneste olieskind der faktisk er på markedet, er ét fra Evans. Kan ikke lige huske navnet, dog.

 

Men ja, Pinstripe er dødt. Så, kan du lide en dyb, basset lyd, uden overtoner, så er Pinstripe et godt valg.

Link til kommentar
Del på andre sites

OMG! :-o

 

... Der er ikke nogen imellem skindende på pinstribes. Det er noget som opstår ved to stykker plast mod hinanden.

 

Lyden er :

TYK FED OG DEJLIG VARM!... det er nul overtoner og de er supernemme at stemme og rigtig gode til rock og holder for evigt!...

 

... The REAL tune of rock!..

 

... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

damn jeg skal aldrig lege med de der hydraulic.. nå men der er godtnok mange der ikke ved hvad pinstribe er.. altså bare se hvor mange forkerte svar der er givet.. også EFTER at der er givet et rigtigt svar? ville det ikke være federe hvis man kun skrev om det man vidste noget om? eller i det mindste skrev at man ikke var sikker?

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon Bærner ved hvad det er :-o

:)

 

 

 

Dette skind er nærmest en legende. Det bliver oftest betegnet som "olieskind" hvilket er en udbredt og stor misforståelse. Der er IKKE olie mellem lagene på Pinstripe. Farverne, som kan frekomme inde i skindende opstår af de to lag plast mod hinanden. Det er uden tvivl det mest populære skind til toms. Stort set alle almindelige, dødelige trommeslagere sætter dette skind på deres tommer.

 

Man kan give Pinstripe øgenavnet "Idiot skind", for de er virkelig idiotsikre, forstået på den måde, at du næsten ikke kan gøre noget galt med dem - de lyder bare godt stort set ligegyldigt, hvordan du skamstemmer dem eller voldtager disse skind.

 

Pinstribes består af to mellemtykke plastlag. Et stykke fra kanten er skindet trukket op af en tynd sort stribe hel vejen rundt (deraf navnet) for helt ude i kanten at være forstærket af et meleret plastfiberlag.

 

Lyden er meget karakteristisk. Tyk, fed, varm og tung uden overtoner og med meget lidt efterring. De er velegnede til især rockmusik, men kan bruges til alle stilarter i øvrigt. Da trommerne let bliver lidt døde og bassede i klangen, og derfor lettere at stemme, er de utroligt populære. Ulempen er, at de er en del begrænsede i toneområdet. Til gengæld er holdbarheden meget lang. Pinstripes fårs i hvide ru, gennemsigtige eller i sorte. (taget fra "trommeguiden, af Uffe Folkmann)

 

Værsgo Bærner... ved du også hvad du snakker om næste gang... og måske svare på spørgsmålet :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Stort set alle almindelige, dødelige trommeslagere sætter dette skind på deres tommer.

Huh?

 

Ikke der hvor jeg kommer fra!

Dog har jeg lagt mærke til at gutter som Steve Gadd, John Blackwell og generelt ret mange funk/gospel-gutter bruger Pinstripes...

Link til kommentar
Del på andre sites

Han er ellers smadder dygtig... han er nok ikke rock trommeslager som de fleste her inde ville foretrække.

 

Men han er ihvertfald ikke til grin... Jeg tror han ved hvad han snakker om... Han er uddannet ved M.I.T,. Californien (Hollywood) i slagtøj, været ved Det Kgl. Danske Musik Konservatorium, har spillet med i over 50 reklamefilm og en masse andet. Han har UNDERVIST på Copenhagen Drums School fra 1985-1992 og har sit eget studie.

Han har skrevet 4 bøger og lavet Danmarks første trommedvd med varighed på over 2 timer...

 

.. Jeg tror jeg vil grine af din kommentar hver dag! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja, og jeg griner hver dag over Uffe Folkmann.

haaaaahaha... :D

 

spil på evans det er meget federe! mine trommer er noget billigt lort, men med evans g2 coated lyder de fandme fedt! drop de 80'er plastik-pinstripe-lars-ulrich-skind :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja. Hvis du har læst hans bøger ved du at der om skind står en masse, og så er konklussionen at man skal prøve sig frem med stemningen. Hvor meget får man lige ud af det? Jeg har ikke selv læst den, men kender en der købte den og blev dybt skuffet.

 

Startede han ikke også Copenhagen Drum School?

 

Det kan godt være han ved hvad han snakker om, men det gør Axl Rose også, og jeg hader dem ca. lige meget. Ikke så meget for deres viden, men for deres utrolige arrogance. Axl var et kæmpe talent, men i bund og grund var hans attitude hans undergang. Det samme gælder for Uffe Folkmann. Manden er dygtig, men alt for arrogant.

 

Kender igen en som skulle købe et nyt sæt, og ville bruge omkring 30.000,- Uffe var flink nok til at hjælpe ham, men da det kom til det med at skulle prøve trommerne fik han ikke selv lov til det, men det gjorde Uffe. Der var også en anden ting som gjorde at han tog sine penge og gik et andet sted hen hvor han fik bedre betjening.

 

Fordi man har skrevet 4 bøger og har spillet med Linie 3 behøver man ikke være Gud. Uffe Folkmann vil til hver en tid sikkert være en god trommeslager, der er bare nogle ting hvor han ikke kan gå ind og diktere hvad andre skal synes. F.eks. at Pinstripe skind lyder godt, for det vil 75% af trommeslagerne verden over sige ham imod.

Link til kommentar
Del på andre sites

der er bare nogle ting hvor han ikke kan gå ind og diktere hvad andre skal synes...

 

for det vil 75% af trommeslagerne verden over sige ham imod...

 

... heh... :D spøjst...

 

 

 

 

anyway... kaldte ham hverken gud eller noget andet... men man skal ikke grine af en mand som sikkert har studeret emnet til hudløshed... du er jo 19-20 år og har selv masser at lære...

 

... så respekt for alderdommen :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Han siger at det kan bruges til alle genrer. Hmm jazz. Næppe....Iøvrigt kender jeg rigtig mange(dødelige...) trommeslagere, der ikke bruger pinsripe. Deriblandt mig selv. Jeg bryder mig ikke så meget om lyden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har brugt dem til Jazz nogle få gange... de er ikke helt optimale... men hvis man vil kan man jo bruge et grydelåg...

 

Men de har et fedt "sug"... Jeg spiller foresten med Hot Rods og ikke trommestikker.. men jeg ved self ikke om det har noget betydning på lyden :tu:

 

 

335.jpg

 

 

 

 

 

 

 

----------------------------------------------------

(ville slette denne kommentar men jeg sætter den bare lige nederst i parantes i stedet...

 

... Men "idiot-skind" er lige mig for jeg har ikke engang stemmeret ;-) ...

 

... a little sleepy :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu