Ps3 Spil


westmark

Recommended Posts

Før du overhovedet overvejer at købe nogen som helst af ovenstående spil...

Så skal du overveje om du kan lide at spille musik.

D'uh, det kan du selvfølgelig (du er vel trommeslager).

Jamen godt, så køb da for HELVEDE Rock Band!

 

Det fedeste party-spil nogensinde. Måske går jeg bare for meget op i det, men jeg har nu i et helt år, været totalt ekset med først Guitar Hero, og nu har jeg, siden maj, spillet Rock Band næsten hver dag.

Føj det er fedt.

Guitar, bas, mikrofon og... Trommer!

Nice!

Det er smådyrt, men det er alle pengene værd. Og der er lige kommet en prisnedsættelse, grundet 2'eren lige er på trapperne.

 

der ville jeg så råde dig til at vente på Guitar Hero: World Tour.

 

guitar hero er og bliver det eneste rigtige. kan godt være det bare er ren indbildning, men for mig virker det som om et andet firma har tænkt: "hey, de gutter fra guitar hero har virkelig fået stor succes og har tjent masser af penge, så lad os da prøve at stjæle deres idé og udbygge den så folk kommer til at elske os højere". jeg har ikke prøvet det andet end et kort øjeblik i en Elgiganten og den guitar er da lige til at lukke op og skide i. fedt nok man kan vælge forskellige lyde og sådan, men streng-knapperne og strum-knappen er helt væk. trommerne til world tour har 2 bækkener og 3 pads hvorimod dem til rock band bare har de 4 pads og efter hvad jeg har set har de igen taget og udbygget GH's idé til trommerne som kommer med rockband 2.

 

- Brookz

Redigeret af brookz
Link til kommentar
Del på andre sites

Metal Gear Solid 4 !! Det er ikke for ingen ting at de scorer 10/10 i alle anmeldelser. Helt bestemt det flotteste spil til konsol indtil videre, og med en fuldkommen fantastisk historie samt gameplay og AI. Og til trods for at ca halvdelen af spillet er mellemsekvenser kedede jeg mig ikke 1 sekundt! Jeg har dog også været fan af serien siden 1'eren :)

 

Nu kæmper jeg med GTA4 som jeg heller ikke kan slippe. Ja det er da rigtigt at det er lidt plat med alle de 'homies' man kan hænge ud med osv, men det er sgu også med til at man føler at byen er levende. Og der er så mange forskellige veje historien kan udvikle sig at det kan spilles igennem adskillige gange!

 

Nu har flere nævnt Assasins Creed, men det eneste der er fedt ved det spil er grafikken, styringen og kampene. Samtlige missioner ligner hinanden ekstremt meget, og historien synes jeg er lige lovlig lam, for slet ikke at tale om dialogerne og slutningen :)

Redigeret af Leo
Link til kommentar
Del på andre sites

der ville jeg så råde dig til at vente på Guitar Hero: World Tour.

 

guitar hero er og bliver det eneste rigtige. kan godt være det bare er ren indbildning, men for mig virker det som om et andet firma har tænkt: "hey, de gutter fra guitar hero har virkelig fået stor succes og har tjent masser af penge, så lad os da prøve at stjæle deres idé og udbygge den så folk kommer til at elske os højere". jeg har ikke prøvet det andet end et kort øjeblik i en Elgiganten og den guitar er da lige til at lukke op og skide i. fedt nok man kan vælge forskellige lyde og sådan, men streng-knapperne og strum-knappen er helt væk. trommerne til world tour har 2 bækkener og 3 pads hvorimod dem til rock band bare har de 4 pads og efter hvad jeg har set har de igen taget og udbygget GH's idé til trommerne som kommer med rockband 2.

 

- Brookz

 

Undskyld jeg siger det her, men for at sige det temmelig simpelt: Du har vist ikke helt styr på hvad du egentlig snakker om?

 

Hvad angår Guitar Hero:

Harmonix lavede Guitar Hero 1 og 2. Så købte Activision rettighederne og Neversoft blev sat til at udvikle Guitar Hero 3.

 

Harmonix var da i fuld sving med at udvikle Rock Band. Et spil med mere end bare en guitar, og hvor fokus var lagt på det at spille sammen, og selve musikken, hvor Guitar Hero 3 blev et spil for hardcore gamere (det kan være meget svært, og er en del sværere end Rock Band), hvor der ikke blev lagt så meget vægt på præcise charts. Man smed en ekstra node ind hist og her for at gøre det lidt sværere, og ofrede derved noget af "realismen".

 

Så kom Harmonix endelig med Rock Band. De er altså dem der originalt fandt på og udviklede Guitar Hero 1 og 2.

 

Så hvis der endelig er nogen der stjæler noget som helst her, så er det Activision og Neversoft, der nok har tænkt noget a la:

"Fuck... De drenge fra Harmonix har nu både guitar, bas, mic OG trommer! Hvad gør vi?! Vi laver da præcis det samme!".

 

Du har ret i at guitaren er skidt. Jeg synes ikke specielt godt om den. Det er en sjov guitar at spille med, der kræver meget tilvænning - fordi vi har vænnet os til Guitar Hero-guitarene - men jeg bruger altid min GH3-guitar når jeg spiller Rock Band. Den er bedst.

Det har altid været Harmonix plan at tilføje bækkener til trommerne, så nej, de har ikke stjålet noget fra Guitar Hero: World Tour.

 

Jeg har været så heldig at prøve både Rock Band 2's trommer og World Tours trommer, og jeg kan allerede nu gisne om, at Rock Band 2's trommer løber af med sejren. World Tours bækkener er endnu mere flimsy end Rock Bands originale trommepedal var. De knækker hurtigere end tændstikker.

Under en spilmesse, for ikke så længe siden, fortalte en fyr fra Activision, at det var deres sidste sæt "ekstra bækkener" de var ved at montere på trommerne, og at folk indtil da bare havde pløjet igennem dem, som var de gulerødder. Det holder jo bare ikke.

 

 

Du siger du ikke har prøvet Rock Band mere end et par minutter i el-giganten, så du har desværre ikke det største grundlag at bedømme det på.

De udgiver hver eneste tirsdag mindst 4 nye sange (og masser af albums er allerede tilgængelig til download) man kan downloade og spille, og så til en billigere penge end hvad der blev præsteret i de triste pakker i GH3.

Rock Band har til dags dato over 300 sange der kan spilles. Det er ikke så lidt og der er noget for enhver smag.

 

Jeg kommer ikke med denne kæmpe smøre for at fornærme dig eller jorde dig totalt, jeg er bare irriteret over, at der flyver så mange usaglige gisninger rundt om hvad der kom først, hvem der stjæler hvad og hvem der er bedst.

 

Guitar Hero: World Tour bliver røvfedt. Det er Rock Band allerede, og med Rock Band 2 har de slået deres milepæl endnu længere ned i jorden.

 

Rock Band er en sikker vinder og har et kæmpe community i ryggen. Guitar Hero: World Tour er stadig uudgivet, så det kan nå at fejle totalt eller blive mindst lige så populært som Rock Band. Under alle omstændigheder, så skal World Tour community'et først bygges op.

 

Køb GH: Aerosmith i EB Games for 399,- inklusive 2 guitarer.

Så køb et trommesæt til Rock Band via Amazon, for små 600,- og en Solus-udgave af Rock Band. Så er der masser af gang i musikken i et godt stykke tid.

 

 

Hilsen Andreas - der allerede har forudbestilt World Tour.

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld jeg siger det her, men for at sige det temmelig simpelt: Du har vist ikke helt styr på hvad du egentlig snakker om?

 

Hvad angår Guitar Hero:

Harmonix lavede Guitar Hero 1 og 2. Så købte Activision rettighederne og Neversoft blev sat til at udvikle Guitar Hero 3.

 

Harmonix var da i fuld sving med at udvikle Rock Band. Et spil med mere end bare en guitar, og hvor fokus var lagt på det at spille sammen, og selve musikken, hvor Guitar Hero 3 blev et spil for hardcore gamere (det kan være meget svært, og er en del sværere end Rock Band), hvor der ikke blev lagt så meget vægt på præcise charts. Man smed en ekstra node ind hist og her for at gøre det lidt sværere, og ofrede derved noget af "realismen".

 

Så kom Harmonix endelig med Rock Band. De er altså dem der originalt fandt på og udviklede Guitar Hero 1 og 2.

 

Så hvis der endelig er nogen der stjæler noget som helst her, så er det Activision og Neversoft, der nok har tænkt noget a la:

"Fuck... De drenge fra Harmonix har nu både guitar, bas, mic OG trommer! Hvad gør vi?! Vi laver da præcis det samme!".

 

Du har ret i at guitaren er skidt. Jeg synes ikke specielt godt om den. Det er en sjov guitar at spille med, der kræver meget tilvænning - fordi vi har vænnet os til Guitar Hero-guitarene - men jeg bruger altid min GH3-guitar når jeg spiller Rock Band. Den er bedst.

Det har altid været Harmonix plan at tilføje bækkener til trommerne, så nej, de har ikke stjålet noget fra Guitar Hero: World Tour.

 

Jeg har været så heldig at prøve både Rock Band 2's trommer og World Tours trommer, og jeg kan allerede nu gisne om, at Rock Band 2's trommer løber af med sejren. World Tours bækkener er endnu mere flimsy end Rock Bands originale trommepedal var. De knækker hurtigere end tændstikker.

Under en spilmesse, for ikke så længe siden, fortalte en fyr fra Activision, at det var deres sidste sæt "ekstra bækkener" de var ved at montere på trommerne, og at folk indtil da bare havde pløjet igennem dem, som var de gulerødder. Det holder jo bare ikke.

 

 

Du siger du ikke har prøvet Rock Band mere end et par minutter i el-giganten, så du har desværre ikke det største grundlag at bedømme det på.

De udgiver hver eneste tirsdag mindst 4 nye sange (og masser af albums er allerede tilgængelig til download) man kan downloade og spille, og så til en billigere penge end hvad der blev præsteret i de triste pakker i GH3.

Rock Band har til dags dato over 300 sange der kan spilles. Det er ikke så lidt og der er noget for enhver smag.

 

Jeg kommer ikke med denne kæmpe smøre for at fornærme dig eller jorde dig totalt, jeg er bare irriteret over, at der flyver så mange usaglige gisninger rundt om hvad der kom først, hvem der stjæler hvad og hvem der er bedst.

 

Guitar Hero: World Tour bliver røvfedt. Det er Rock Band allerede, og med Rock Band 2 har de slået deres milepæl endnu længere ned i jorden.

 

Rock Band er en sikker vinder og har et kæmpe community i ryggen. Guitar Hero: World Tour er stadig uudgivet, så det kan nå at fejle totalt eller blive mindst lige så populært som Rock Band. Under alle omstændigheder, så skal World Tour community'et først bygges op.

 

Køb GH: Aerosmith i EB Games for 399,- inklusive 2 guitarer.

Så køb et trommesæt til Rock Band via Amazon, for små 600,- og en Solus-udgave af Rock Band. Så er der masser af gang i musikken i et godt stykke tid.

 

 

Hilsen Andreas - der allerede har forudbestilt World Tour.

 

Du Andreas? Min far planlægger at købe en PS3 om en måneds tid, og jeg har også overvejet både muligheden at købe GH worldtour eller Rockband 2. Jeg regner med at købe et af spillene på grund af trommerne (vel også lige pga. guitaren, men den er mindre relevant..). Det virker som om du har rimlig godt styr på det.. hvilket ville du anbefale? Jeg har hørt/set/fået fortalt at Rockbands første "trommesæt" ikke opfangede slagene hvis man slog for hårdt eller hurtigt. Dertil er der ikke nogle bækkener med (men det bliver ændret i 2'eren?). Mens GH worldtours trommesæt har for spinkle bækkenstativer og kan vel ikke holde til at en rigtig slager dasker til dem?

Anyway.. håber du, eller en af jer andre, lige kan vejlede lidt..

 

(undskyld for OT)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du Andreas? Min far planlægger at købe en PS3 om en måneds tid, og jeg har også overvejet både muligheden at købe GH worldtour eller Rockband 2. Jeg regner med at købe et af spillene på grund af trommerne (vel også lige pga. guitaren, men den er mindre relevant..). Det virker som om du har rimlig godt styr på det.. hvilket ville du anbefale? Jeg har hørt/set/fået fortalt at Rockbands første "trommesæt" ikke opfangede slagene hvis man slog for hårdt eller hurtigt. Dertil er der ikke nogle bækkener med (men det bliver ændret i 2'eren?). Mens GH worldtours trommesæt har for spinkle bækkenstativer og kan vel ikke holde til at en rigtig slager dasker til dem?

Anyway.. håber du, eller en af jer andre, lige kan vejlede lidt..

 

(undskyld for OT)

 

Super!

 

Personligt er jeg ravruskende ligeglad med bækkener. Det virker super med fire plader i Rock Band og man føler stadig man har en bækkenfornemmelse, når man enten holder takten på "hihatten" eller et "ride", eller bare "crasher" på den yderste grønne plade. Det holder max.

 

Ved World Tour er det selvfølgelig langt, langt federe, nu man har de forhøjede bækkener som decideret passer til kun at være bækkener i spillet. Hvis du kan følge mig.

 

Rock Band 1-sættet var noget lort, ja. Ud af boksen virker det super. Ingen problemer overhovedet. Men man bliver simpelthen nød til at modificere det, hvis det skal holde til noget.

Det kan gøres for under 100,- og minimal arbejdsindsats, men det er stadig surt at det ikke kan holde til mere, uden at man skal gøre noget ved det.

Jeg har ejet tre Rock Band-sæt før jeg fandt frem til en god nok løsning, der holder, er let og er billig.

Hvad angår at de ikke registrerer slag, så er det noget vås. Det gør de. Og de er rigtig gode til det, hvis man behandler dem ordentligt.

 

Hvis du har pengene i orden, så venter du og køber et Rock Band 2-trommesæt når det udkommer engang i november. De er super fede og alle fejlene fra første generation er væk. Pedalen har fået en metalplade, så den ikke knækker mere og trommerne er blevet belagt med et tykkere lag gummi, så følsomheden ikke går kaput, og pladerne ikke knækker.

Desuden er pladerne blevet slagkraftfølsomme, så det afhjælper garanteret hvis folk slår for hårdt.

 

Ud af boksen følger der ikke bækkener med til Rock Band 2. De kan købes for små penge som ekstraudstyr og er generelt meget mere holdbare end dem i World Tour.

 

Jeg har mine skrupler ved at købe World Tour-sættet, fordi jeg er bange for at bækkenstativerne knækker. Ikke fordi jeg er bange for at jeg selv knækker dem, men pga. mine venner.

De er jo ikke trommeslagere, så de har ingen teknik what so ever.

Det var problemet med mit første sæt. For mange fester og druk uden beskyttelse på trommerne, betød hurtigt en multiflækket plade.

Så det samme gælder vel for World Tour. De holder hvis man har en smule teknikfornemmelse, at man ikke bare hamrer igennem, men husker på, at det er legetøj.

 

 

Så i sidste ende, hvis pengene ikke er et problem, så vil jeg anbefale at købe sikkert, og købe Rock Band 2-trommerne. Men vil man gerne prøve noget andet, savner man bækkener med det samme, eller vil man bare gerne have et ekstra spor (Rock Band har 4 plader og 1 stortromme, World Tour har 5 plader og 1 stortromme), så køber man da World Tour.

Trommesættene virker til begge spil, så der er ingen ko på isen dér.

World Tour er endda så smart, at det automatisk finder ud af om du har sluttet et Rock Band-sæt til, og mixer derefter automatisk trommesporene ned fra 5 til 4. Ganske smart!

 

Hvis pengene til gengæld trykker, så køb Rock Band 1-sættet, da det lige er faldet i pris. Det er et super sæt, men det skal lige modificeres en smule, for at holde til mere end 2-3 måneders spil.

 

 

Køb det trommesæt du synes er fedest, og bagefter kan du så vælge Solus-udgaverne af de spil du gerne vil have. Kig setlisterne igennem og se om der er noget fedt.

Personligt køber jeg både Rock Band 2 og Guitar Hero: World Tour.

Der er fucking Tool med i Guitar Hero: World Tour, jo!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det nye Grand Theft Auto!!!!!

 

+1!!! Det er det FEDESTE SPIL! Det er enormt mange detaljer med i spillet i forhold til de tidligere! Så det hele virker meget mere realistisk! (om det er godt kan jo så diskuteres :confused: )

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt valg :)

Det er et solidt FPS.

 

Sorry jeg ikke fik svaret, jeg tjekker ikke lige ts.dk så ofte.

Men ellers, er du i tvivl om et spil eller vil have en anmeldelse, så er www.gamespot.com et godt sted at kigge. Eller www.ign.com hvis du vil have to steder at sammenligne med.

 

Rigtig gode anmeldelser hos begge sider!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu