Sony Playstaion 3 Vs. Microsoft Xbox 360


brookz

ps3 vs xbox 360  

55 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

eftersom folk nu er begyndt at diskutere i en anden tråd hvilken af disse to konsoller der er bedst syntes jeg det var på tide med en tråd hvor vi kan diskutere det hele.

 

jeg vil starte ud med 2 videoer hvor de bliver sat op mod hinanden og der bliver givet karaktere ud fra facts og ikke en mands 'cons and pros' liste.

 

#1

 

 

sæt igang !

 

- Brookz

Redigeret af brookz
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke muligt at give et korrekt svar her.

Det er det samme som: Hvad er bedst, pærer eller æbler?

 

Der er fordele og ulemper ved begge maskiner, så det er i høj grad personlig overbevisning der afgører det.

 

det var heller ikke meningen jeg ville lave en afstemning, bare en almindelig debat, men der blev spurgt og jeg ved hvor meget folk herinde holder af at stemme om alt. man giver jo folket hvad de vil have :)

 

men jeg kan jo også lige komme med lidt. jeg har selv stemt PS3 eftersom jeg altid lige siden PS1 kom ud har holdt rigtig meget af det. husker tydeligt da den første xbox kom ud, der skulle man jo have kæmpe hænder for at holde på joypad'en og grafikken sagde mig heller ikke så meget. jeg er en playstation mand og vil altid være det. og efter at have læst om alle specs på de 2 konsoller styrke det kun min kærlighed :)

 

- Brookz

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke muligt at give et korrekt svar her.

Det er det samme som: Hvad er bedst, pærer eller æbler?

 

Bortset fra at Xbox360 larmer helt afsindigt meget! Den blæser er alt for voldsom, hvor PS3 nærmest siger mindre end PS1!. Og ALLE jeg kender der ejer en Xbox360, har haft den til rep mindst 1 gang.

Og så synes jeg at PS3 er væsentligt pænere at have stående samt at joypads'ne er bedre. Men det sidste er jo subjektivt.

 

Jeg spiller Playstation og det bliver jeg ved med til der kommer et endnu bedre alternativ..

Link til kommentar
Del på andre sites

Bortset fra at Xbox360 larmer helt afsindigt meget! Den blæser er alt for voldsom, hvor PS3 nærmest siger mindre end PS1!. Og ALLE jeg kender der ejer en Xbox360, har haft den til rep mindst 1 gang.

Og så synes jeg at PS3 er væsentligt pænere at have stående samt at joypads'ne er bedre. Men det sidste er jo subjektivt.

 

Jeg spiller Playstation og det bliver jeg ved med til der kommer et endnu bedre alternativ..

Den larmer JA! Men Brookz synes du selv det er fair at sætte to maskiner op som er udgivet med 1 års mellemrum? (sådan cirka) Tag nu en Xbox 360 ELITE det ville være fair at sætte de 2 op mod hinanden....

 

Jeg har selv en Xbox 360. Jeg synes der er plusser og minusser...Disks er helt klart fordel ved PS3 grafikken er stort set det samme... Det er lettere at finde rundt i en Xbox 360...Xbox's controllers er meget bedre at holde på det virker slet ikke så plastic agtige som Ps3's...

 

Dette er bare min mening...

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg syntes grafikken er bedre på mine gamle Commodore 64, end jeres dyre luksus-maskiner.

 

På en commodore. der er grafikken så godt lavet og detaljeret, at du ikke kan se hvad det forestiller, det når helt nye højder.

 

Så kom ikke her med jeres strømslugende bastardmaskiner og tro i er noget.

Vi ses i en kamp i streetfighter V.2

 

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Den larmer JA! Men Brookz synes du selv det er fair at sætte to maskiner op som er udgivet med 1 års mellemrum? (sådan cirka) Tag nu en Xbox 360 ELITE det ville være fair at sætte de 2 op mod hinanden....

 

Eneste forskel på Elite og en Premium X360, er da kun en dobbelt så stor harddisk, samt farven sort?

 

That's it.

 

Hvad angår den med mange reps, det er sandt, der har været et kæmpe problem med det. Men hey, der er tre års garanti, og Microsoft betaler for det hele. Så jeg klager sgu ikke...

Desuden har ikke én af mine kammerater (og jeg kan mindst nævne 30), der ejer en 360, haft den til rep endnu. Og vi er altså et slæng af hardcore gamere. Det var et stort problem med de ældre modeller, men den nye udgave har slet ikke de problemer.

Plus, hvis man selv passer ordentligt på maskinen (sørger for fri adgang til intake og output af luft), så sker der sgu ikke noget.

 

Overall, så er maskinerne, rent ydelsesmæssigt, identiske. Spilmæssigt, så er der udgivet flest gode titler til X360, fremfor PS3. Selvfølgelig er det min egen personlige mening, men den mening har flere millioner andre også, så der må jo være noget om kvaliteten af spillene. Det er selvfølgelig bare MS der er gode til at skaffe sig eksklusivtitler.

 

Set ud fra et spilmæssigt synspunkt, så vælger jeg en X360.

Jeg vil også gerne have en PS3, men det er af andre årsager. Der er nogle eksklusivtitler jeg godt kunne tænke mig at spille der.

 

Generelt virker en X360 bare meget bedre sammenskruet for mig, end PS3. Og nu, da den koster små 1.300,-, hvordan kan man så være i tvivl?

Ydelsesmæssigt er de jo stort set identiske, så hvorfor skulle jeg betale 1.500,- ekstra, bare for et blu-ray drev?

 

Den største anke er jo det støjende dvd-drev, men hey, det bliver jo også afhjulpet nu, med den længeventede Fall Update, NXE, hvor vi får mulighed for at installere vores spil direkte på harddisken, så vi ikke længere skal lytte til den infernalske larm.

 

 

 

 

Bottomline: Det er et spørgsmål om krav og spilsmag. De kan simpelthen ikke sættes op imod hinanden.

X360 til mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bottomline: Det er et spørgsmål om krav og spilsmag. De kan simpelthen ikke sættes op imod hinanden.

X360 til mig.

 

alting er smag og behag. i virkeligheden kan intet sættes op mod hinanden, men man gør det udelukkende for at se hvad flertallet kan lide, hvilket man jo i realiteten ikke kan bruge til noget i sidste ende. for hvis flertallet stemmer A men du finder ud af du bedst kan lide B hvad har du så fået ud af den afstemning ? og hvis du også hælder til A, kan du stadig ikke bruge det til noget, for du skal stadig prøve begge perspektiver, hvilket jo så sjovt nok går hen og gør en afstemning overflødig.

 

mht. det med spil, så er der flere til xbox eftersom den har været ude i længere tid. spillende er de samme som du også nævner, men det er for at tage højde for at xbox'en jo bruger DVD og PS3 bruger blu-ray. hvis spillende blev lavet til blu-ray ville de blive meget flottere og større idet der er meget mer plads på en blu-ray disc. en PS3 kan også yde meget mere end den gør, men grundet det med disc pladsen kan den ikke få lov.

 

- Brookz

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha, ja, jeg kan godt lide din konklusion af, at afstemninger og sammenligninger er overflødige. Jeg er enig :)

 

Du har ret i at Boxen har været ude længere, så det er klart den har et større bagkatalog, men i det store hele er der også bare flere, og bedre, eksklusive titler til Boxen.

Jeg ved ikke om jeg bare gentager mig selv ovenfor, men jeg forstod ikke lige det du mente med spillene?

Mere præcist: "spillene er de samme som du også nævner". Den fangede jeg altså ikke lige...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg bare gentager mig selv ovenfor, men jeg forstod ikke lige det du mente med spillene?

Mere præcist: "spillene er de samme som du også nævner". Den fangede jeg altså ikke lige...

 

hov, det kan jeg godt se, fik da vidst læst lidt forkert, eller også huskede jeg fokert da jeg skrev det :confused:

 

- Brookz

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu