Forsikring På Trommerne..


larsjul

Recommended Posts

Indboforsikringen dækker kun, hvis du ikke har det med ud og tjener penge på det.

Jeg har det jo med ude, når jeg spiller.. er godt klar over, at hvis det bliver nuppet ude, er der ik meget at gøre, men når det står derhjemme??

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt jeg ved, dækker din indboforsikring, også selvom du ikke tager ud at spiller.

Så længe det er låst af (og det er ikke nødvendigt med en alarm i forsikrings-øjemed), så dækker indbo'en.

Man tag for en sikkerhedsskyld nogle billeder (gerne close-up) af de forskellige dele, hvis uheldet skulle være ude.

Ellers tag en snak med dit forsikringsselskab om det.

 

Mvh

Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

DMF instrumentforsikring dækker alt. På job, i øveren, til og fra job, ved tyveri, ved brand, hvis du hælder en kop kaffe i din bærbare. Alt, så længe du har det forsikret.

 

Du skal bare være medlem, men det er du jo også når du tager ud at spille, ik? ;)

Det er jo dem der har arbejdet for tariffen, så du er sikret en mindsteløn...

Link til kommentar
Del på andre sites

Min mor og far har købt en instrument forsikring.. så får du alt tilbage i nypris, hvis det bliver sjålet..

 

Som udgangspunkt dækker instrumentforsikringen (både DMF og Max Levig) ikke til nyværdi men forsikringsværdi. Og forsikringsværdien er det som du selv anslår at instrumenterne er værd på nuværende tidspunkt (dagsværdi).

 

Man kan selvfølgelig godt tegne forsikringen med en forsikringssum der er lig med nypris, men da præmien beregnes som en procentsats af forsikringssummen kan det godt blive meget dyrt at gøre det på den måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som udgangspunkt dækker instrumentforsikringen (både DMF og Max Levig) ikke til nyværdi men forsikringsværdi. Og forsikringsværdien er det som du selv anslår at instrumenterne er værd på nuværende tidspunkt (dagsværdi).

 

Man kan selvfølgelig godt tegne forsikringen med en forsikringssum der er lig med nypris, men da præmien beregnes som en procentsats af forsikringssummen kan det godt blive meget dyrt at gøre det på den måde.

 

 

Min far sagde bare at jeg ville få nyprisen af det hele hvis det blev sjålet. ! Har ikke lige selv styr på forsikringerne. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Indboforsikringen dækker kun, hvis du ikke har det med ud og tjener penge på det.

 

Det er altså ikke rigtigt. Jeg har min egen forsikrings (topdanmarks) ord for at de dækker på lige fod med alt andet indbo. Så hvis din forsikring ikke dækker, så skulle du ta' og udfordre dem på det.

 

 

/Kjøller

 

 

PS: Men når det er ude at spille, så er det jo en anden snak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu