Kim Larsen


Mikkel Farsø

Recommended Posts

Hey Gutter..

 

Igen igen, er Kim kommet på gaden med nyt album.

Og gang på gang irriterer det mig at de ikke snart får en ny trommeslager.

Jeg kan virkelig ikke klare den fyr. Jeg har været Kim Larsen fan i mange år, men jeg har aldrig brudt mig om Jesper Rosenquist.

 

Han er en sikker mand bag trommerne, men laver de fucking samme fills, de samme rytmer.

Ser man den ny live dvd, så lægger jeg mærke til hvor forelsket han er i at crash'e konstant, og igen igen laver de samme ting.

 

I min verden var den bedste trommeslager Kim havde HANS FAGT og JAN LYSDAHL.

 

Eller hvad syntes i?

Link til kommentar
Del på andre sites

Med Kjukken har Kim Larsen, efter min mening, udviklet sig til at koncentere sig om teksten og det lyriske udtryk. Derfor mener jeg at Kjukken er bedre musik end det gamle med Kim LArsen.

Til sammenligning, så kan man sige at eksempelvis TOTO leverede den samme vare, hver gang, og hvor deres albums på mange områder lignede hinanden, og det var bestemt ikke kedeligt...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis Jan Lysdahl spillede i Kjukken ville det gå helt galt.... Ikke at han ikke kan - men Jesper trommespil passer meget bedre til genren...

 

Giver dig fulstæding ret... Det ville falde fulstændig sammen, specielt når man også har Skovgaard som fylder alle huller ud meget fremragende.. At Rosenqvist's fills så er enkelt gør skam ikke noget.. Det fungerer perfekt, og er musikalsk i verdenklasse.. Man skal huske at de spiller som band, og der swinger det alt for fedt...

 

Og jeg er også meget enig i at Jesper Rosenqvist er en fremragende trommeslager.. Måske kunne han ikke lave et "Rosenqvist band" som Weckl, men sammen med Kjukken lyder det som en (våd)drøm..

 

Og til det der med at han er ensformet har du helt ret i. Men hvis du har set dem live på denne efterårsturné, så er der helt nye sager fra Rosen.. Han spiller faktisk ret anderledes i år, men stadig præcis ligeså groovey og tight som altid, bare en tand federe end normalt...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej gutter!

 

Har i lige i baghovedet at eksempelvis Jesper kan læse med her..

 

Det slår mig bare lige når et indlæg går på kritik af en specifik person, der i princippet er blandt os. Det er måske ikke så rart at læse.

 

No offence Mikkel, det var bare lige "kan ikke klare den fyr" der lige skar mig i øjnene..

 

Jesper er en go fyr :-)

 

 

Peter Betjent

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo jo, Jesper er skam ganske flink, men menter at jeg ikke kan klare den fyr bag trommerne i Kjukken.. Måske et forkert ordvalg, og det er min fejl.

 

Ser du dette Jesper, UNDSKYLDER jeg :-)

 

Men jeg kan se folk er uenige med mig i dette sammenhæng;) hehe.

Syntes bare den bedste var Hans Fagt. Han er SÅÅÅÅ pisse fed..

 

Mik B

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo jo, Jesper er skam ganske flink, men menter at jeg ikke kan klare den fyr bag trommerne i Kjukken.. Måske et forkert ordvalg, og det er min fejl.

 

Ser du dette Jesper, UNDSKYLDER jeg :)

 

Men jeg kan se folk er uenige med mig i dette sammenhæng;) hehe.

Syntes bare den bedste var Hans Fagt. Han er SÅÅÅÅ pisse fed..

 

Mik B

 

 

Hans Fagt vil også for altid være min helt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Var det ikke også noget med at KL flyttede til Fyn og skulle finde nogen og spille sammen med? Eller er det bare mig.. Tager sikkert fejl - men var det ikke jespers bror der startede med at spille bas?

 

Jo, Kim Larsen flyttede til Fyn engang i 1990'erne, tror jeg. Og dannede senere Kim Larsen og Kjukken.

Link til kommentar
Del på andre sites

Selvom man ikke skal sammenligne GAS og Kjukken, så tjek alligevel nedenståendende link.

 

Det er sgu da røvballemusik, der vil frem.

Og Jesper laver da nogle fede ting på gryderne...

 

Rabalderstræde anno Kjukken i 2006

 

Jep, det er fedt! Jeg er helt vildt med tempoet er så langt nede... ALLE party/coverbands blæser den altid op i nærmest det dobbelte...! Hér rykker det sq anyway! Tung rock!! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu