Koklokke


Hald

Recommended Posts

Jeg har fået købt mig en koklokke med monterings beslag til mit ene crash stativ, og det sidder også rigtig godt der hvor det er placeret nu, men hvor plejer man at have koklokken, jeg ved at mange har den til at sidde over gulvtammen (monteret fast på den)

 

Har i nogle forslag, og evt illustrerende billeder..

 

De flinkeste hilsner og slag herfra :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Afhænger vel af i hvilken sammenhæng du oftest benytter den. Som "Per" skriver har han den siddende ved gulvtam som han åbenbart ofte bruger sammen med koklokkerytmer.

 

Jeg har den sidden på hi-hat stativ under hi-hat-bækkener over lilletrommen (hvor også tamborin sidder til venstre for koklokke). Jeg bruger den/dem oftest ifbm almindelige rytmer, - eller også sammen med hi-hat gymnastik og lir på reiffer mv.

 

Se evt. billeder på http://www.levendemusik.dk/diverse/stabler.html

Desværre er det første billed lidt mørkt så man knap kan se tamborinen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder kanont, jeg fik jo mit monteret som jeg tror jeg vil have det nu, og jeg har placeret den over min lilletromme, det virker mest naturligt for mig at have den der, prøvede lige forskelligt, men det var der jeg bedst kunne lide at have den, også fordi den fyldt et lille hul ud.

 

Jeg tog nogle hurtige billeder der desværre ikke blev så gode, baklager rodet, vi arbejder på højtryk med at lave øvelokalet færdigt.

 

Liste over trommebilleder

 

Mange tak for de mange inputs, det er da et genialt forum det her!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har placeret min koklokke på stortrommen, men lidt ude i siden så den peger skråt indover min gulvtam. Så sidder den heller ikke i vejen for mit ben, når jeg bruger stortrommen (hvilket man jo egentlig gør forholdsvis ofte..... :huh: ) :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu