Hviklen Trommeslager Grove Fedest?


Joe-The-Beat-Bandits

Recommended Posts

Hey derude, her i mit første indlæg vil jeg bare gerne starte en debat om hvilke trommeslagere der grove fedest, nu hører jeg mest musik inden for Rock, Funk, blues, soul, jazz. og spiller selv i en blues trio og jammer en del funk med nogle gutter.

 

Personligt syntes jeg at Stevie Jordan grover for fedt, jeg har lige set hans dvd med the grove is here. jeg syntes hans feeling for bare at holde et normalt grove/beat er imponerende.

Eller syntes jeg også at Eric kalb spiller fantastisk, især på planden bump med John Scofield.

 

men jeg kunne godt tænke mig at hører hvilke trommeslagere i syntes grover for fedt og hvorfor.

jeg skriver det her indlæg fordi min trommeslager horisont ikke er så stor, så håber i kan hjælpe lidt

 

GOD JUL TIL ALLE :confused:

 

VH Jesper Schierling

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid haft en forkærlighed for Jeff Porcaro, hvorfor? bare hørt hans spil i numre som "Hold the line", "Don't chain my heart" og selvfølgelig "Rosanna". Han groover vildt fedt. (edit: behøver jeg lige nævne det er med bandet Toto?)

 

Klaus Menzers spil i Sneakers, må jeg også sige jeg synes groover fedt.

Redigeret af ♪ Magnus ♪
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid haft en forkærlighed for Jeff Porcaro, hvorfor? bare hørt hans spil i numre som "Hold the line", "Don't chain my heart" og selvfølgelig "Rosanna". Han groover vildt fedt. (edit: behøver jeg lige nævne det er med bandet Toto?)

 

Klaus Menzers spil i Sneakers, må jeg også sige jeg synes groover fedt.

Kunne ikke siges mere korrekt! :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Steve Jordan og JJ Johnson er for nice! Hvis man er til de trommeslagere, skal man helt sikkert se "Where the light is" med John Mayer dvd'en eller hører cd'en, der spiller de begge to nemlig og der er tale om groft Groove!

Hvis det er jazz, er f.eks. Bill Stewart, Tony Williams og Peter Erskine fantastisk fede.

Hvis det er rock kan jeg godt lide f.eks. Stewart Copeland fra The Police eller Carter Beauford fra Dave Matthews Band.

Af blues trommeslagere har vi f.eks. Steve Gadd mesteren selv.

Hvis det skal være funky, kan jeg godt lide f.eks. David Garibaldi, Dennis Chambers, Benny Greb, Stanton Moore (New Orleans funk), Bernard Purdie.

Shawn Pelton groover også mega fedt, sådan funky latin rock noget spiller han.

Men der er rigtigt mega mange fede trommeslagere, her er et par stykker du kan tjekke ud.

 

MVH

Mads B. Johansen

Link til kommentar
Del på andre sites

Stanton Moore!

Hører ham nu, og fik lyst til at skrive i tråden! Damn han lægger meget energi og følelse i sit spil. Det ville være røvsygt, omend stadig svært, uden disse.

John Bonham har også lavet utrolige mængder groovy beats...Darlene, Bonzo's Montreaux, Fool In The Rain og jeg kunne blive ved for evigt...

Link til kommentar
Del på andre sites

vil, utraditionelt, mene at en af de fede groovere er Thomas Haake.

 

Der er noget vanvittig groovy over deres hårdtslående smadder. tror det er måden han spiller hihatten på der gør at hans eminente dobbelt bd spil, smelter ind i noget afslappende og groovy..

 

Svært at beskrive

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det er jazz, er f.eks. Bill Stewart, Tony Williams og Peter Erskine fantastisk fede.

Hvis det er rock kan jeg godt lide f.eks. Stewart Copeland fra The Police eller Carter Beauford fra Dave Matthews Band.

Af blues trommeslagere har vi f.eks. Steve Gadd mesteren selv.

Hvis det skal være funky, kan jeg godt lide f.eks. David Garibaldi, Dennis Chambers, Benny Greb, Stanton Moore (New Orleans funk), Bernard Purdie.

Shawn Pelton groover også mega fedt, sådan funky latin rock noget spiller han.

Men der er rigtigt mega mange fede trommeslagere, her er et par stykker du kan tjekke ud.

 

:gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

vil, utraditionelt, mene at en af de fede groovere er Thomas Haake.

 

Der er noget vanvittig groovy over deres hårdtslående smadder. tror det er måden han spiller hihatten på der gør at hans eminente dobbelt bd spil, smelter ind i noget afslappende og groovy..

 

Svært at beskrive

Der er jeg sgu enig.

Link til kommentar
Del på andre sites

RINGO STARR !

 

Ellers må jeg ride med på Steve Jordan bølgen, den mand er fænomonal. Samme med JJ Johnson og Carter Beauford. Har været til John Mayer og Dave Matthews koncert, og må indrømme at jeg vist gik i bukserne et par gange...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu