Mv Blog


Mads Valther

Recommended Posts

Hey Mads

Fed BD lyd. Rund og fyldig!

Hvilke trommer bruger du?

Mht til lilletromme, så er jeg mest til en lyd med noget ringen. IMHO kan du sagtens få mere ringen og "smæk" på lilletrommen. MEN, når det er sagt, så synes lyden passer godt til jeres samlede lyd som band.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det her er mit Limo med ren coated amb på begge sider af BD.

 

Ellers min YAMAHA snare, som jeg bliver mere og mere glad for. Jeg vil også gerne have en smule mere tone, men skal virkelig vende mig til de her mics. Min snare siger altså BOOOING nu, og er hårdt spændt op...

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjovt, hvordan mics og ører ikke altid hører det samme. På optagelsen virker snaren ikke højt stemt.

Bruger I kun room mics?

Det her er mit Limo med ren coated amb på begge sider af BD.

 

Ellers min YAMAHA snare, som jeg bliver mere og mere glad for. Jeg vil også gerne have en smule mere tone, men skal virkelig vende mig til de her mics. Min snare siger altså BOOOING nu, og er hårdt spændt op...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
Hmm - jeg tror sgu jeg efterhånden er ude i et nyt snareskind. Mit remo controlled sound er ikke skiiiide gode venner med de nye Lauten mics.

 

Havde jeg sgu aldrig troet. Så på med et coated amb i dag....

 

ok!... det er jo oprør! :-)

 

du kan også prøve et Evans G1 coated... selvom jeg ikk er evans fan, så må jeg indrømme at G1 og G2 coated er ret fede til lilletrommer..

 

men seføli Amb. først :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

ARGH!

 

Har i mange år haft en dynaset liggende, som jeg har skrevet om i denne blog. Har netop fået den til at virke, og den er virkelig fed til at expande.. Fedt på snare og BD...

 

Den skulle vi have lavet noget før, og jeg håber medlem Andersson har endnu en liggende jeg må købe til ligeså fornuftig pris...

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - set i lyset af min salgstråd kan dette virke ironisk. Men når man får tilbudet om et lille kup, så slår man til.

 

Jeg har netop erhvervet mig disse to snares samt 5 endnu ukendte gamle meget tynde bækkener for et mindre tre-cifret beløb.

 

Jeg tror især den grå kan blive en giftig snare. Glæder mig til at få dem prøvet...

 

nyesnares.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Så havde vi endnu en sjov aften, hvor vi prøvede at lære vores nye studie at kende. Vi kommer hele tiden fremaf synes jeg. Ikke ET eneste plug på mine trommer. Udelukkende analoge komps og rumklange på. Rigtig sjovt at prøve... Der er et par enkelte bøffer, men sådan er det.

 

Hvad synes I?

 

Sangen hedder Mental Down og kan høres her:

 

I skal finde Mental Down

Link til kommentar
Del på andre sites

Og mit Ride i dette nummer er mit 20 Zildjian K Custom Dark, som gør det helt vildt fedt i det her nummer synes jeg...

 

De 2 stk. 20 Dream Bliss crash Ride passer virkelig godt til...

 

Glæder mig rigtig meget til nummeret bliver mixet færdigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder sgu godt, Mads. Både dine trommer – og ISÆR bækkenerne som har et super flot "swoosh" – og musikken i øvrigt. I spiller godt sammen. Det kunne sagtens blive et hit på min iPod. :-)

 

Jeg kan selv godt lide lidt mere resonans i tammerne, men den lidt dybere, tykke lyd, passer også godt ind. Er det dit Drum Limo?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak seitan!

 

Jeg er også helt vild med dream bliss bækkenerne. De får virkelig den fede lyd når man optager dem. Virkelig lækkert, og der skal ikke kompes særligt meget på dem.

 

Det er mit drum limo jeg spiller på med en Yamaha 14*6,5 snare.

 

Elsker også toner i toms, men Limo er virkelig fede i dette register!

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså det skal lige siges at det er en rigtig god bekendt, som selv holder af at købe diverse instrumenter. Også ham jeg har købt de to gamle snares af. Nu har han de fem gamle bækkener, og dem fik jeg gratis fordi han ikke selv gad have dem mere.

 

Jeg tror det er lort, men håber selvfølgelig det bedste...

 

Razmüse: Tak fordi du gad lytte! Det er helt nyt i forhold til denne rockplade, så pissefedt at folk gider lytte og give kritik...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg brokker mig BESTEMT ikke...

 

Har fx lige hentet de to meget gamle snares. Den grå bliver virkelig fed. Den skal bare pudses helt op. Så bliver den fantastisk - ja, og så sættes fuldstændig i stand...

 

Jeg kunne godt finde på at sælge den hvide afsted til en som vil sætte mere pris på den end jeg vil gøre... Alt det ser jeg på, når jeg har fået lidt lyd ud af den...

Link til kommentar
Del på andre sites

Så havde vi endnu en sjov aften, hvor vi prøvede at lære vores nye studie at kende. Vi kommer hele tiden fremaf synes jeg. Ikke ET eneste plug på mine trommer. Udelukkende analoge komps og rumklange på. Rigtig sjovt at prøve... Der er et par enkelte bøffer, men sådan er det.

 

Hvad synes I?

 

Sangen hedder Mental Down og kan høres her:

 

I skal finde Mental Down

Fed musik Mads!... og du spiller altså fedt knægt!!

 

Lyd: savner lidt aggresivitet i snare men også især i bækkener.. det lyder næsten "for godt" hvis du forstår?.. jeg kan høre I fyrer den af, men lyden er ret blød og meget lækker, så noget af energien forsvinder i vellyd.. giver det mening??

I "Nothing Left To Loose" er især hihatten og lilletrommen lige tanden mere livlig pga. lidt mere top.. men er dog gated(?) lidt voldsomt så det måske er lidt for meget..

 

Bunden er måske lidt fluffy i det dybe registe?r.. som om den lige skal løftes lidt i nederste mellemtone delen (3-500 hz.. det er et gæt!.. SÅ dygtig er jeg heller ikke til lyd ;) ).

 

Men vi snakker som altid myreknep, for fuck hvor spiller I fedt!! Hagen er stadig nede på gulvet her :tu: Jeg er fan!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu