Mv Blog


Mads Valther

Recommended Posts

Nå kære venner!

 

Jeg tænker det er ok at reklamere i sin blog;)

 

Den 25. november spiller vi vores første rigtige rockkoncert på Råhuset på Onkel Dannys Plads sammen med Highway Child. Vi har også fået en kort akkustisk support af Hounted Brothers, så det bliver en hyggelig aften.

 

Døre åbner kl. 20.30, og vi spiller ca kl. 21.30. Selvom det er en torsdag håber jeg folk vil kigge forbi. Vi får nemlig 3 labels ud, så opbakning vil være kærkommen!

Link til kommentar
Del på andre sites

fuck man, jeg har fuldstændig glemt at jeg er i odense torsdag. Kæft hvor nederen, jeg havde sgu glædet mig til at se jer - det lyder jo skidegodt i videoen fra lygten som jeg har fået set en del gange nu.

Er det det eneste job i spiller i lang tid?

 

Ja dette job er udelukkende booket for at vi kan prøve de 10-12 sange vi er ret sikre på skal med på pladen, som vi så bruger det meste af vinteren på at indspille..

 

Ærgerligt du ikke kommer, men hils på FYN.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er vi i gang med pladeinspilningen, og brugte hele tirsdagen på at finde den måde vi skulle fange mine Ludwigtønder på. Med kraftig inspiration fra Eddy Cramer endte vi op med Led Zeppelins klassiske opsætning.

 

En mikrofon et godt stykke fra gulvtom.

En OH

En mic en smule over den sidste tom.

 

THATS IT!

 

Det lyder fantastisk, men kræver sit arbejde...

 

Vi skød et par billeder, og jeg glæder mig helt vildt til på fredag når vi skal i gang med at optage endeligt!

front3m0.jpg

front20.jpg

13tom.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Mente selvfølgelig:

1 mikrofon (Lauten Horizon) et godt stykke fra BD - se billedet

1 mikrofon (Lauten Horizon) som mono OH

1 mikrofon (Lauten Horizon) et stykke fra sidste gulvtom - se billede 2

 

 

Ideen er at dele trommesættet op i områder som den ene mikrofon så skal optage på bedst mulig måde. Det kræver virkelig et toptunet trommesæt, og godt med gang i stemmenøglen, men resultatet er fantastisk. Når man så laver pan på trommerne er forskellen ENORM!!!

 

At Led Zep så opdagede det ved et uheld er en anden sag;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan man få et smuglyt?

Hej Ulf.

 

Tak fir tip om Ludwigstortromme - den var desværre grænseløst dyr - ellers var den perfekt. Smuglyt er i hvert fald ikke før torsdag. Men vil gerne prøve at ligge noget op.

 

Fed mic konfiguration!

 

Har du et bud på, om den kun egner sig til større lokaler eller også mindre af slagsen? Ville den mon f.eks. du i en 14 kvm lydisoleret box, med forholdsvis død rumlyd?

 

Ja, hele fredag gik desværre med at finde ud af at ideen med de 3 mics ikke gik alligevel. Rummet var ikke til det. Jeg mistede for meget definition. Så jeg tror ikke ideen virker i dit rum. Så vi tog mics på snare om lidt amb, for at krydee lidt op. Men grundideen er den samme.

 

Brugte af samme grund oceaner af tid på at få Ayotten til at passe til sættet, og fik den også til at lyde fedt. Men tog inden første take for sjov min gamle 14*5 supra på med 5 år gamle skind, og den har lavet alle takes indtil videre. Den passer bare til...

Link til kommentar
Del på andre sites

I den grad, og jeg synes det er ganske sjovt at den var markant federe end min Ayotte, min Sensitive og min Yamaha, men næste gang er det måske en anden plade, og så fungere en anden måske bedre...

 

Men det var sgu fedt endelig at spille på den igen. På de sidste 2 plader har den ikke indspillet mere end et par sange...

Link til kommentar
Del på andre sites

glæder mig til at høre lidt guf!

 

Og totalt morsomt du endte med supraen.. gravede selv min frem sidste øver, og den lyder jo guddommeligt... især fordi den bare VIRKER!

 

ind imellem glemmer man bare HVOR godt den lyder.. så tar man den frem, og opdager at man i virkeligheden i de nye snares man har købt bare har prøvet at ramme den lyd man har liggende i den supra!

Link til kommentar
Del på andre sites

Glæder mig til at høre noget lyd! Du har jo skrevet meget om eksotiske mikrofoner, mikrofonopstillinger og om jeres gigant af en mixer. så det bliver spændende. :-)

 

Det der Aquarian frontskind... Må man spørge hvilken model og tykkelse det er, og om det forhandles i Drumstick? Kunne være interessant at prøve noget andet end Remo på et tidspunkt, og Evans duer ikke på min Ludwig bd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu