Mv Blog


Mads Valther

Recommended Posts

Ja så kom der lige en uge med nogen af de bedste handler nogensinde...

 

Mødte en gammel rørradiomand på et loppemarkede. Han sagde at han havde gemt alle hans rør fra sine gamle radioer, men at han nu bare ville af med dem, og var helt vildt over at jeg kunne bruge dem. Fik følgende for 100 kr.:

4 stk. telefunken ecc81

4 stk Philips ecc81

2 stk Volva ecc81

1 stk philips minivat ecc81

5 stk telefunken ecc83

3 stk Volva ecc83

6 stk Philips ecc83

 

JA TAK! Det er fuldstændig vildt så godt de lyder i forhold til det japanerpis der sidder i guitarforstærkere i dag. Nærmest grotesk stor forskel!

 

I dag blev jeg så ringet op af mine forældres tidligere nabo, som selv samler på instrumenter. Han spiller ikke selv, men nyder at have dem som pynt i sin stue. Han havde mødt en gammel bekendt som solgte ud af blandt andet sine mikrofoner.

 

Har netop købt 2 stk. B&O BM5, 1 stk. 1950 shure med vesttysk kapsel fra 1948, og en gammel dansk kondensator mikrofon for 2200 kr.

 

En absolut i orden uge. Skal teste det hele på fredag, og kan slet ikke vente! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er satme ked af, at jeg ikke kom frem til Randers koncerten.. og tror ikke engang jeg fik svartet din PM.. sorry!

 

Men lige et hurtigt spørgsmål.

 

Holder i stadig til på Bandhotel? : )

 

Ja det gør vi, og Randers var sgu en virkelig hyggelig aften...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Hvad synes folk om snarelyd - er den for pappet?

 

hmm... hele lyden er lidt flad..synes JEG.. er jo subjektivt.. men jeg mangler lidt liv, lidt ..hmm.. krop.. lidt dybde..

 

men der er jo meget man kan i en pult bagefter.. men mangler mest noget power/krop i trommerne.. efter min smag seføli..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok - der er ingen plugs på trommer endnu overhovedet. Det er helt ren trommelyd, som er kompet en smule på vej ind...

 

ok... du må heller ikke ta det for hårdt... det er sgi svært at høre helt.. det er sgi sjældent jeg hører mine egene tønder HELT natura.. uden EQ eller noget..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Ja så kom der lige en uge med nogen af de bedste handler nogensinde...

 

Mødte en gammel rørradiomand på et loppemarkede. Han sagde at han havde gemt alle hans rør fra sine gamle radioer, men at han nu bare ville af med dem, og var helt vildt over at jeg kunne bruge dem. Fik følgende for 100 kr.:

4 stk. telefunken ecc81

4 stk Philips ecc81

2 stk Volva ecc81

1 stk philips minivat ecc81

5 stk telefunken ecc83

3 stk Volva ecc83

6 stk Philips ecc83

 

JA TAK! Det er fuldstændig vildt så godt de lyder i forhold til det japanerpis der sidder i guitarforstærkere i dag. Nærmest grotesk stor forskel!

 

I dag blev jeg så ringet op af mine forældres tidligere nabo, som selv samler på instrumenter. Han spiller ikke selv, men nyder at have dem som pynt i sin stue. Han havde mødt en gammel bekendt som solgte ud af blandt andet sine mikrofoner.

 

Har netop købt 2 stk. B&O BM5, 1 stk. 1950 shure med vesttysk kapsel fra 1948, og en gammel dansk kondensator mikrofon for 2200 kr.

 

En absolut i orden uge. Skal teste det hele på fredag, og kan slet ikke vente! :tu:

 

Hold godt fast i de Phillips rør. Ja og Telefunken for den sags skyld..

 

Har selv en B&O BM6 mikrofon - det er samme som en BM5'er, som jo er en stereo-mikrofon..

 

 

 

 

Apropos nyt trommesæt. Hvad er det for et sæt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja altså jeg tager sættet hjem som det er nu, og så skal jeg finde ud af om jeg skal have indlay i naturreifen eller om det skal være en sort reife med indlay. Det er jeg virkelig i tvivl om...

 

sort reife med inlay...

 

jeg har lige lavet min fibes om til det, og DET holder.. især til blålige nuancer synes jeg..

 

MEN du kan jo altid lave inlay først, og så male den sort hvis du synes senere?..

 

men få ham til at sende coating til inlays med det samme :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er ret sikker på at du har ret Henrik. Havde du en fræser til Inlays såfremt?

 

mjae.. jeg har en tilnærmet udgave.. men har da lavet 4 sæt reifer indtil videre :-).. bliver ikke 100% så godt som Jes, da han har en der er bygget til kun at lave det.. men det er nok kun noget nørder som mig ser..

 

du kan se mine evt. så kan du vurdere om det er godt nok.. skal faktisk ned i påsken of fræse inlays i mine 22" fibes reifer, så kan sagtens tage dine med.. ping mig lige på sms eller pm, så fixer vi det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu