Virgil Donati


Gæst Alvar fra Norge

Recommended Posts

Gæst Alvar fra Norge

Jeg følte for et par dager siden for å sjekke ut Planet X med Virgil Donati. :) Og fyffaen som han er god. Han er ikke bar eutrolig rask, men også meget dynamisk.

Hva syns dere?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg følte for et par dager siden for å sjekke ut Planet X med Virgil Donati. :) Og fyffaen som han er god. Han er ikke bar eutrolig rask, men også meget dynamisk.

Hva syns dere?

Jeg har altid troet at han kun kunne spille sammen med en metronom, og helst i 13/17! Men jeg hørte et nummer fra en plade i hans navn som overraskede meget positivt... Vil lige se om jeg kan finde ud af hvad det var for én....

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Virgil Donati er så afgjort min favorittrommeslager, når det gælder progressiv rock.

Jeg var for et par år siden til en clinic på Train i Århus med ham, og siden da har jeg hørt en hel masse Planet X. Han demonstrerede på clinic'en, at når han spiller det fantastisk hurtige stads på hans stortrommer, spiller han dobbeltslag. Jeg kunne kun stå helt stille og måbe! :)

Hvis nogle er interesserede i at tjekke bandet, kan jeg også varmt anbefale deres live-udgivelse "Live From Oz", hvor bl.a. det omtalte "Dog Boots" er at finde.

Jeg er blevet helt vild med det band.

-Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg følte for et par dager siden for å sjekke ut Planet X med Virgil Donati.  :)  Og fyffaen som han er god. Han er ikke bar eutrolig rask, men også meget dynamisk.

Hva syns dere?

Jeg har altid troet at han kun kunne spille sammen med en metronom, og helst i 13/17! Men jeg hørte et nummer fra en plade i hans navn som overraskede meget positivt... Vil lige se om jeg kan finde ud af hvad det var for én....

 

Mvh

Hej igen

 

Nummeret kommer fra pladen "Serious Young Insects" med gruppen "On The Virg". Nummeret hedder "Invasion Of The Ants" og har et meget straight forward groove, med nogle fede fills som er synkrone lilletromme/stortromme ting. Tjek det ud...

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Dr. pattøj
. Han demonstrerede på clinic'en, at når han spiller det fantastisk hurtige stads på hans stortrommer, spiller han dobbeltslag. Jeg kunne kun stå helt stille og måbe! B)

Hvordan GJORDE han det?? Brugte han re-bound teknik?? Forklarede han ikke hvordan?? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

. Han demonstrerede på clinic'en, at når han spiller det fantastisk hurtige stads på hans stortrommer, spiller han dobbeltslag. Jeg kunne kun stå helt stille og måbe! B)

Hvordan GJORDE han det?? Brugte han re-bound teknik?? Forklarede han ikke hvordan?? :D

Er det ikke bare "øvelse gør mester"? Jeg mener, alle prof trommeslagere kan jo lave hurtige dobbeltslag med højre fod (hvis man er højrehåndet). Så i princippet er det vel bare at lære det med det andet ben, og derefter sætte det sammen :D

 

DB

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Dr. pattøj
. Han demonstrerede på clinic'en, at når han spiller det fantastisk hurtige stads på hans stortrommer, spiller han dobbeltslag. Jeg kunne kun stå helt stille og måbe! B)

Hvordan GJORDE han det?? Brugte han re-bound teknik?? Forklarede han ikke hvordan?? :D

Er det ikke bare "øvelse gør mester"? Jeg mener, alle prof trommeslagere kan jo lave hurtige dobbeltslag med højre fod (hvis man er højrehåndet). Så i princippet er det vel bare at lære det med det andet ben, og derefter sætte det sammen :D

 

DB

Hmmm, kan da ikke rigtig se nogen grund til at lave dobbeltslag, medmindre han har en afslappende teknik til det. Derfor spurgte jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon ikke det er for at få en roligere fornemmelse i kroppen? Det vil jeg tro... Ligesom dobbeltslag i hænderne også "føles" langsommere end enkeltslag.

 

Mvh

Jo, han fortalte, at det for ham føltes som det mest naturlige og gav den bedste fornemmelse at lave dobbeltslagene fremfor enkeltslag.

Jeg kan ærlig talt ikke huske om han uddybede teknikken yderligere(det er efterhånden nogle år siden), men det er givetvis noget med at udnytte rebound-effekten og så selvfølgelig øvelse, øvelse, øvelse.

\Moerke

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon ikke det er for at få en roligere fornemmelse i kroppen? Det vil jeg tro... Ligesom dobbeltslag i hænderne også "føles" langsommere end enkeltslag.

 

Mvh

Jo, han fortalte, at det for ham føltes som det mest naturlige og gav den bedste fornemmelse at lave dobbeltslagene fremfor enkeltslag.

Jeg kan ærlig talt ikke huske om han uddybede teknikken yderligere(det er efterhånden nogle år siden), men det er givetvis noget med at udnytte rebound-effekten og så selvfølgelig øvelse, øvelse, øvelse.

\Moerke

Jeg er også ret sikker på at det er regelen om, at jo lavere en underdeling man kan "nøjes" med i fornemmelsen af det man spiller, jo nemmere/roligere føles det man spiller (og jo mere overskud får man...)

 

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...
Hvad hedder den DVD med Steve Vai, du snakker om? Den skal jeg da klart have fat i.

Den hedder vist bare " Steve Vai - Live in London ", eller noget i den retning!!

 

Det er en virkelig uhyggelig line-up han har skaffet sig: Billy Sheehan, Virgil Donati, M. Weiner og Tony MacAlpine... Der er dømt teknik for alle pengene :-);)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Alvar fra Norge
Fordi - kære Gunnar - at hver gang han trykker en gang, slår pedalen to.. Sådan ser det ud :-)

Kanskje fordi han spiller dobbeltslagsvirvel?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu