Sign in to follow this  
Jonas

Hvem er for jer mest inspirerende?

Recommended Posts

Guest ask

Hehe, jeg synes selvfølgelig de vilde solister Gadd, Weckl, DeJohnette etc. er fede - men dem der fik mig til at gå i gang med trommerne (jeg spiller normalt guitar) var snarere Brad Wilk, Rage Against The Machine - og så ham fra Placebo, simpel Agressiv rock.

hey...

hmm.. hvilke yndlings trommeslagere jeg har...? det spørgsmål er næsten lige så svært som, hvilke plader er ens yndlings... men hvad fanden... lad mig dog også prøve...

Steve Gadd er helt klart en trommelager jeg har lyttet til (hvordan kan overhovedet det.. manden er jo på milliarder af cd´er :argh:

Vinnie Colaiuta (mest for hans arbejde med Sting!!! FUCK det er cool.. 7/8 og 9/8 har aldrig swinget federe :hmm:

Clarence Penn (rimelig ukendt drummer.. indspillet en del med chris minh doky (tjek Doky´s plade "Listen Up" ud!!! Sindssygt groovy!! plus gode gamle john scofield også fyrer det fede af på overnævnte cd!

Emil De Waal (jamen den mand behøver jeg vel slet ikk at uddybe..)

Hyg jer!!!

ringo

Guest Mads Kristian Juul Schmidt

Jeg må sige at selvom Dave Weckl og Dennis Chambers (og Steve Gadd :D) selvsagt er store inspirationskilder synes jeg også at mange af de klassiske rock-trommeslagere giver utrolig meget læring fra sig.

Tag f.eks. John Bonham, Ginger Baker (Super fed i The Baker Gurvitz Army!) og ikke mindst Keith Moon.

Det er helt sikkert nogen jeg har lært ufattelig meget af.

Dette er til Fnullermand's indlæg fra 13. januar: Matt Sorum spiller ikke på Paradise City.... Det gør Steven Adler, der dog senere blev fyret fra Guns for at tage for meget narko (og det er meget, hvis han har taget mere end de andre...)!!!

Matt Sorum er på Use Your Illusion I & II og Spaghetti Incident og en del af trax'ene på Live Cd'en.

Husk at tjekke Velvet Revolver ud. Er rigtig fedt - især hvis man er til STP og GNR :lol:

Bonz

Må ærligt indrømme at Carter Beauford fra Dave Matthews Band har været min største inspirationskilde indtil videre.

Jep, er enig.

Jeg er total vild med Dave Matthews band og synes også at Carter er for sej en trommeslager.

Jeg spiller også guitar og er total vild med Dave's guitar spil (ville lige nævne det)

Men efter at have læst denne tråd synes jeg det er for viiiiiiildt at ingen har nævnt Danny Gottlieb. Jeg spiller/lytter ikke selv til Jazz (omend det er for sejt) men hørte for år tilbage en af Danny's solo plader og må indrømme han tændte mig, pladen hed vist Aquamarine og er værd at lytte på.

Ja forresten har lige fundet denne side og for fed en side må jeg indrømme, dejligt at kome i kontakt med masser af andre rytme freaks.

Jeg selv er rock trommeslager med hang til teknik, så total for dejligt at kunne få noget feedback, tips og trick her.