Buler I Mit Nye Skind?


Louie

Recommended Posts

Hey dudes! :D

 

Jeg har et lille problem med mit nye lilletrommeskind. :)

 

Jeg fik i julegave et Evans genera 14" snareskind og skulle hurtigt prøve det! :)

Jeg stemte det og det lød fedt, men 2 dage efter skiftede jeg stik (den gamle flækkede) og slog 2 tilfældige slag og så var der pludselig 2 buler! :)

Det var en 7A stik, men nok med vægt som en normal Vic Firth 5A... Jeg tog faktisk også en 5A og slog 2 normale slag og flere buler dukkede op!!! :)

 

Jeg vil ikke vide hvad der vil ske hvis jeg tog en af mine vic firth ROCK stikker og slog lidt, men mit spørgsmål til jer er faktisk: Er det her normalt??? :huh:

 

Håber nogle gider hjælpe! ;)

 

 

VH Louie :-)

Redigeret af Louie
Link til kommentar
Del på andre sites

Nye skind har det med at give sig inden for de første par dage. Kan bulerne stemmes væk igen, uden at ødelægge skindet selvfølgelig?

Jeg har stemt den op, men de blev på skindet hele vejen op! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Godaften

 

Tjaaa... der er to muligheder. Enten har du spillet på trommen på en "forkert" måde eller også er der en fejl i skindet. Tjek om trommestikkerne er helt intakte... ellers vil prøve, at aflevere skindet tilbage til forhandleren i håbet om, at de returnere det til producenten og giver dig et nyt.

 

Hører ofte om folk der bare smadder løs af bækkener og skind og jeg undre mig lige meget hver gang, hvordan de dog bærer sig ad med det... :)

 

Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst ohnoono

en produktionsfejl kan selvfølgelig være årsagen, men i langt de fleste tilfælde går skind, bækkener og stikker i stykker, fordi man spiller på en måde, hvor vibrationerne ikke får lov til at "ringe ud". Løs dit greb op og lad være med at begrave stikken i skindet, sørg i stedet for at stikken bouncer af skindet på en naturlig måde.

 

Jeg aner ikke hvor erfaren du er, måske ved du alt dette i forvejen.. :huh:

Kh

Link til kommentar
Del på andre sites

en produktionsfejl kan selvfølgelig være årsagen, men i langt de fleste tilfælde går skind, bækkener og stikker i stykker, fordi man spiller på en måde, hvor vibrationerne ikke får lov til at "ringe ud". Løs dit greb op og lad være med at begrave stikken i skindet, sørg i stedet for at stikken bouncer af skindet på en naturlig måde.

 

Jeg aner ikke hvor erfaren du er, måske ved du alt dette i forvejen.. ;)

Kh

Jeg kender den her fejl :huh:

 

Jeg har spillet i omkring 6 år :D Og det er ikke grunden! :)

Ellers tak for hjælpen!

Link til kommentar
Del på andre sites

hvis du snakker om de buler der også kommer hvis man spiller med meget stor vinkel mellem skind og stik, så har jeg en metode til at fjerne dem ihvertfald.

 

tænd en lighter og kør stille og roligt ind over bulen/bulerne (altså bevæg lighteren frem og tilbage), så skulle de gerne forsvinde. ved dog ikke hvor meget et skind kan holde til af denne metode og det kan heller ikke afhjælpe hvis man har et helt bumpekrater, men med enkelte små buler er det effektivt.

 

ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, men det er da lidt :D håber det er til at forstår :huh:

 

- Brookz

Link til kommentar
Del på andre sites

hvis du snakker om de buler der også kommer hvis man spiller med meget stor vinkel mellem skind og stik, så har jeg en metode til at fjerne dem ihvertfald.

 

tænd en lighter og kør stille og roligt ind over bulen/bulerne (altså bevæg lighteren frem og tilbage), så skulle de gerne forsvinde. ved dog ikke hvor meget et skind kan holde til af denne metode og det kan heller ikke afhjælpe hvis man har et helt bumpekrater, men med enkelte små buler er det effektivt.

 

ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, men det er da lidt ;) håber det er til at forstår :huh:

 

- Brookz

Jeg vil prøve det hurtigt! :D

 

Jeg tror det er en fejl... Jeg vil prøve og se om jeg kan få det byttet.

Link til kommentar
Del på andre sites

hvis du snakker om de buler der også kommer hvis man spiller med meget stor vinkel mellem skind og stik, så har jeg en metode til at fjerne dem ihvertfald.

 

tænd en lighter og kør stille og roligt ind over bulen/bulerne (altså bevæg lighteren frem og tilbage), så skulle de gerne forsvinde. ved dog ikke hvor meget et skind kan holde til af denne metode og det kan heller ikke afhjælpe hvis man har et helt bumpekrater, men med enkelte små buler er det effektivt.

 

ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, men det er da lidt ;) håber det er til at forstår :D

 

- Brookz

 

Nils Vinding-tricket.... :huh: Skulle til at forslå det samme - men lyder nok mest som en produktionsfejl....

Link til kommentar
Del på andre sites

Nils Vinding-tricket.... :huh: Skulle til at forslå det samme - men lyder nok mest som en produktionsfejl....

 

Ellers brug en enden af en smøg, hvis du da er rock'n roll... :D Eller ihvertfald en glød af en slags, måske du har nogle tændpinde fra nytårsaften eller sådan noget. Det er lidt lettere at styre end en flamme... Det har jeg fået anbefalet ihvertfald.. har dog aldrig prøvet...

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej for filan da... Jeg hader cigaretter... Det er noget af det værste jeg ved! :D:huh:

FORNUFTIGT! Jeg hader os smøger, cigare og alt det dér.

 

 

Anyway, jeg tror det er protuktionsfejl. Jeg har kun oplevet at lave buler i begynderskind, som følger med nybegynder sæt ovs.

 

Det med ligteren, den kan være effektiv, men det kan os gå meget galt.

Link til kommentar
Del på andre sites

tænd en lighter og kør stille og roligt ind over bulen/bulerne (altså bevæg lighteren frem og tilbage), så skulle de gerne forsvinde. ved dog ikke hvor meget et skind kan holde til af denne metode og det kan heller ikke afhjælpe hvis man har et helt bumpekrater, men med enkelte små buler er det effektivt.

For pokker, det skal man passe på med, fik lige sat ild i mit skind :huh:

Men det var også bare en prøve på et helt bombet skind, men det virker på remo skind kan jeg kun sige! :D

Bare PAS PÅ med flammen... ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har oplevet det samme med et helt nyt Evans G1, da jeg skiftede til Vater Manhattan stikker med et lille, rundt hoved. Jeg er ikke specielt hårdtslående, og min teknik fejler ingenting.

 

Måske er Evans' film mindre hårdfør end fx Remos (det er dog ikke min fornemmelse), eller måske skal man bare holde sig fra den type stikker, hvis man slår "almindeligt hårdt"?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu