Roskilde Festival 2009


SKOefoed

Recommended Posts

Ja, som nogle ved er de første bands offentliggjort til dette års Roskilde Festival.

 

Pt. drejer det sig om Coldplay, Madness og Slipknot.

 

Personligt vil jeg gerne se Coldplay, hvis altså jeg tager afsted i år. Jeg synes prisen er latterligt høj!! Hvorfor ikke skære 20-30 bands væk og holde prisen på et rimeligt niveau?

 

Human to Human, det humanitære projekt på Roskilde, vil i år sætte fokus på klimaændringer i Bangladesh.

 

I kan som altid finde mere info på. http://www.roskilde-festival.dk/

 

Vi ses, måske.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

1785,-!!!! hvad sker der, hvis de sætter priserne op med 200 hvert år så ænder det da med at der ikke kommer nogen..

jeg kan huske at det kostede 1150,- i 2004

 

til de penge burde de love godt vejr

Redigeret af Bjørn Wind
Link til kommentar
Del på andre sites

Tja, med det store antal af ulovlige downloads på nettet, bliver kunsterne jo nød til at tjene penge andre steder = Koncerter.

 

Om det er 1600 eller 1800 er vel ret lige meget i længden? Synes ikke at 200kr skal være den gylde linie om man køber billet eller ej. Men det er jo også bare min personlige mening.

 

Men lige tilbage til topic; kæft nogle fesne første tre navn, kom nu lige igang roskilde!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Men når man tænker på, at skanderborg sidste år kostede ligeså meget, er det vel blot fair at Roskilde sætter prisen op.

Det er trodsalt en noget større festival.

 

Muligvis er den større, men sidste år syens jeg da bestemt ikke at Roskilde havde noget bedre at tilbyde end skanderborg havde? kun kvantiativt..

Link til kommentar
Del på andre sites

Madness og Coldplay!... Jeg er allerede på vej til Roskilde, men muligvis for sidste gang, hvis de sætter prisen op med knap 200 igen næste år, så tror jeg, jeg stopper.

 

Er der for resten nogen der ved noget om det med grusgraven? Er der overhovedet plads til Roskilde næste år?

Link til kommentar
Del på andre sites

... på trods af at det stadig har regnrekorden for Roskilde ;)

Det er nu ikke helt rigtigt. Både mine sunkne gummistøvler og tabellerne siger, at '07 var det vådeste år. :tu:

 

Jeg glæder mig til at se Coldplay, men kan vi ikke få nogle ordentlige navne?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja, med det store antal af ulovlige downloads på nettet, bliver kunsterne jo nød til at tjene penge andre steder = Koncerter.

 

Om det er 1600 eller 1800 er vel ret lige meget i længden? Synes ikke at 200kr skal være den gylde linie om man køber billet eller ej. Men det er jo også bare min personlige mening.

 

Men lige tilbage til topic; kæft nogle fesne første tre navn, kom nu lige igang roskilde!!

 

 

Thjaaa nu er det desværre ikke KUN ulovlig download der er skyld i dette !!!! Det er mest fordi at der i DK er en tendens til at alle byer med adgang til en pløjemark vil have en stor koncert til netop deres by. Derfor har kunstnerne jo hævet prisen grundet 'udbud og efterspørgsel' !

 

Coldplay skal eksempelvis spille i Herning d.16 August og de rigtige fans vil nok at finde her, så det navn er i Roskilde-sammenhæng en TOTALT FUSER !!!!! De trækker INGEN mennesker til pladsen med det navn.

Slipknot har lige(næsten) spillet i KB-hallen d.13 november -08 og er derfor også MEGET uintressant i denne sammenhæng, med mindre de lige kan nå at smide noget nyt materiale på gaden INDEN Roskilde !

Madness er lidt en "joker" her, de havde deres storhedstid i 80'erne og dette kommer med en ny plade i marts(ifølge Gaffa). Så dette kunne blive en rigtig fed koncert......men som det er set før(Sex pistols, G'n R eksempelvis) kan detter dæl'me også være lidt af et sats !

 

 

Bare min mening !

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Er endnu ikke imponeret over de annoncerede bands, men der kommer sikkert noget, der får det til at rykke mere i mig. Og det ender sgu nok med at jeg skal afsted.

 

Og så vil jeg heller ikke høre mere tuden over prisen;-)

For min skyld kan de sætte prisen op til 2000,-, hvis det betyder, at programmet byder på nogle navne, der virkelig sparker røv :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Thjaaa nu er det desværre ikke KUN ulovlig download der er skyld i dette !!!! Det er mest fordi at der i DK er en tendens til at alle byer med adgang til en pløjemark vil have en stor koncert til netop deres by. Derfor har kunstnerne jo hævet prisen grundet 'udbud og efterspørgsel' !

 

Coldplay skal eksempelvis spille i Herning d.16 August og de rigtige fans vil nok at finde her, så det navn er i Roskilde-sammenhæng en TOTALT FUSER !!!!! De trækker INGEN mennesker til pladsen med det navn.

Slipknot har lige(næsten) spillet i KB-hallen d.13 november -08 og er derfor også MEGET uintressant i denne sammenhæng, med mindre de lige kan nå at smide noget nyt materiale på gaden INDEN Roskilde !

Madness er lidt en "joker" her, de havde deres storhedstid i 80'erne og dette kommer med en ny plade i marts(ifølge Gaffa). Så dette kunne blive en rigtig fed koncert......men som det er set før(Sex pistols, G'n R eksempelvis) kan detter dæl'me også være lidt af et sats !

 

 

Bare min mening !

 

Krogh

 

Jeg synes der er meget rigtig i det Krogh siger :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Er nu heller ikke overvældet over de offentlige navne men hvad, det er jo kun 3 navne, der kommer jo flere til.

 

Synes slev at prisen er ved at blive strammet. Det er er rigtigt at man altid kan se på det kvalitativt og sige at man stadig får meget meget får 2000 kr og tager da nok af sted igen i år men en gennemsnitlig stigning på omkring 150 kr om året kan nu godt mærkes. Synes efterhånden det er på sin plads at tude lidt - især hvis det stiger meget igen næste år. Det er værre end DSB.

Link til kommentar
Del på andre sites

I har alle sammen ret i, at man får utrolig mange bands for prisen. Jeg vil dog hellere betale for kvalitet frem for kvantitet, hvilket ikke rigtig er Roskildes strategi?

 

Fx kan jeg ikke umiddelbart nævne nogle store, fede navne fra sidste år, fordi der simpelthen ikke var nogen i mine øjne.

 

Hvis de smider nogle ordentlig store bands på plakatten betaler jeg også gerne 2000,-

 

Hvilke bands mener I kan være realistiske bud til årets program?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu