Seiding On Off


roy olsen

Recommended Posts

Hej ..

jeg deler øvelokale med et andet band hvor der er opstået et problem..

der er sådan at når vi begynder at øve står det andet trommesæt og rasler med bassen.. det irretere mig hvorefter jeg slår seiding off og lukker hi hatten på trommesættet.. ;)

Det bliver han rasende over og mener jeg skal holde fingerne væk..og påstår at det er en bjørnetjeneste jeg har gjort ham :tu:

jeg mener selv at man slår sin sieding off og lukker hi hatten når man er færdig med at spille.

Hvad mener i ?..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmm forstår dig godt ! Måske er det bare et spørgsmål om at du lige skulle have sagt det til ham !

Jeg bliver sgu også pisse sur hvis folk pille ved mit udstyr uden og have spurgt mig ! Men hvis de ringer og spørger kan de sgu få lov til det hele også låne hvis det er det !

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg heller ikke hvordan dit forhold er til dine øvelokalemakkere. Jeg deler øvelokale med nogle af mine bedste venner, og vi har kun et sæt stillet op ad gangen. Lige nu er det min vens Gretsch US Custom med mine bækkener, men vi er totalt indforståede med hvordan, vi skal behandle hinandens gear. Tag en god snak med gutten, og find frem til en løsning - og glæd dig da over, at problemet ikke er større. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Eller fortæl ham at du faktisk gør ham en tjeneste. Hihatten bliver mere slap hvis den står og skal holde en ½ hihat hele tiden, og det mindste man kan gøre er sgu da at slå sin seiding fra når man går.

 

Du kan sagtens tage en snak med ham, men hav i hovedet at du har ret i det du foretager dig...

Link til kommentar
Del på andre sites

Man piller ikke ved en anden mands gear uden at spørge om lov.

Når det er sagt - og hvis du har fået tilladelse - så kan jeg ikke se noget problem i at gøre det. Det handler nok bare om, at du skulle have snakket med ham først. Så undskyld dette og forklar ham sammenhængen, så er han sikkert helt med på den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ikke se problemet.

 

Løsner man ikke selv sin seiding kan man da være sikker på at andre gør det. En bassist/guitarist/sanger/pianist/what ever bliver da sindssyg af at høre på det buzzz.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det Mads V pointerer om Hihat fjederen kan også overføres til seidingen, da den også består af fjeder-spunden stål eller messing. Det bliver slapt hvis det konstant er udsat for stress! Onde tunger vil påstå at en lilletromme kan få trukket sin keddel skæv af en seiding der evigt er slået til. Men den er jeg ikke sikker på at jeg vil bakke op om.

 

OG.... VorHerreBevares for noget småligt pladder at blive tosset over! Det er en lilletromme, og ikke et gyroskop, en seismåler eller en sufflé du har pillet ved! Men nu ved du at du skal spørge manden næste gang!

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Det Mads V pointerer om Hihat fjederen kan også overføres til seidingen, da den også består af fjeder-spunden stål eller messing. Det bliver slapt hvis det konstant er udsat for stress! Onde tunger vil påstå at en lilletromme kan få trukket sin keddel skæv af en seiding der evigt er slået til. Men den er jeg ikke sikker på at jeg vil bakke op om.

 

OG.... VorHerreBevares for noget småligt pladder at blive tosset over! Det er en lilletromme, og ikke et gyroskop, en seismåler eller en sufflé du har pillet ved! Men nu ved du at du skal spørge manden næste gang!

 

Nimbas

 

Det er fysisk umuligt at gøre en tromme og en reife skæv af at have sat en seiding til ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er fysisk umuligt at gøre en tromme og en reife skæv af at have sat en seiding til ...

 

Reife ja! Keddel er jeg nu ikke så sikker på. Det kommer vel an på hvor hårdt seidingen er trukket op! Seidingen trækker i den retning hvor en kedel er absolut svagest i sin konstruktion!

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er fysisk umuligt at gøre en tromme og en reife skæv af at have sat en seiding til ...

 

 

A hva?

 

Alt kan lade sig arrangere!

 

Lav en kedel af alluminiumsfolie og reifer af bølgepap og smæk kæden fra din Puch Monza på som seiding. Spænd herefter sidingen op til et træk på 100 kg

 

Du er simpelthen ikke visionær nok!

 

Peace!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja man er øm over sit udstyr, men at blive sur over noget, som ikke er ødelæggende, det er måske i overkanten.

Du kan jo prøve at lade være med at slå sieding fra og lade hihat være åben, og se hvad der sker...

Nej pjat, tag en snak med gutten og få løst det på musiker-manér...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man bliver sur over, at en anden har slået ens seiding fra, så er man sgu for langt ude. Har man så ikke andet at gå op i, eller hvad?

 

Jeg bliver til gengæld lidt småirriteret, hvis folk der låner mit sæt ikke slår seiding fra igen bagefter og løsner hihat-toppen. For ja, det slider, og det kan lige så godt undgåes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man bliver sur over, at en anden har slået ens seiding fra, så er man sgu for langt ude. Har man så ikke andet at gå op i, eller hvad?

 

Jeg bliver til gengæld lidt småirriteret, hvis folk der låner mit sæt ikke slår seiding fra igen bagefter og løsner hihat-toppen. For ja, det slider, og det kan lige så godt undgåes.

 

Enig.. ta en snak med ham, stille og roligt, og forklar problemet.. beklag du ikke snakkede med ham først, og aftal så at han slår den fra når han går.. eller at du må gøre det.

 

Hvis han ikke går med til det, så er han en kegle.. og så må han ha nogle baaaank :lol: ... ajj det er gas ;)

 

Sku for langt ude barnligt at brokke sig over at man slår seidingen fra!!??.. sorry, men er HELT uforstående overfor det,og kan ikke se nogen gyldig grund til at den skal stå og larme.. latterligt.

 

At løsne hihatten undrer mig lidt.. klinger den virkelig så meget?.. evt. kan du bare lægge et stykke A4 papir mellem topog bund, så er den ude.

 

Min HH står sgu altid oppe, og den er nu 12 år gammel, og jeg kan ikke mærke noget slid. Så tror ærlig talt ikke man skal frygte slidtage på stativet/fjeder af den grund. Men smag og behag seføli.

 

Men klart.. prøv at snakke sammen først.. det er god skik at snakke med en tr.slager inden man piller ved hans gear. Men ved en seiding er det sgu ok i min verden..vor herre bevares. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

En bjørnetjeneste... du har slet ikke gjort ham nogen form for tjeneste! Du har bare sørget for, at I også kan spille der. Han lyder lidt tumpet. Måske kan han ikke finde ud af at finde den helt rigtige åbningshøjde på hihatten bagefter :lol:

 

Selv om han muligvis er et fæ, så tal ham bare efter munden, beklag, at du har rørt ved hans sæt uden at spørge, og hør, om det er ok for fremtiden. Det er det sikkert. Ellers kan du jo slå seidingen til igen bagefter - eller alternativt stille hele hans sæt ud på gaden :tu:

 

Ej, jeg kan ikke udstå den slags typer, og måske skulle du hellere give ham tæsk og stjæle hans kæreste, men alligevel: den nemmeste løsning er at spørge ligeså pænt, om det mon går an at slå hans seiding fra (asshole)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej ..

jeg deler øvelokale med et andet band hvor der er opstået et problem..

der er sådan at når vi begynder at øve står det andet trommesæt og rasler med bassen.. det irretere mig hvorefter jeg slår seiding off og lukker hi hatten på trommesættet.. ;-)

Det bliver han rasende over og mener jeg skal holde fingerne væk..og påstår at det er en bjørnetjeneste jeg har gjort ham ;-)

jeg mener selv at man slår sin sieding off og lukker hi hatten når man er færdig med at spille.

Hvad mener i ?..

 

Han er da idiot!!! Selvfølgelig skal han acceptere at man slår seidingen til og fra også uden at spørge. Det der med hi hatten havde jeg ikke tænkt kunne være et problem, men hvis toppen sidder så langt nede at den rasler, er det selvfølgelig et problem, når I spiller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Drummers..

Tak for de mange meninger

Jeg kan godt fornemme der er lidt ok at slå sieding off men ok kunne da godt have ladet hi hatten være open og så lige spørge først enig. ;-)

 

jeg tror ikke denne trommeslager er på siden her men vil da lige undersøge det..

Det værste var sku et agument fra denne via min bassist " at den havde bedst af at være on hele tiden påstået af en prof. trommeslager der optrådte meget over verden men nok mest i united bluff " ;-)

 

For mig handler det lidt om man godt må have en proffesionel holdning og respekt over for sit instrument og andre`s instrumenter .

Og er selv oplært med at lukke ned efter brug. Og hvor fedt er det lige at høre raslen fra et andet trommesæt i Øvelokalet hvis ikke der er ens eget rasleri :)

 

Kunne selfølgelig vælge at lade min sieding stå on samt on på reserve lilletrommen

åbne begge hi hats så de lige rørte bunden.. :)

 

Har da været på en del trommecliniks hvor der blev gjort opmærksom på at trommeslagere ikke er konkurenter men derimod et cool folkefærd der gerne hjælper hinanden i modsætning til visse gitarister ect. og ser intet problem i denne handling.

Mvh Kenneth.. keep drumming

Link til kommentar
Del på andre sites

Har da været på en del trommecliniks hvor der blev gjort opmærksom på at trommeslagere ikke er konkurenter men derimod et cool folkefærd der gerne hjælper hinanden i modsætning til visse gitarister ect. og ser intet problem i denne handling.

Mvh Kenneth.. keep drumming

Ja, det er skægt at bandmedlemmer er så forskellige. Når vi og vores øvelokalemakkere jammer i vores øvelokale, bytter mig og den anden trommeslager ihvertfald en gang under vejs. Hvis jeg så har siddet og kedet mig i 10 minutter, og gerne vil spille bas eller guitar, så er der INGEN chance for at nogle af bassisterne/guitaristerne gidder bytte. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu