Earthtone


basse36

Recommended Posts

De er rigtigt fede, de siger helt vildt godt!

Jeg har skind til hele mit jazzsæt... Men som alle naturskind er de skide besværlige!

Men Earthtone er dog lidt mindre besværlige!

Og de kan også være lidt ukonsistente i tykkelsen... men det er jo nemt ordnet med lidt fint sandpapir!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg købte på et tidspunkt Earthtone skind til et helt sæt, og mine erfaringer var, at de har en fantastisk blød og lækker lyd, men er meget påvirkelige af temperatur- og fugtighedssvingninger, hvilkert for mig betød, at jeg skulle stemme i et væk...

 

Jeg solgte dem til medlem Djembe Anders, som måske kan hjælpe med nogle tips til kun at få de positive oplevelser...

 

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo, som Claus bemærker, overtog jeg hans ikke særlig brugte skind til et helt sæt - 10, 12, 14, 16, 22

 

Jeg stod netop og skulle i studiet med Nanna Larsen (pop/rock), smed skindene på mit Premier Signia med træreifer... og de har ikke været af siden! Jeg fik en bund og fylde ud af de gulvtammer, som jeg aldrig har haft før, 10" og 12" fik en super lækker kontrolleret tone og sustain, og stortrommen kom ned i jordskælvsregistret uden at buldre... jo, jeg kan klart anbefale disse skind!

 

Det skal dog siges, som også Rallaei og Claus gør det, at man skal kunne lide at stemme sine trommer - at arbejde lidt med denne side af instrumentet, vil jeg hellere sige. Og jeg ville nok ikke vælge Earthtone til live-sættet, som skal meget rundt i kolde biler og fugtige øvelokaler, men kun til studie-sættet eller når man har god tid til at lade skindene aklimatisere sig før en koncert.

 

Men hvis du ønsker at arbejde med klang og udtryk, vil jeg anbefale disse skind over alt andet - og det er i så fald obligatorisk at montere dem på både slag- og resonansside (tammer). Eneste problem er selvfølgelig prisen... men de holder til gengæld væsentlig længere end plastik, med mindre du spiller heavy/metal.

 

Og nu ser jeg, at det måske primært er til klassisk (lilletromme) brug: køb det - det er genialt til netop dét!

 

Mvh. & god fornøjelse, Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej derude.

 

som lovet vil jeg lige fortælle at jeg nu har sat skindet på. Allerede fra første slag lød det bare godt og efterhånden som aftenen skred frem, blev det bare bedre og bedre. Jeg havde et Remo rennaisance siddende på i forvejen som ellers også lyder godt og er lækkert at spille på, men havde jeg vist at Earhttone var så fedt, så havde jeg skiftet for længst.

Dr. Phil her fra sitet var også kort til stede og han synes også godt om det.

 

nu må jeg jo så se hvordan holdbarheden er på det. til 350 kr. må det gerne holde et godt stykke tid :cigar:

 

men det er jo nok ikke et skind til "hard-hitterne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

jeg bliver nødt til at spørge, jeg har pænt meget lyst til at sætte et par earthtone skind på min snare, men jeg synes bare at 350 kr for et underskind er pjænt dyarht! nogen der har et bud på et godt underskind?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu