Lilletromme Skind...


nalle

Recommended Posts

Et coated Powerstroke 3 giver kongelyd :dev: Kvæler ikke lyden på nogen måde, men dræber megen overflødig lyd, uden at trommen bliver død eller fesen at høre på...

 

Må lige høre hvilken type tromme du har brugt Powerstroken på, stål, messing, træ? Jeg har lige brændt snotten på et Evans Reversed Dot skind, der slog min Ludwig træ lilletromme ihjel. Men det har sikkert været genialt på f.eks. en messing lilletromme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Må lige høre hvilken type tromme du har brugt Powerstroken på, stål, messing, træ? Jeg har lige brændt snotten på et Evans Reversed Dot skind, der slog min Ludwig træ lilletromme ihjel. Men det har sikkert været genialt på f.eks. en messing lilletromme.

 

Har brugt er PS3 coated på en dyb træ lilletromme med goderesultater.. giver en kort, overtonedæmpet, dyb lyd... især godt når du vil stemme skindet forholdsvist lavt!

 

Et godt skind til rock.. også godt til messing trommer.

 

Ambassador er jo min all time favorite.. også til rock.

 

Du kan også ta noget helt nyt men SUPER fedt:Remo Emperor Black Suede...

lyder kanon på en lilletromme efter min mening. Dæmper seføli en del overtoner men ikke helt så meget som et emperor coated (sådan midt mellem clear og coated emperor). Det koster lige lidt mere.. ca. 140-150 for et 14". Og ikke alle har fået dem endnu.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har brugt er PS3 coated på en dyb træ lilletromme med goderesultater.. giver en kort, overtonedæmpet, dyb lyd... især godt når du vil stemme skindet forholdsvist lavt!

 

Et godt skind til rock.. også godt til messing trommer.

 

Ambassador er jo min all time favorite.. også til rock.

 

Du kan også ta noget helt nyt men SUPER fedt:Remo Emperor Black Suede...

lyder kanon på en lilletromme efter min mening. Dæmper seføli en del overtoner men ikke helt så meget som et emperor coated (sådan midt mellem clear og coated emperor). Det koster lige lidt mere.. ca. 140-150 for et 14". Og ikke alle har fået dem endnu.

 

Jeg takker, skal også til at eksperimentere med min nytilkomne Ludwig Bronce, den håndhamrede udgave. Den lyder ikke til at være specielt glad for det ambassador der sidder på, lidt rigeligt med overtoner synes jeg. Vil så starte med PS3, og Black Suede.

Link til kommentar
Del på andre sites

REMO AMBASSADOR!!!! :D Allround skind. Jeg har oplevet at Remo PS3 lyder godt på min dybe freefloater, men det skind kan jeg ikke forestille mig lyder godt på en flad snare.

 

Remo Ambassador virker godt over det hele. :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Må lige høre hvilken type tromme du har brugt Powerstroken på, stål, messing, træ? Jeg har lige brændt snotten på et Evans Reversed Dot skind, der slog min Ludwig træ lilletromme ihjel. Men det har sikkert været genialt på f.eks. en messing lilletromme.

 

Jeg synes til gengæld at Evans Reversed Dot er super fedt på min Tama stål snare. Men jeg kan godt forstille mig at det ikke lyder tilsvarende fedt på en træ snare.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har et par favoritter alt efter hvilken snare der er tale om.

 

et ambassador er rigtig godt til at give en allround lyd

Remo controlled sound, giver lige lidt mere focus til lidt hårdere lyd. Dette er godt på en vild snare, med meget lyd. størrelsesmæssigt ca 14x6,5

Remo Emperor X er godt hvis man skal have attack og kan med fordel bruges på en dyb snare.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg takker, skal også til at eksperimentere med min nytilkomne Ludwig Bronce, den håndhamrede udgave. Den lyder ikke til at være specielt glad for det ambassador der sidder på, lidt rigeligt med overtoner synes jeg. Vil så starte med PS3, og Black Suede.

 

Nå men jeg må lige korrigere for god ordens skyld. Ingen problemer med Ambassador på en bronze sag, bundskindet skulle stemmes ned, topskindet lidt op, Moongel klarede de lidt voldsomme overtoner. Nu lyder den kanon, ganske korrekt ifølge Ludwig, som en mellemting mellem stål og træ.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu