Drum Gear Snare Works B1450


nalle

Recommended Posts

Hey...

Står og skal til at købe en ny snare...

Jeg tænkte på om der er nogen af jer der har gode erfaringer med denne her? Drum Gear Snare Works B1450... Har hørt godt om den nemlig! Skal selvfølgelig ind og prøve lidt af hvert... Skulle bare lige høre...

MVH Nicolai

Link til kommentar
Del på andre sites

Har ikke selv prøvet en, men de er vistnok blevet rost... bl.a. af Morten Lund. Du skal nok være forberedt på, at den ikke lyder rigtig godt i butikken, hvis den ikke er stemt ordentligt.

 

(Hvis du har penge, så køb en Drum Dial. Det er et meget godt hjælpemiddel, når man skal stemme trommer.)

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg ønsker ikke at tale ned til dig, men...

 

Et godt trommekøb er som regel et der foregår uden nogen som helst forudindtagelser, altså uden "bleeh den spiller Steve Gadd med, så lyder den sikkert godt" osv.

 

Tag ned i butikken og arbejd godt med stemningen, hvis du ikke kan lide den så lad vær med at køb og omvendt selvfølgelig =)

 

mvh.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg ønsker ikke at tale ned til dig, men...

 

Et godt trommekøb er som regel et der foregår uden nogen som helst forudindtagelser, altså uden "bleeh den spiller Steve Gadd med, så lyder den sikkert godt" osv.

 

Tag ned i butikken og arbejd godt med stemningen, hvis du ikke kan lide den så lad vær med at køb og omvendt selvfølgelig =)

 

mvh.

 

+1 til det... stol på din egen mave. Ta en lilletromme med du kender GODT! Også selvom den lyder af lort! Det er vigtigt med en reference i et rum du ikke kender.. og isæri en trommeforretning hvor der er masser af "musik" (vil ikke skrive larm, for trommer laver musik! :tu: )

 

 

det er rigtigt - jeg er vild med den snare - period !

 

men det er jo mine ører og de sidder (heldigvis) ikke på andre.

 

....stol på din egen smag !

 

;)

 

Jeg er enig.. Drum Gear er den billigste måde at få en klasse liletromme på.

 

De minder faktisk rigtige meget om Ludwig Supra Phonic snares!

Jeg har sammenlignet min 64' Supra (alu kedel) med både S1455 og S1450..

 

Og seriøst.. stemt godt, så var der kun en meget marginal forskel i kvaliteten af lyden!

Og det tror jeg mest var sedingen (puresound) på min Ludwig.

 

Jojo min supra er alu.. og den lyder heller ikke ens med de 2 andre.. Her er en kort sammenligning:

 

1. S1455

typisk stål snare, men med en god solid tone, og super god respons.. bedre end de fleste!

 

2. min 1964 supra

Lyder jo kanon ;) .. og har lidt mere bund og tørhed pga. alu kedlen.

 

3. S1450

Lyder skide godt egon.. lidt hårdere lyd end en Supra men også mere defineret mellemtone. Mere power end man skulle forvente i en 5" snare. En fremragende rock snare. Lidt mindre irriterende riiiiiiiiiinnng end de fleste messing trommer er bebyrdet med.

 

Så jo.. de lyder fedt.. i mine ører.. men hvad med dine?

Ta i Drumstick hvis du kan, de har alle på lager (normalt da), og de er stemt godt.. der står et opmiket Gretsch Renown hvor du bare kan teste skidtet af :tu:

 

Når du er i messing land, så check også en Ludwig black Beauty (hvis pengene er til det, ville være surt at blive vild med en tromme du ikke kan finde grynene til .. been there!).. de er jo referencen for Drum Gear Messing. Og i mine ører så er DG lige så gode.. lidt anderledes, men ikke dårligere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu