Jeg Hader Det!


Bjællen

Recommended Posts

du spiller med bandet, det går så pissefedt! energien er der! alle lever! orgasmen er nær! pludselig opdager du at din storetromme med dine tammer har flyttet sig 20 Cm frem, du bliver nødt til at stoppe lortet i et splitsekund for at stille det tilbage, det splitsekund er altafgørnde!!!

JEG HADER DET!

jeg vil have jeres bud på hvordan man holder sin storetromme FAST! HVOR DEN FUCKING SKAL STÅ RESTEN AF AFTENEN!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror at alle oplever at trommerne flytter sig lidt når det går vildt til.

Ja der er sågar nogle der sætter en snor/kæde fra stolen til pedalen.

 

Men det kan også betale sig at kigge lidt sin pedalteknik.

Trommen kravler ikke af sig selv. Den bliver skubbet fremad.

 

Men dit job er at sparke ned ad - ikke fremad.

For det er pedalens job at omdanne din nedad bevægelse til et slag frem på skindet.

 

Desuden er der mange der begår den fejl, at de bliver ved med at presse efter at slaget er lavet.

Jeg har selv haft glæde af, at arbejde med at løfte køllen væk fra skindet, så trommen klinger åbent.

 

Hvis man har de to ovennævnte ting "in mente", når man øver, er det ikke sikkert, at man behøver helt så mange sikkerheds foranstaltninger mod "creepy bassdrums".

 

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror at alle oplever at trommerne flytter sig lidt når det går vildt til.

Ja der er sågar nogle der sætter en snor/kæde fra stolen til pedalen.

 

Men det kan også betale sig at kigge lidt sin pedalteknik.

Trommen kravler ikke af sig selv. Den bliver skubbet fremad.

 

Men dit job er at sparke ned ad - ikke fremad.

For det er pedalens job at omdanne din nedad bevægelse til et slag frem på skindet.

 

Desuden er der mange der begår den fejl, at de bliver ved med at presse efter at slaget er lavet.

Jeg har selv haft glæde af, at arbejde med at løfte køllen væk fra skindet, så trommen klinger åbent.

 

Hvis man har de to ovennævnte ting "in mente", når man øver, er det ikke sikkert, at man behøver helt så mange sikkerheds foranstaltninger mod "creepy bassdrums".

 

Peter S.

 

Der tror jeg du har helt ret.

et trommetæppe, et par spikes, og en smule pedalteknik, så bliver stortrommen altså hvor dan skal.

I al beskedenhed, vil jeg mene, at bd'en får de tæsk en bd skal have, når jeg giver den gas. Den bliver præcis samme sted hele tiden.

Redigeret af The Tormentor
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spillede her i vinters på et skisportssted i Italien til after-ski, - og sådan nogle steder er der altid stengulve, - og vi havde ikke selv udstyr med så spillede på det der var og der var IKKE trommetæppe, - løsningen ses af billedet... et (fyldt) øl-anker holder stortrommen urokkelig fast :-)

 

- nå ja, er keyboard stativet for lavt kan red bull klare den side af sagen :bah:

 

Image05.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Et ordentligt (tromme)tæppe, et par solide stortrommeben med spikes og evt også spikes på bd pedalen så burden den stå fast. Hvis ikke kan et anker være løsningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Ja, eller bare lån din mors ægte, tykke, persiske tæppe. Det ser også pænt ud. :P Man behøver ikke at købe. Og jeg kender problemet, men det er ofte med små, lette stortrommer. Uden spikes på benene. Nå, nu har du masser af info.

 

Good Luck! :)

 

Emil T.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sæt de andre medlemmers forstærkere op foran dine trommer.. hehe.. Så flytter de sig da ikke..

 

Jeg kan godt love dig for, at hvis der er nogle der tager min rørforstærker og placere den forand noget trommesæt, så får de en trommestick ned igennem samtlige skin på stønderne. . ;)

er der ingen tubeamps der har godt af.

 

(ja undskyld for lidt halvt irelevant indlæg. )

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu