Sko?


Bjællen

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så længe sålen er rimelig tynd og fleksibel, er jeg ikke så kræsen igen. Mine favoritsko både til trommer og det meste andet er Chuck Taylors og cowboystøvler (som begge dele er bedst, når de er godt udtrådte).

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er vel en smag's sag.

Man spiller vel med det men bedst syntes man har føling med, om det så er cowboy støvler eller moon boots, kan jo sådan set være lige meget.

Selv fortrækker jeg bare fødder, men også gummisko hvis de strammet godt til, der er lavet speciele sko til trommeslagere, men syntes personligt selv at det er lidt for meget myre knepperi.

 

http://www.drumshoes.com/

Link til kommentar
Del på andre sites

Puma har sponsoreret mig nogle sko, som intet vejer, men som har en perfekt og tilpas hård trædeflade samtidig med, at hele skoen er ganske blød og bøjelig. De er fantastiske! Masser af føling med, hvad der foregår på pedalerne, fodfæste og en god trædflade samtidig med ingen vægt, der gør, at man ikke bruger kræfter på andet end at flytte pedalen.

Deres racerskoserie er perfekt til trommeslagere..!

Link til kommentar
Del på andre sites

Puma har sponsoreret mig nogle sko, som intet vejer, men som har en perfekt og tilpas hård trædeflade samtidig med, at hele skoen er ganske blød og bøjelig. De er fantastiske! Masser af føling med, hvad der foregår på pedalerne, fodfæste og en god trædflade samtidig med ingen vægt, der gør, at man ikke bruger kræfter på andet end at flytte pedalen.

Deres racerskoserie er perfekt til trommeslagere..!

 

Nu har jeg selv kørt meget Go-kart og ganske rigtig, så er Puma's racelinie meget tynde i såler og skind, det gir en god føling med både speeder og bremsen, kunne være man skulle tage sine gamle vinder puma racer sko på og så tage en tur i øvreren og se om jeg kan spille hurtigere på pedalerne med dem.

 

Hvilket egentligt gir anledning til at arrange en go-kart tur for alle TS's medlemmer til en meget billig penge, men det tager vi i et andet indlæg ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror som andre siger det er smag og behag.. der ER lavet specielle sko, men dem jeg har prøvet var af så ringe kval at et par billige i føtex er bedre!

 

Puma's racing serie er helt klart nogle af de bedste efter min mening.

 

Spiller pt. i nogle sko jeg købte for 150 i Bilka.. minder en del om Puma, men er lige tanden hårdere i sålen.. kan jeg bedre lide, da jeg gerne vil "slide" på pedalerne :-)

 

Men kan spille i næsten hvad som helst.. dog ikke hvis de fjedrer for meget i sålen.. så har jeg ingen føling med pedalen..adrr..

 

Men skal heller ikke være stenhårde i sålen, for så får jeg ondt i fodballerne.. sikkert min underlige teknik med at kaste foden plant ned i pedalen for at lave dobbeltslag.. men det virker! ;)

 

Der er nogen der som andre også siger som spiller med bare tæer.. det kan jeg sgu ikke få til at virke.. og så er det pissekoldt! :bah:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmm... holder lidt på, at det er ligemeget hvilke sko man spiller i, sålænge teknikken er iorden. Tag Jeff Porcaro f.eks. der på hans video (den eneste han eftersigende har udgivet) spillede med cowboystøvler - og gjorde det fremragende!!! :bah:

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmm... holder lidt på, at det er ligemeget hvilke sko man spiller i, sålænge teknikken er iorden. Tag Jeff Porcaro f.eks. der på hans video (den eneste han eftersigende har udgivet) spillede med cowboystøvler - og gjorde det fremragende!!! :-)

 

/Gandrum

 

Jeg holder på at det er individuelt om det betyder noget for én hvilke sko man spiller i ;)

 

I øvrigt er cowboystøvler fine! Been there! Done that! ;)

 

Det kan i øvrigt godt give muskelskader, hvis man spiller et langt job i sko/støvler man ikke har spillet i før.. hvis de altså er meget forskellige i vinkel ml. fodballe/hæl ifht. dem man plejer at bruge.. det har jeg nemlig også prøvet :bah:

 

Så test lige i øveren inden i bruger dem på orange scene.. just my 5 cents!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu