Ludwig fejrer 100 år i branchen


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

For at fejre det som startede med to brødre og en stortrommepedal i 1909, påbegyndte Ludwig fejringen af deres 100 år i branchen på Namm 2009, med en række nye produkter.


Festlighederne startede i Anaheims Gardenwalk's Movie Experience med fremvisningen af en kommende dokumentar DVD: "100 Years of the Most Famous Name on Drums" fremvist til en eksklusiv skare af Ludwig endorsere og familiemedlemmer.

 

Ved samme lejlighed blev Ludwigs "Artist Relations Director" gennem 25 år - Todd Trent - fejret med en særlig Black Beauty lilletromme med indgraveringer.

 

drums_200309_ludwig-snare.jpg

 

 

Epic Series Drums

Ludwig har sendt et nyt trommesæt på gaden, så de nu også kan være med på "hybridvognen". Dette sæt er nemlig lavet af en tynd birk/ahorn/birk kedel af i alt seks lag, og skulle være tænkt til "high-volume" situationer.

 

Sættene fås i fem forskellige konfigurationer, fire højglans-lakfinish og er kendetegnet ved et "nyt klassisk" keystone bagde (emblem). Trommerne har 2.5mm reifer på lilletrommen og 2mm reifer på tommerne. Dertil er sættene udstyret med såkaldt "vintage bronze" hardware, som giver trommerne et helt særligt look.

 

"The sound of the birch/maple/birch shell on these drums is so full and warm it is astounding!" udtaler Kevin Packard, Director of Marketing, Combo Percussion. "The Ludwig team put a lot of time and research into this shell and the unique qualities of the Epic Series, and the added value of the 6th free drum with all 5-pc. shell packs is a pretty amazing value!"

 

drums_200309_ludwig-epic.jpg

 

 

Liverpool 4 Kit

Ludwigs Black Oyster Pearl finish fik TV debut ved den berømte Beatles optræden på "the Ed Sullivan Show". I ånden fra det oprindelige "Ringo Kit" har Ludwig nu sendt et nyt sæt på gaden: Liverpool 4 i original Black Oyster Pearl finish.

 

Trommesættet er af samme konfiguration og kedel som dengang. Dertil er det det første "legacy kit" der har standard-størrelse klassiske spændehuse sammen med et nyt Rail Consolette tomholdersystem. De første 100 sæt vil have Ludwigs særlige 100th anniversary badges på hver tromme, hvilket gør dem til endnu et mærke på den lange tidslinje som Ludwig efterhånden repræsentere.

 

"Ludwig drums have been the industry standard since 1909 and the tradition and quality continues on today better than ever with a sound that could only be Ludwig", udtaler Kevin Packard, Director of Marketing, Combo Percussion.

 

drums_200309_ludwig-liverp.jpg

 

 

For yderligere info, besøg Ludwig via linket herunder.


http://www.ludwig-drums.com/
Link til kommentar
Del på andre sites

Er de nye ludwig sæt lige så gode som de gamle? Synes de gamle er ret populære på brugtmarkedet, og har ikke været med på ludwig vognen særlig længe med lyttelapperne :)

 

Jeg har faktisk lige for nylig (da jeg lige som dig har været ude af Ludwig vognen et stykke tid) checket diverse sæt op, både de billige Accent serier, og de dyre Maple sæt mm.. og jeg må sige de lyder godt!!

 

Især var jeg imponeret over de billige sæt faktisk.. jo jo finish er som i en Lada fra 80'erne, men lyden! De lyder sgu godt. Klar ren tone, med god resonans fra kedlen.

 

Overvejer sgi et Ludwig sæt som "andet"-sæt pt... de har en eller anden "fed/tyk" lyd som jeg stadig ikke har hørt andre steder.. kan ikke helt analysere mig frem til hvorfor de har den tykke tone.. synes ikke jeg ser forskelle i bearing edge eller materialer ifht. andre mærker, men sådan er det bare :gross:

 

Jeg skal helt klart høre den nye Epic serie når den kommer, men jeg frygter en nypris hinsides de 30k for et 4 piece sæt :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har faktisk lige for nylig (da jeg lige som dig har været ude af Ludwig vognen et stykke tid) checket diverse sæt op, både de billige Accent serier, og de dyre Maple sæt mm.. og jeg må sige de lyder godt!!

 

Jeg overvejer virkelig også et Ludwig som ekstra sæt.. Hørte et for ikke så lang tid siden, og det var møgfedt :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg overvejer virkelig også et Ludwig som ekstra sæt.. Hørte et for ikke så lang tid siden, og det var møgfedt :)

 

Altså jeg overvejer at købe sådan et her; http://www.shop.slagtojctr.dk/product.asp?product=3463

 

mangler et Birk sæt, og det her lyder sgu fedt!.. Birk sæt fås billigere dog, så kigger også lidt på PDP's birk sæt som koster 0 og en begmand.

Men hælder sgu lidt til det ludwig.. skal dog lige ha afhændet mit Pearl MMX først... hvis der da er noget salg i noget som helst brugt pt.. gider ikke sælge til spotpris.. så hellere vente.

 

MEN hvis jeg kan skaffe nogle rå Birk eller Birk/Mahogni kedler, så vil jeg dog hellere bygge selv.. men jeg er jo også selvbygger-nørd :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hallo! Det her er sgu da smart!!

 

Epic Modular serien!! Check lige den stortromme ud! Det skal jeg sgu prøve at lave også en dag!

 

Image1.jpg

Det er sgu smart, ja.. Men jeg tror desværre ikke, det kan være en ordentlig erstatning til en rigtig 20x16". :-)

 

Men som de selv påpeger, kunne det især være smart i undervisningssituation!

Redigeret af Gulvtam94
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er sgu smart, ja.. Men jeg tror desværre ikke, det kan være en ordentlig erstatning til en rigtig 20x16". :-)

 

Men som de selv påpeger, kunne det især være smart i undervisningssituation!

 

Hmm.. Ludwig plejer ikke at ligefrem være sprudlende med nyudvikling, så når de gør det, plejer det at virke.. jeg har også mine betænkninger, men vil sgu gerne prøve sådan en BD.

 

Men nej.. en 22x16 tror jeg ikke den kan slå.. rent akustisk må der gå noget tabt, men på den anden side er der jo mange der spiller med en enkelt XX x 6-8" foran deres BD for at få mere "boom".. såå.. måske?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm.. Ludwig plejer ikke at ligefrem være sprudlende med nyudvikling, så når de gør det, plejer det at virke.. jeg har også mine betænkninger, men vil sgu gerne prøve sådan en BD.

 

Men nej.. en 22x16 tror jeg ikke den kan slå.. rent akustisk må der gå noget tabt, men på den anden side er der jo mange der spiller med en enkelt XX x 6-8" foran deres BD for at få mere "boom".. såå.. måske?

Klart klart! Det ville da også være dumt at markedsføre den slags, hvis ikke det virker bare nogenlunde. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu