Danske Butikker Lukker I Stigende Grad Ned


Mikke_L

Recommended Posts

Ja, det gør de så ikke - Men nogle special butikker gør, i stigende grad. Her er en grædende nyhed for mit vedkommende, en af mine absolut favorit forretninger lukker, læs historien her: http://hifi4you.dk/ .

 

Jeg er overbevidst om at mange butikker drejer nøglen om af samme grund. Når jeg siger "special" butikker, så tænker for "vores" vedkommende på alle de små hyggelige plade/hifi/intrument - butikker.

 

Men for at tage udgangspunkt hifi4you's historie, så vil jeg spørge trommeslageren.dk:

 

Hvor mange benytter egentligt butikkernes service, for derefter at gå hjem og bestille selv samme varer over nettet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Kender ikke den omtalte butik, men sådan går det jo for tiden. for det første slår mange butikker sig sammen/bliver opkøbt, hvilket gør varene billigere. for det andet har folk mistet købeglæden pga. den finansielle situation.

 

Jeg har aldrig været nede og prøve en vare i en butik, hverken for at bestille den ny eller brugt over nettet. på den anden side har jeg heller aldrig købt noget jeg synes var uoverensstemmende med prisen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går altid ned i den lokale photocare eller fotoforretning, og afprøver tingene. Får evt bestilt ting hjem til afprøvning - og hvis jeg vil have det, så køber jeg det over nettet og siger til dem i butikken at hvis de ikke kan matche net-prisen, så trækker jeg mig.

 

Indtil butikkerne lærer at tingene koster et halve på nettet, så bakker jeg dem ikke op.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går altid ned i den lokale photocare eller fotoforretning, og afprøver tingene. Får evt bestilt ting hjem til afprøvning - og hvis jeg vil have det, så køber jeg det over nettet og siger til dem i butikken at hvis de ikke kan matche net-prisen, så trækker jeg mig.

 

Indtil butikkerne lærer at tingene koster et halve på nettet, så bakker jeg dem ikke op.

 

Men en i en butik kan man til gengæld få rådgivning omkring produktet. Og så er det også meget svært for butikkerne at matche netbutikkernes pris, da den normale butik skal bruge penge på løn til ansatte og ikke kan købe stort ind ved leverandørene og på den måde få rabet, som netbutikker kan eftersom netbutikker også kan levere til kunder som ikke lige kommer forbi butikken.

 

Jeg sætter personligt stor pris på den rådgivning, som jeg kan få i den butik hvor jeg normalt handler, og betaler gerne lidt ekstra for det. Og oftest er det også muligt at forhandle med dem om prisen, så forskellen er sjældent ret stor.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går altid ned i den lokale photocare eller fotoforretning, og afprøver tingene. Får evt bestilt ting hjem til afprøvning - og hvis jeg vil have det, så køber jeg det over nettet og siger til dem i butikken at hvis de ikke kan matche net-prisen, så trækker jeg mig.

 

Indtil butikkerne lærer at tingene koster et halve på nettet, så bakker jeg dem ikke op.

 

Har du overvejet at der er en del driftomkostninger i forbindelse med en butik som en ren webshop ikke har?

 

/Gunnar

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du overvejet at der er en del driftomkostninger i forbindelse med en butik som en ren webshop ikke har?

 

/Gunnar

 

Ja, så dum er jeg ikke.

 

Men jeg betaler ikke 4000 kr mere for et objektiv som kun koster det halve over nettet. Service eller ej.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg støtter i så vid udstrækning som muligt de lokale forretninger, men hvis man kan få det til f.eks. 3/4 af prisen på nettet hænder det jeg bliver nærig.

Det kommer meget an på hvad det er for en vare. Computerudstyr køber jeg udelukkende over nettet, men trommegrej køber jeg stort set kun i "rigtige" butikker. Ofte er besparelsen alligevel forsvindende lille.

Link til kommentar
Del på andre sites

Medmindre jeg køber brugt, køber jeg altid hos min lokale musikpusher. Mest fordi de rent faktisk kan matche prisen på nettet...!

 

Cykelgrej køber jeg dog oftest på nettet (oftest brugt) men får min lokale mekaniker til at sætte tingene på... så går det vist lige op :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går altid ned i den lokale photocare eller fotoforretning, og afprøver tingene. Får evt bestilt ting hjem til afprøvning - og hvis jeg vil have det, så køber jeg det over nettet og siger til dem i butikken at hvis de ikke kan matche net-prisen, så trækker jeg mig.

 

Indtil butikkerne lærer at tingene koster et halve på nettet, så bakker jeg dem ikke op.

 

Så du tror, at butikkerne rent faktisk tjener dobbelt så meget på deres produkter, som netbutikker gør?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så du tror, at butikkerne rent faktisk tjener dobbelt så meget på deres produkter, som netbutikker gør?

 

Nu ved jeg ikke hvordan man læser der hvor du bor, men som jeg læser det jeg selv har skrevet, så nævner jeg intet om det du omtaler.

 

FAT DET ! Jeg, som forbruger, køber og kunde, vil have min vare hvor jeg kan få den aller billigst. At butikker vælger at sælge noget for 8.000 kr, hvorimod jeg kan få et i dk på nettet til lidt under 4.000.

 

Det er klart at jeg vælger det billigste.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay, min geografiske placering har selvfølgelig spillet ind i min forståelse af dit indlæg. Det virker bare som om, at du mener, at de fysiske butikker uden problemer ville kunne skære halvdelen af prisen af på deres varer og stadig tjene på dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Cykelgrej køber jeg dog oftest på nettet (oftest brugt) men får min lokale mekaniker til at sætte tingene på... så går det vist lige op :lol:

 

Så du indrømmer dermed at du har den vildeste låge, men du skruer ikke selv på den? :doo:;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay, min geografiske placering har selvfølgelig spillet ind i min forståelse af dit indlæg. Det virker bare som om, at du mener, at de fysiske butikker uden problemer ville kunne skære halvdelen af prisen af på deres varer og stadig tjene på dem.

 

 

Det lyder som Drumcity! eller... jeg ved det sgu ikke. De kan fjerne en pæn del af prisen, men mod Thomann.de er der ikke meget at gøre. Hvis vi dog skal holdes inde for landets grænser så hælder jeg da til Drumcity af alle dem jeg kender i Danmark.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay, min geografiske placering har selvfølgelig spillet ind i min forståelse af dit indlæg. Det virker bare som om, at du mener, at de fysiske butikker uden problemer ville kunne skære halvdelen af prisen af på deres varer og stadig tjene på dem.

 

Altså et sted som Slagtøjscenteret kunne nok godt skrue lidt ned for blusset.

 

Hvis man f.eks. ser deres priser på Supraphonics, og så kigger i UK eller DE, så er der godt langt i mellem de to priser.

 

Synes da det er meget rart at kunne gå ind i en butik og mærke lidt på tingene, inden man køber, men som den jyde jeg er, kommer prisen altså i første række!

 

Jeg bruger gerne timer på at støvsuge nettet for den bedste pris på en vare.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu