Kan Man?


xXNicoXx

Recommended Posts

Hey, har vidst fundet en løsning.. Vi kender en der ejer en gård, og kan man ikke godt have et sæt der? Det er jo ikke så let når man bor i lejlighed, og så kunne det jo måske være en mulighed? Men kan det godt tåle at stå sådan et sted, hvis man måske ligger noget over, for hver gang man har øvet, eller hvordan? Håber der er nogen med lidt erfaring og som kan hjælpe mig lidt. :D

 

 

 

 

 

MVH

Link til kommentar
Del på andre sites

Find ud af hvor det skal stå.. hvis det ikke er et sted hvor der er varme på, og hvor du ikke MÅ sætte en el-ovn eller lign. op, så lad være.. fugt og store udsving i temp. hærger trommerne.. måske ikke på en uge, men efter et år eller lign. kan du godt risikere at trommerne slår sig eller revner i mellem de enkelte lag i trommen.

Og krom mm. vil sikkert korrodere, ruste eller irre..

 

Så sæt dem ikke et sted, hvor der ikke er eller kan komme varme på.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Find ud af hvor det skal stå.. hvis det ikke er et sted hvor der er varme på, og hvor du ikke MÅ sætte en el-ovn eller lign. op, så lad være.. fugt og store udsving i temp. hærger trommerne.. måske ikke på en uge, men efter et år eller lign. kan du godt risikere at trommerne slår sig eller revner i mellem de enkelte lag i trommen.

Og krom mm. vil sikkert korrodere, ruste eller irre..

 

Så sæt dem ikke et sted, hvor der ikke er eller kan komme varme på.

 

Tillader mig lige at spørge, da jeg står i nogenlunde samme situation!

 

Vi er lige flyttet i nyt hus, og der er god plads i det gamle hus, og indtil det bliver revet ned, står mine trommer opmargasineret der. Der er ingen varme på. Der er ca. 10 grader. De skal stå der et par uger, måske 1 - 2 måneder... Kan de godt holde til det? Har btw også nogle elspader + forstærker(e) til at stå i samme lokale. Kan det godt holde til det? Hvis bare der er en nogenlunde konstant temperatur og der ikke er fugtigt... ???

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillader mig lige at spørge, da jeg står i nogenlunde samme situation!

 

Vi er lige flyttet i nyt hus, og der er god plads i det gamle hus, og indtil det bliver revet ned, står mine trommer opmargasineret der. Der er ingen varme på. Der er ca. 10 grader. De skal stå der et par uger, måske 1 - 2 måneder... Kan de godt holde til det? Har btw også nogle elspader + forstærker(e) til at stå i samme lokale. Kan det godt holde til det? Hvis bare der er en nogenlunde konstant temperatur og der ikke er fugtigt... ???

 

10 grader er ok, hvis der ikke er fugtigt. Don't wory!

 

Altså man skal heller ikke gå i panik. Mine Pearl MMX har været på landevejen i regn og slud i mange år, og der er sgu tit fugtigt og klamt i en tourbus's bagagerum... I know.. har siddet i instrument afdelingen i en barandert flere gange :D

 

Det er mere hvis de står længe (1 md eller mere) i et fugtigt og klam-koldt lokale uden opvarmning at man skal til at bekymre sig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm.. Jeg overvejer også lidt at leje et øvelokale? Men hvor meget koster det egentlig?

 

Kommer an på hvor i verden du befinder dig?

 

I København koster det fra dyrt til mega dyrt! :-(..

 

TIP! det billigste er at prøve at finde et band der har plads til et ekstra trommesæt, og har nogle ledige øve tider, hvor du kan "larme".

Regn dog med minimum 500 pr. md... op til 1000-1200 pr. md. er ikke unormalt i Kbh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Men hva med i de mindre byer? Jeg bor i Middelfart, men derfor er det jo ikke sikkert at jeg kan få noget svar.

 

aner ikk en dyt om middelfart..sorry.. men måske andre herinde kan sige mere.. lav evt. en tråd om øvelokale i Middelfart.. der må jo være nogen! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu