Hvor Mange Har En Ludwig Supraphonic?


snippergyppen

Hvor mange har en Supraphonic?  

197 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Det er da alligevel utroligt at på dette givne tidspunkt er der 62% af dem der har stemt, der ikke har en Supra, måske skulle der ha været en valg mulighed der hed "har haft", men alligevel, der er sku nogen der ikke har prøvet verdens bedste lilletromme (imo)

Redigeret af snippergyppen
Link til kommentar
Del på andre sites

Siges det ikke at være verdens mest benyttede til records?

 

 

Lige præcis, sæt et hvilket som helst Led Zeppelin album på og du vil høre Ludwig Supraphonic'en i en 14"x6,5" udgave, den spillede Bonzo "altid" på.

Redigeret af snippergyppen
Link til kommentar
Del på andre sites

Siges det ikke at være verdens mest benyttede til records? Det kunne være man sku' anskaffe sig en... hvordan er de egnetlig i lyden?

 

Du er jo selv lige ved at skille dig af med en aluminiumssnare med ti lugs!! ....

Den klassiske Supra-lyd er (så vidt jeg ved) den med krom på alu (Ludalloy)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du er jo selv lige ved at skille dig af med en aluminiumssnare med ti lugs!! ....

Den klassiske Supra-lyd er (så vidt jeg ved) den med krom på alu (Ludalloy)

 

Altså nu er der bare et eller andet specielt ved Supra'er.

 

Købte en Pearl Sensitone 6½" alu sidste år, og den lyder altså bare ikke lige som en Supra.

 

Der er noget unikt ved den lyd den giver fra sig :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

nå.. Joke's on me

 

Halvt vil jeg sige, for den blev ikke markedsført som en Supraphonic men bare som "piccolo", men den blev lavet ud fra samme vise som supra'erne.

Man kan en sjælden gang i mellem finde dem på Ebay, men de er yderst sjældne og i dag bare kendt som "supra piccolo".

Link til kommentar
Del på andre sites

Har haft 4 Supra og Sensitive siden 76, og solgte dem allesammen. Nu har jeg så igen købt to nye 6½" Supraphonic, én i stål, og én i bronze. Og så må jeg vel efterhånden bare erkende, at Ludwig laver den bedste lilletromme jeg har prøvet. Men der er altså også Craviotto, Yamaha med flere, jeg endnu ikke har haft fornøjelsen af.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis Supraphonic'en er så fantastisk, hvorfor spiller alle så ikke med den?

 

Jeg har nu selv en... og en Acrolite :doo: plus et par stykker mere. Den er god, men ikke noget guddommeligt mirakel

 

Den ER fantastisk, men bestemt ikke svaret på alt.

 

Men hvis vi snakker alu, så er den svaret.

 

De har sine kvaliteter, ligesom min Black Panther brass, og min Reference.

 

Lilletrommer er lidt som kvinder: Hver især er de unikke :D

 

Jeg ville ikke undvære nogen af dem jeg har. De har hver deres lyd, og hver deres plads i mit setup.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg aldrig selv fået sat mig ind i historien om Supraphonic'en, men jeg kan forstå, at det er noget af en "kult-snare" der går langt, langt tilbage.

 

Har trommen ændret sig gennem årene? Altså, er der lydmæssig forskel på eksempelvis en Supraphonic fra 1970 og 1980?

 

Ja det er efterhånden en gammel legende, den så for første gang dagens lys i 1960 og blev introduceret som "Super Ludwig Metal Snare Drum", den fik så sit navn "Ludwig Supraphonic" i 1964.

Siden den gang har den ikke ændret sig i design, men den kan fås i mange forskellige slags metaller.

Den mest kendte er nok COA "Chrome over Aluminum" eller bedre kendt som "ludaloy".

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
  • 9 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu