Placering af koklokke?


Moerke

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har haft en koklokke i et års tid efterhånden, og jeg synes, det er en fed ting at have med, selvom jeg ikke bruger den så tit.

Spørgsmålet er bare, hvor jeg skal placere den!

Jeg har et alm. 5-pc setup med et ride til højre, et china længere ude i højre side og to crash til venstre og mellem mine to mindste tammer. Jeg har haft min koklokke til at sidde mellem stortrommen og min dybe hængetam, men da mit sæt er ret kompakt sat op, synes jeg egentlig ikke rigtig der var plads til den der. Derfor har jeg flyttet den helt ud til højre for min dybe tam nu, men jeg er ikke rigtig tilfreds med den placering heller. Der er sgu lidt for langt derom!

Hvis nogle har en koklokke siddende et lidt smartere sted, eller bare har andre gode (eller mindre gode) forslag til placeringen, vil jeg meget gerne høre om det.

 

Mvh Moerke

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg har haft en koklokke i et års tid efterhånden, og jeg synes, det er en fed ting at have med, selvom jeg ikke bruger den så tit.

Spørgsmålet er bare, hvor jeg skal placere den!

Jeg har et alm. 5-pc setup med et ride til højre, et china længere ude i højre side og to crash til venstre og mellem mine to mindste tammer. Jeg har haft min koklokke til at sidde mellem stortrommen og min dybe hængetam, men da mit sæt er ret kompakt sat op, synes jeg egentlig ikke rigtig der var plads til den der. Derfor har jeg flyttet den helt ud til højre for min dybe tam nu, men jeg er ikke rigtig tilfreds med den placering heller. Der er sgu lidt for langt derom!

Hvis nogle har en koklokke siddende et lidt smartere sted, eller bare har andre gode (eller mindre gode) forslag til placeringen, vil jeg meget gerne høre om det.

 

Mvh Moerke

Hej

 

Jeg synes at den bedste placering er midt i det hele! Dvs. mellem de to tommer på stortrommen / mellem lilletromme og gulvtomtom. Dette gøres enkelt med en koklokke holder til montering på stortrommereifen, a la Pearls 75H.

 

SE HER

 

Scroll ned til clampen der hedder 75H.

 

Det eneste man lige skal være obs på er, hvis man har lange stænger ligesom jeg selv... (det er ikke så fedt at sidde og hakke knæene ind i koklokken hele tiden :P )

 

Det var så mit forslag...

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har koklokken siddende lige over gulvtammen. Det kan jeg personligt bedst lide, fordi jeg synes, at det kan være lidt besværligt at lave en rytme med tammer og koklokke, når den sidder lige midt i det hele - dvs. det bliver svært at undgå at stikker og arme ryger ind i hinanden.

Gunnars forslag er dog stadig mest udbredt, så det er åbenbart ikke alle, der har det problem. ..

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene; det er jo altid godt med lidt inspiration fra andre.

 

Jeg kan se, at der er mange måder at gribe det an på, så jeg tror, jeg give mig til at prøve nogle flere forskellige ting af i håb om at finde en placering, der føles rigtig for mig.

 

Gunnar: Jeg har tit set andre, der har en koklokke sat fast med sådan en clamp, men jeg må indrømme, at da jeg skulle købe noget til formålet blev jeg lidt bekymret for min stakkels lakerede træreife på stortrommen. Derfor købte jeg istedet en reife i stil med PPS-30 på den side, du henviste til. Kan reifen ikke tage skade af det andet? Det er jo en ret lang tung og lang koklokke, og brækstangseffekten (hedder det sådan?) taget i betragtning, så må det da være en stor belastning for træet.

 

\Moerke

Link til kommentar
Del på andre sites

Gunnar: Jeg har tit set andre, der har en koklokke sat fast med sådan en clamp, men jeg må indrømme, at da jeg skulle købe noget til formålet blev jeg lidt bekymret for min stakkels lakerede træreife på stortrommen. Derfor købte jeg istedet en reife i stil med PPS-30 på den side, du henviste til. Kan reifen ikke tage skade af det andet? Det er jo en ret lang tung og lang koklokke, og brækstangseffekten (hedder det sådan?) taget i betragtning, så må det da være en stor belastning for træet.

 

\Moerke

Jeg kan da godt følge din angst for at skramme eller beskadige de fine trommer, især hvis man har givet over 10K for stortrommen alene... Jeg tror nu ikke at der sker noget slemt ved det, og skulle den gå HELT galt (hvad jeg ikke tror den gør), så er en ny reife jo heldigvis ikke det sværeste at opdrive.

 

Mht. skrammer, så vil 2 stk. gummi plade i passende størrelse jo klare jobbet. Jeg har selv spillet med koklokken monteret på den omtalte måde, både på Pearl MMX og Premier Signia, og ingen af disse tog skade...

 

KH

Gunnar

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu