Hvordan Jeres Liv Som Trommeslager Startede


Jamreloppen

Recommended Posts

Nu håber jeg så sandelig ikke denne slags debat findes :-o

 

Jeg synes det kunne være sjovt at vide hvordan i gutter startede på dette herlige instrument?

Der kunne jo komme noget sjovt ud af det og livet handler jo meget om humor og glæde :-)

 

Min historie:

 

Da jeg var 10 købte min far et lille lorte sæt til 800. Brugt off course. Hele min familie prøvede at overtale mig til at begynde på det instrument da resten af dem spillede på noget andet. Da jeg var cirka 11 blev jeg overtalt. Lærte nogle rytmer og teknikker af min bror. Senere meldte jeg mig til trommer på den lokale musikskole. Har gået der i lidt over et år og jeg er skide glad for det.

 

Skriv, kommenter, LEV LIVET!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu håber jeg så sandelig ikke denne slags debat findes :argh:

 

Jeg synes det kunne være sjovt at vide hvordan i gutter startede på dette herlige instrument?

Der kunne jo komme noget sjovt ud af det og livet handler jo meget om humor og glæde :(

 

Min historie:

 

Da jeg var 10 købte min far et lille lorte sæt til 800. Brugt off course. Hele min familie prøvede at overtale mig til at begynde på det instrument da resten af dem spillede på noget andet. Da jeg var cirka 11 blev jeg overtalt. Lærte nogle rytmer og teknikker af min bror. Senere meldte jeg mig til trommer på den lokale musikskole. Har gået der i lidt over et år og jeg er skide glad for det.

 

Skriv, kommenter, LEV LIVET!

 

Allerede som en lille dreng syntes jeg, slagtøj var for fedt, men det syntes vores musiklærer ikke - vi skulle spille blokfløjte :-o

 

Meget senere, På HF, havde jeg musik som valgfag og begyndte at få undervisning, startede et band sammen med et par andre, og siden hen blev det en vane ;-) Nu har jeg dog holdt pause i 1½ år pga. manglende tid :-) Har et sæt, men får ikke spillet. Jeg gider ikke rigtig uden band...

Link til kommentar
Del på andre sites

Allerede som en lille dreng syntes jeg, slagtøj var for fedt, men det syntes vores musiklærer ikke - vi skulle spille blokfløjte :-o

 

Meget senere, På HF, havde jeg musik som valgfag og begyndte at få undervisning, startede et band sammen med et par andre, og siden hen blev det en vane :( Nu har jeg dog holdt pause i 1½ år pga. manglende tid :-) Har et sæt, men får ikke spillet. Jeg gider ikke rigtig uden band...

 

Du spiller da nu? Eller hvad?

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes faktisk det var lidt pudsigt måden det skete på, så here goes;

 

Jeg går i klasse med to andre som også går meget op i musik som jeg selv, og vi begyndte så småt at snakke om at det kunne være sjovt at starte et band sammen.. Vi havde bare et ret stort problem, fordi vi spillede alle tre guitar, og vi ville have der skulle være trommer og bas med, så to af os måtte jo bøje sig. Vi fandt hurtigt ud af hvem af os der var den bedste, og vi havde alle gået til guitar i over 6 år, så det lidt sjovt at se den store forskel der var. Vi tog så en hurtig snak om hvad folk havde lyst til at spille på, og da jeg havde en sans for at spille på trommer, blev det altså mig der spillede på trommer og den sidste mand der spillede på bas. Det er ved at være halvandet år siden, at vi startede i skolens øvelokale med et SONOR-sæt der bare lød dårligt, det eneste positive dernede var dog en fed anatolian crash, og den blev brugt alle de gange den kunne(både som ride og som crash), og så en guitar med pickupper der fangede radiosignaler fra vores konferencesal ovenpå..

 

Det var tider dengang vi øvede dernede, selvom vi ikke just spillede godt til at starte med :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Min nabo, hvis søn jeg var rigtig gode venner med igennem mange år er musiklærer i en folkeskole, en dag var vi med ude på skolen og for sjov henne i musikrummet hvor han lærte mig at spille en 4/4 straight rock-rytme, slog den nok mere end jeg spillede den, derefter øvede jeg fra de 9 år til 13 i mit fritidshjem, og efterfølgende fik jeg endeligt sparet op til mit eget trommesæt, og så er det ellers gået fremad siden :-)

 

.. Med undtagelse af ca. 3 mdr. med kun 10. min. spil om dagen fordi jeg ikke havde noget band..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg startede min musikalske karriere i Odense i en rytmisk legestue. Da vi flytte til Assens og de obligatoriske år med blokfløjte, mente mine forældre, at jeg i en alder af 9 skulle starte med at spille violin... :gross:

Dette fandt de hurtigt ud af var en dårlig idé, da jeg hverken viste interesse eller talent, så de købte et brugt trommesæt til mig. Dette var en fantastisk investering, for jeg viste hurtigt stor interesse og gode evner.

Så jeg takker mine forældre for at lade mig skifte violinen ud med trommesættet.

 

:rock:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg startede min musikalske karriere i Odense i en rytmisk legestue. Da vi flytte til Assens og de obligatoriske år med blokfløjte, mente mine forældre, at jeg i en alder af 9 skulle starte med at spille violin... :gross:

Dette fandt de hurtigt ud af var en dårlig idé, da jeg hverken viste interesse eller talent, så de købte et brugt trommesæt til mig. Dette var en fantastisk investering, for jeg viste hurtigt stor interesse og gode evner.

Så jeg takker mine forældre for at lade mig skifte violinen ud med trommesættet.

 

:rock:

 

Bøj dig i støvet for dine forældre :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Bøj dig i støvet for dine forældre :gross:

 

 

Det gør jeg bestemt også.

Men hvordan de kunne tro, at jeg ville spille violin ved jeg ikke... (Måske fordi min far gjorde det som barn?)

Og al respekt til dem der mestrer violinen, for det er jo et instrument, der enten lyder superfedt eller ad helvede til, og intet imellem...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg startede da jeg var 11... i 1992! :gross:

Anyway, jeg startede i et skoleband, hvor vi spillede GN'R, The Beatles, Jimi H. og The doors covers, så godt vi nu kunne!

Min far var ret stolt (tror jeg), han købte i hvert fald et gammelt Tama Royal Star sæt, som jeg til min store fortrydelse solgte efter en 3 års tid - hvor blev det af! Der var et fedt Zildjian A nittebækken med til, som også lignede noget fra 70'erne og han købte også et eller andet Zildjian Z ride til mig! Fanme sejt... tror lige jeg vil takke ham for det, næste gang jeg besøger de gamle! :rock:

Link til kommentar
Del på andre sites

Uhauha.. Det er vel 5 år siden nu, hvilket betyder at jeg var 9 - næsten 10.

 

Var begyndt på fritids- og ungdomsklubben "Huset" (genialt sted!!!) på Frederiksberg, som en automatisk efterfølger til SFO'en. Jeg havde længe ønsket, at prøve at spille trommer, og Huset havde nogle nedslidte musiklokaler til fri brug. Her havde vi en musikpædagog ved navn Jeanne, som pressede og pressede mig til at øve igennem! Jeg var bare ikke særligt motiveret, da mine øvrige bandmedlemmer i mit daværende og første band The Boys, ikke var på niveau med mig overhovedet! Mage til umusikalske børnehaveunger skal man sgu lede længe efter! :gross: Men det har tilsyneladende givet resultat. Det var også på Huset, at jeg fandt de fleste af mine nuværende bandmedlemmer.

 

Hail Huset!

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg var lige startet i 4. klasse og skulle til at starte i fritidsklub. første dag jeg var der kom et par drenge fra 5. klasse (som jeg aldrig havde snakket med) hen til mig og spurgte om jeg ikke ville spille trommer for dem. "joh, så skidt da" og nu har jeg spillet i godt 11 år :gross: så det er jeg meget taknemmelig over.

 

- Brookz

Redigeret af brookz
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu