Seriøs Vurdering Af Udstyr.


jonaslind

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg kunne godt tænke mig at få at vide, hvor man bedst/seriøst kan få vurderet sit trommeudstyr henne.

Jeg er godt klar over, at der sidder mange kloge hoveder herinde, og at rigtig mange har en mening om udstyr.

Men for at disse meninger ikke bliver farvet af egne meninger fremfor en reel vurdering, så vil jeg gerne høre jeres meninger, råd eller erfaringer.

 

Hvad siger I, kan man få en fair vurdering af sit gear herinde, eller skal man gå andre steder hen? (Og i så fald, hvor henvender man sig?)

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv din lokale trommepusher.

 

Dog vil jeg mene at folk herinde har ligeså stor, hvis ikke større, viden om brugtpriserne.

 

Det håber jeg også at folk har. Dog vil jeg sige, at vi alle har favoritmærker mm, og det er vel de færreste, der har en professionel viden eller en faktisk erfaring med diverse mærker?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil mene, at du med stor syndsynlighed kan få en lige så troværdig og reel vurdering herinde som hos diverse trommebutikker. En trommebutik kan måske i bedre fald komme udenom subjektive holdninger, men derimod kan denne indirekte have interesse i at udarbejde en billigere vurdering med indkøb og videresalg som bagtanke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil mene, at du med stor syndsynlighed kan få en lige så troværdig og reel vurdering herinde som hos diverse trommebutikker. En trommebutik kan måske i bedre fald komme udenom subjektive holdninger, men derimod kan denne indirekte have interesse i at udarbejde en billigere vurdering med indkøb og videresalg som bagtanke.

 

Ja det er også min tanke. Heldigvis fik jeg af min lokale trommepusher en ok pris for mit gamle pearl export, så var ret tilfreds der.

Og det er ikke fordi, eg ikke stoler på danmarks bedste trommeslagere, kunne bare godt tænke mig at høre, om folk vurderer reel pris, eller efter smag, personlig holdning mm.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du går med tanken om at sælge grejet her på ts, er dette nok det bedste sted at få en vurdering. der er stor prisforskel på brugtmarkeder, prøv f.eks. at sammenligne dba med trommeslageren her.

Efterhånden er det vel trommeslageren der afgør brugtmarkedets priser, da siden er blevet så dominerende blandt aktive trommeslagere i Danmakt (og et par svenskere endda!)

 

Derfor vil din vurderede pris ikke nødvendigvis afspejle hvad sættet/grejet ville kunne sælges for her på ts.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil helt klart mene at du får den absolut bedste vurdering herinde!

 

At brugt markedet er i bund er så en anden ting. En tommelfingerregel er måske at du kan få plus 10% i prisen på DBA i forhold til priserne herinde...

 

Hvis det er med henblik på videresalg vil jeg holde mig væk fra butikker...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan jo kun svare for mig ! Hvis det er noget grej jeg ikke aner noget om holder jeg min kæft ! Håber sgu da også det er tilfældet med andre herinde !!!

 

Det store problem i disse krisetider med brugt grej er, at der er en "faktisk værdi" og en "salgs-værdi" ! Og det er jo lidt et problem for mange at de kan se at de top klasse tromme der bliver solgt, fan'me ryger for 6-10 tusind kroner !

 

Men jeg mener bestemt at det er herinde du får den bedste vurdering. Her kan man jo også få lidt forskellige synspunkter og argumenter for/imod prisen ! Hvilket jo i min verden også giver et bedre billede af vurderingen !

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan jo se hvilke priser dit gear sælges for herinde eller på dba. Og så lave et fint lille gennemsnit. Det burde give et realistisk billede af hvad det er værd.

 

Hvis ikke du kan finde netop det gear du har så kan du evt. kigge på andet i samme prisleje og forvente en pris der ligger i nærheden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld, men hvad har du gang i ... (sagt meget pænt og venligt)

 

 

Sæt dig ned og følg brugt markedet en måneds tid eller to og du vil have værktøjerne til at gøre det selv. Læg mærke til hvad der ryger hurtigt og hvad der ingen interesse har overhovedet.

 

Folk, der gør dette er som oftest brugerne herinde, så dem ville jeg stole på .. men må jeg spørge, hvis du har noget gear som skal vurderes, hvorfor har du så ikke vist det frem ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld, men hvad har du gang i ... (sagt meget pænt og venligt)

 

 

Sæt dig ned og følg brugt markedet en måneds tid eller to og du vil have værktøjerne til at gøre det selv. Læg mærke til hvad der ryger hurtigt og hvad der ingen interesse har overhovedet.

 

Folk, der gør dette er som oftest brugerne herinde, så dem ville jeg stole på .. men må jeg spørge, hvis du har noget gear som skal vurderes, hvorfor har du så ikke vist det frem ?

 

 

Nå men jeg kan se, at jeg skylder en forklaring.

Jeg mener IKKE, at man ikke kan få en god vurdering af gear herinde.

Det jeg eftersøger, er en reel vurdering foretaget af fagfolk.

Eksempelvis, hvis jeg skal købe et maleri, så vil jeg gerne høre en kyndig ekspert om pris, kvalitet osv, og ikke andre, som lige mener, at de har en mening om kunst, fordi man har ex antal malerier derhjemme - det samme gælder med rødvin. Nogen mener at en flaske vin fra fakta til 24,95 kan være mindst ligeså god som en faske til 149,95. Begge kan have ret, men en vinkyper/uddnnet tjener ved faktisk noget om vinen, men den almene vindrikker, har en en subjektiv mening.

 

Så jeg disser ikke folks meninger eller erfaringer, men blot et bud på, hvor man kan få vurderet sit gear - set udfra en en fagkyndig expert.

Pt ligger jeg ikke inde med noget til vurdering, men kigger dagligt i køb/salg for at følge prisniveau, prisudvikling og folks meninger.

Og jeg skal ikke være bleg for at spørge folk om råd herinde, for her har mange en mening om og/eller en erfaring af udstyr. (Jeg har også spurgt folk ud om deres mening/kendskab til mit eget sæt, og har været superglad for de vurderinger og kommentarer, som de har givet.)

Er generelt meget glad for at bevæge mig rundt i diverse fora, for jeg lærer noget hele tiden, og de råd, vejledninger, meninger og vurderinger der ellers bliver givet herinde, kan jeg sagtens bruge til meget.

 

Håber ikke jeg har generet for mange gode kolleger herinde, og ellers har I min uforbeholdne undskyldning.

 

Rock on

Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Håber ikke jeg har generet for mange gode kolleger herinde, og ellers har I min uforbeholdne undskyldning.

 

 

Du har ikke generet mig, men det er lidt fjollet synes jeg bare, fordi .... hvad nytter det, at du får en fagmand (hvis sådanne findes) til at give dig en præcis værdi, hvis du ikke finder en køber, der har samme mening som din fagmand. Det er markedet, der bestemmer værdien, og så er resten ligemeget. Hvis folk er utrygge ved dit yamaha power V og hellere vil have et Pearl Eksport, så er det fuldstændigt ligemeget om en fagmand fortæller dig, at dit sæt er i klasse med et DW og 20.000 kr. værd brugt.

 

Hvis dem som er på jagt efter et nyt trommesæt alle synes at en vin fra aldi til 23.95 kr. er ligeså god som en fra vinhandleren til 799 kr. for at bruge dit eksempel, så er du på røven, hvis du vil sælge. I øvrigt så vil vinkenderen også være subjektiv, vi har alle præferencer.

 

Jeg er foreksempel ikke glad for Pearl, om end kvaliteten er den samme som hos Tama og Yamaha osv ....

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har ikke generet mig, men det er lidt fjollet synes jeg bare, fordi .... hvad nytter det, at du får en fagmand (hvis sådanne findes) til at give dig en præcis værdi, hvis du ikke finder en køber, der har samme mening som din fagmand. Det er markedet, der bestemmer værdien, og så er resten ligemeget. Hvis folk er utrygge ved dit yamaha power V og hellere vil have et Pearl Eksport, så er det fuldstændigt ligemeget om en fagmand fortæller dig, at dit sæt er i klasse med et DW og 20.000 kr. værd brugt.

 

Hvis dem som er på jagt efter et nyt trommesæt alle synes at en vin fra aldi til 23.95 kr. er ligeså god som en fra vinhandleren til 799 kr. for at bruge dit eksempel, så er du på røven, hvis du vil sælge. I øvrigt så vil vinkenderen også være subjektiv, vi har alle præferencer.

 

Jeg er foreksempel ikke glad for Pearl, om end kvaliteten er den samme som hos Tama og Yamaha osv ....

 

 

Der kan være mange grunde til, at man gerne vil have en fagvurdering. Vi ser jo et marked, hvor priserne ikke er ens, men hvor butikkerne har sat prisen.

Og på udstyr som ikke produceres mere (eksempelvis mit eget sæt) eller er brugt, så kan det være sin sag, at få en fagvurdering af sættet.

(Og jeg som almindelig "hygge-trommeslager" kan ikke vurdere, i hvilket prisleje et sabian AA El Sabor 20" ridebækken ligger, netop fordi jeg ikke kender alder på bækkenet.)

Jeg er selv af den holdning, at hvis man synes noget lyder supergodt eller superskidt, så er den holdning/mening ok, for det skal være i ens egne øre, at man skal være tilfreds og ikke i andres ører. (Alt efter niveau/ambitioner man spiller på).

 

I min egen situation, så her jeg fået megen viden om mit sæt ved at spørge folk herinde. Jeg ved godt at jeg ikke ejer et top-klasse-sæt, men jeg er superglad for det og synes selv, at det har en rigtig fed lyd - netop som jeg gerne vil have det. Så er jeg da ligeglad med, hvad andre synes om mit sæt, men derfor ikke ligeglad med, hvilken værdi sættet har.

Håber dette giver mening...

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså hello - skal du ikke bare have en vurdering af din trommesæt? Snak da lige om at gøre et stort nummer ud af det.

 

Hvis det skal sælges så skriv en pris, og hvis der efter 6 måneder ikke har været en eneste henvendelse, så tror jeg sgu prisen er for høj - uanset hvad en fagmand ellers har sagt til dig på et tidspunkt...

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså hello - skal du ikke bare have en vurdering af din trommesæt? Snak da lige om at gøre et stort nummer ud af det.

 

Hvis det skal sælges så skriv en pris, og hvis der efter 6 måneder ikke har været en eneste henvendelse, så tror jeg sgu prisen er for høj - uanset hvad en fagmand ellers har sagt til dig på et tidspunkt...

 

Præcis.

Markedsværdien i dag er hvad du kan bruge til noget.

Udbud og efterspørgsel finder altid det optimale eq i et marked som dette og hvis du sætter prisen højerere en markedværdien får du ganske enkelt ikke solgt dit sæt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg forstår det heller ikke... det svarer til at spørge en bilforhandler om hvad han mener din bil er værd når du vil sælge den til ham = dårlig idé.

 

Se på brugtmarkedet, eller spørg andre der har solgt eller købt lignende.. sådan nogle folk er vi mange af herinde.

 

Jeg tror ligesom andre, at de fleste herinde ikke dømmer noget ned i pris fordi de ikke kan lide mærket, jeg gør ikke i hvert fald.

 

Det kan også være at vi giver dig et lavere bud end en forhandler.. til gengæld er det med større sandsynlighed en pris de også rent faktisk kan sælges til.

 

Har før set folk der forsøgte at sælge ting efter hvad en trommeshop sagde de var værd.. hvilket var mindst 25-30% over markedsprisen.

 

Og det kan vel ikke skade at spørge os herinde?.. prøv os.. vi er gratis! Og hurtige! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du skal have det prisfastsat over for forsikringsselskaberne - gå i butikken.

 

Hvis du ønsker den faktiske, øjeblikkelige værdi - spørg her.

 

I forbindelse med forsikringsspørgsmål, kunne det jo være på sin plads, at få en reel vurdering.

Og i forbindelse med salg, så ville jeg bestemt ikke tøve med at spørge herinde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså hello - skal du ikke bare have en vurdering af din trommesæt? Snak da lige om at gøre et stort nummer ud af det.

 

Hvis det skal sælges så skriv en pris, og hvis der efter 6 måneder ikke har været en eneste henvendelse, så tror jeg sgu prisen er for høj - uanset hvad en fagmand ellers har sagt til dig på et tidspunkt...

 

 

Nej det handler bestemt ikke om at få vurderet mit eget sæt.

Jeg ved godt - som tidligere skrevet - at jeg ikke ejer et topsæt, men at det nærmere er i den lave ende af middelklassesæt.

Men for mig gør det ikke noget. Jeg er klar over, at ved et salg, ville det måske ikke indbringe det vilde, men jeg er bestemt ikke interesseret i at sælge.

Jeg er meget glad for mit sæt, og synes at det har den lyd jeg gerne vil have.

Så jeg gør ikke noget stort nummer ud af det.

 

Det jeg taler om, er at få en reel vurdering, som eksempelvis vil kunne bruges i et forsikringsspørgsmål, eller ren og skær nysgerrighed for at få at vide, hvor meget ens gear er værd.

Og mht at have ting til salg, så ved jeg godt, at manglen på interesse på en annonce, enten skyldes for høj pris, eller at folk ikke ønsker at købe det.

 

Og hvis jeg skulle sælge mit sæt herinde, så ville jeg da spørge folk, hvad de ville mene, at prisen skulle være. Dels fordi, det ikke er et top-sæt, men især fordi, det er et sæt der ikke produceres mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok - jeg tror stadig ikke helt jeg forstå hvad du egentlig vil?

 

Så må jeg jo prøve at forklare det på en anden måde.

 

1. forklaring:

Jeg vil gerne vide, hvor man kan få vurderet sit udstyr eksempelvis, hvis man skal have det forsikret. Der kan være flere grunde til, at man gerne vil have en sådan vurdering, eksempelvis, hvis ens udstyr ikke bliver produceret mere. Forsikringen skal have en reel værdi, og ikke en affektionsværdi.

Eller man ønsker at vide, hvor meget værdi ens udstyr har, bare af nysgerrighed.

 

2. forklaring:

Med henblik på et salg, så ved jeg godt, at de bedste råd og vurderinger man kan få - for at finde en salgspris - er at spørge ligesindede, eksempelvis herinde på trommesalgeren. Mange kan have erfaringer med netop ens type sæt - eller kender markedet, og kan derfor have en reel salgspris.

Når et sæt ikke produceres mere, så kan det være svært at finde en salgspris, da man ikke har noget at sammenligne med.

 

Håber det var forståeligt nok Mads (og I andre).

 

Mvh

Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Så må jeg jo prøve at forklare det på en anden måde.

 

1. forklaring:

Jeg vil gerne vide, hvor man kan få vurderet sit udstyr eksempelvis, hvis man skal have det forsikret. Der kan være flere grunde til, at man gerne vil have en sådan vurdering, eksempelvis, hvis ens udstyr ikke bliver produceret mere. Forsikringen skal have en reel værdi, og ikke en affektionsværdi.

Eller man ønsker at vide, hvor meget værdi ens udstyr har, bare af nysgerrighed.

 

2. forklaring:

Med henblik på et salg, så ved jeg godt, at de bedste råd og vurderinger man kan få - for at finde en salgspris - er at spørge ligesindede, eksempelvis herinde på trommesalgeren. Mange kan have erfaringer med netop ens type sæt - eller kender markedet, og kan derfor have en reel salgspris.

Når et sæt ikke produceres mere, så kan det være svært at finde en salgspris, da man ikke har noget at sammenligne med.

 

Håber det var forståeligt nok Mads (og I andre).

 

Mvh

Jonas

 

Mht forsikring: Skriv en mail til Aage, Drumstick (alle mulige), og bed om deres vejledende pris på den vare du ønsker vurderet, eller hvad nyprisen engang har været så fremt varen ikke produceres mere.

 

Mht salg: Det er korrekt at når man skal sælge en vare som der virkelig ikke er mange af - (havde selv problemet da jeg skulle sælge min veteranbil), så er markedet snævert, og en pris svær at fastsætte. Mit spørgsmål er så hvad pokker du har der er så sjældent at du ikke kan finde en salgspris at sammenligne med på fx DBA eller brugtmarkedet herinde.

 

Kom på banen med det du vil have vurderet, og vi kan hjælpe dig. Har du et ældgammelt Gretsch skal du fx til Drumstick som var leverandør dengang.

>Gør det konkret!

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht forsikring: Skriv en mail til Aage, Drumstick (alle mulige), og bed om deres vejledende pris på den vare du ønsker vurderet, eller hvad nyprisen engang har været så fremt varen ikke produceres mere.

 

Mht salg: Det er korrekt at når man skal sælge en vare som der virkelig ikke er mange af - (havde selv problemet da jeg skulle sælge min veteranbil), så er markedet snævert, og en pris svær at fastsætte. Mit spørgsmål er så hvad pokker du har der er så sjældent at du ikke kan finde en salgspris at sammenligne med på fx DBA eller brugtmarkedet herinde.

 

Kom på banen med det du vil have vurderet, og vi kan hjælpe dig. Har du et ældgammelt Gretsch skal du fx til Drumstick som var leverandør dengang.

>Gør det konkret!

 

+1 til det... forsikringer skal bare have den dyre totale listepris fra forhandleren! De trækker sgu alligevel altid noget fra hvis de overhovedet dækker dem når alt kommer til alt!..suk..

 

Og brugt: så gør det her, og gør det tydeligt hvad du skal bruge prisen til.. så skal vi være der med det vuns! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok lad mig lige slå fast en gang til: Jeg har ikke noget specielt/gammelt/mystisk/sjældent jeg skal have vurderet.

Det var af ren og skær interesse jeg spurgte, og ikke med henblik på at få vurderet mit eget sæt.

Hvis jeg en dag ville have et ønske om at få vurderet noget (med henblik på et salg enten her eller andre sites), ville jeg ikke tøve med at henvende mig herinde.

Og skulle det ske, at jeg skal have forsikret mine trommer mm, så vil jeg først høre herinde og senere de forskellige forhandlere.

 

Jeg beklager, at jeg ikke har været klar nok i mit spørgsmål, da dette åbenbart har skabt megen debat - og at jeg måske har fornærmet nogen. Dette var bestemt ikke min hensigt.

 

Jeg skrev tidligere, at jeg har haft mit sæt til vurdering herinde, i form af folks meninger om sættet osv, og de svar jeg fik var fine. Det er altid rart at høre folks erfaringer og man kan måske lære noget nyt. Og da jeg skrev, at jeg var ligeglad med, hvad folk mente om mit st, skulle det forstås på den måde, at jeg er glad for mit sæt, og hvis folk synes, at det er et billigt/"lorte"/begynder osv sæt, så er det deres mening, da jeg er superglad for det. Ikke at folk ikke har ret, men at det opfylder mine behov for et strommesæt pt, så derfor er jeg glad for det. Ellers ville jeg ikke have købt det i sin tid eller måske hurtigt have solgt det videre.

 

Håber ikke, at jeg skaber mere forvirring nu eller fornærmer nogen, for det er ikke meningen.

Håber på, at I vil være behjælpelige en anden gang, enten med gode råd eller en vurdering. :D

 

Rock on

Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu