Hvordan Sætter Jeg Min Trommestol?


Thisen

Recommended Posts

Hellow drummers.

 

Jeg har fødselsdag i dag og har fået skaffet mig en trommestol (tak til forældrene..) :P

 

Jeg har lidt problemer med at finde en ordentlig højde, så jeg håber på i kan hjælpe mig... (:

 

Jeg er 172 cm... :tu:

 

- Thisen.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg tror det er ret individuelt..

jeg sad i lang tid ret højt.. men er her på det sidste begyndt at sætte min stol ret lavt..

så jeg tror ikke der er noget endeligt svar..

 

 

og tillykke med dagen :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig. Det er virkelig forskelligt fra person til person :P Personligt kan jeg ikke lide hvis trommestolen er for høj - men foretrækker derimod at have den lidt lavere, så jeg ikke komme til at sidde som om jeg overvåger hele sættet ovenfra. Men igen en personlig ting. Prøv dig frem :tu:

 

- Kasper

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal ihverfald sørge for ikke at side for lavt. Det gjorde jeg engang, og jeg endte med at få ondt i knæene når jeg spillede. Du skal sørge får at dine lår peger ned ad (hvis det giver nogen mening), altså sådan så at dine er en smule lavere end dine hofter når du sidder på stolen.

 

Ellers som de andre også siger handler det om at prøve sig frem. Det vigtigtste er bare at du føler at du siddet godt, når du spiller og ikke sidder på en måde hvor du har problemer med at nå bestemte steder på sættet.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg foretrækker at sidde lavt, det giver dig meget mere balance!

 

Hellow drummers.

 

Jeg har fødselsdag i dag og har fået skaffet mig en trommestol (tak til forældrene..) :P

 

Jeg har lidt problemer med at finde en ordentlig højde, så jeg håber på i kan hjælpe mig... (:

 

Jeg er 172 cm... :tu:

 

- Thisen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bare for som andre at påpege at der ingen regler er: Jeg sidder lavt, men lårene pegende let opad.. og det har fungere for mig i 20+ år.. uden skader.

 

Men som sagt, gør som du finder behageligt og godt.. det vigtigste er at du kan indstille det hele så du slapper af når du spiller.

 

Hvis du begynder at spænde, eller får selv de letteste smerter i skinneben eller fødder, så ændrer du højden straks..

 

God fornøjelse og tillykke med stolen! :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg foretrækker at have min racktom næsten vandret.

 

Hvis jeg sidder for lavt, rammer stikken reifen - og ikke skindet.

 

Derfor sidder jeg højt - så kan jeg bedre hamre ned oven i alle gryderne.

 

Slagere som sidder lavt har ofte stor vinkel på tammerne.

 

Bedst illustreret af mit absolutte modstykke:

 

larsulrich1.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu