Jazz Setup


Recommended Posts

Hej.

 

Nu er det tid til at prøve lidt krafter med noget jazz. Til formålet, har jeg indkøbt en 18:16" Tama superstar gulvtam, som er lavet om til stortromme. en gammel 14:12" Premier gulvtam med støbte reifer og forstærkningskanter. 12´eren er en 12:8" Yamaha birch costum absolute niveau lugs, og støbte reifer.

 

22" er lige købt idag af medlem joenno. 21" sabian hh raw bell. 14" ajax top og Zildjan avedis bund, begge vintage. 15" turkish vrash og et 16.5" noname - lækkert effekt bækken. ikke de vilde bækkener, men har ikke skaffet et 22" constionopel ride.

 

Sættet lyder rigtig fedt, men skal have smidt fiberskind og Ambassedore på dem.

Gulvtammen skal måske skiftes ud med en 14:14" hvis jeg finder en lækker en. Kom gerne med tilbud, hvis i har en.

 

Men ser det ikke meget godt ud?

 

P1070507.jpg

P1070508.jpg

P1070509.jpg

P1070510.jpg

P1070511.jpg

P1070512.jpg

P1070513.jpg

P1070514.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er et fint setup!

 

Få eller mange bækkener - eller trommer for den sag skyld, er fuldstændig underordnet.. Nu er det 2009 og du kan gøre lige hvad du vil..også tuningwise... Der kan være masser af sjæl i et større setup - det er op til dig..

 

Tag trommeslagere som Jeff 'Tain' Watts, Bill Stewart, Roy Haynes, Antonio Sanches eller Jack DeJohnette - alle slagere med flere trommer og bækkener end et 'standard' 4 piece setup og 2 bækkener....

men vigtigst af alt - forskellig lyd og spillestil

 

- Håber du er glad for 'The Johan' ride :lol:

 

 

 

Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak skal i have alle sammen.

 

Jo, der er mange bækkener, men har desværre ikke et ride der både rider og crasher tilfredsstillende endnu;)

 

Det er et fedt effekt bækken, så det skal nok blive brugt lidt. Tak for handlen Joenno:)!

 

Syntes selv at hihatten er rigtig lækker!

 

Jeg skal huske dig:)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Hey, tak skal i have:).

 

Der er kun et ride nu, og et crash. Der kommer nok flere på igen, når jeg er blevet lidt mere hardcore indenfor jazz genren:).

 

En opdatering: Fiberskind på alle tam-slagsider og ambassedore clear i bund. powerstroke 3 på bd, og fiberskind i front. Det ser lækkert ud og lyder godt:).

 

En plan er dog, at få fat i matchende superstar tammer, når med tiden snubler over dem:)!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
  • 1 month senere...

Så har jeg endelig fået 3 Superstar tammer mere.

 

14:13" 13:12" 12:10". De 2 største skal bruges til gulvtammer, og 12" skæres 1.5" ned.

 

Desværre har en af de tidligere ejere laver nogel grimme huller til nogen mikrofon i dem.

 

Nogen der har en ide til hvordan jeg kan fylde dem ud, med rester fra den afskårne keddel?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så har jeg endelig fået 3 Superstar tammer mere.

 

14:13" 13:12" 12:10". De 2 største skal bruges til gulvtammer, og 12" skæres 1.5" ned.

 

Desværre har en af de tidligere ejere laver nogel grimme huller til nogen mikrofon i dem.

 

Nogen der har en ide til hvordan jeg kan fylde dem ud, med rester fra den afskårne keddel?

Ta nogle billeder af hullerne.. så er det nemmere at komme med tips og tricks... det kommer nemlig an på størrelsen af hullerne.. hvis de er store, så ja, så ville jeg ta et hul-bor/hul-sav (sådan nogle her: http://www.elvvs.dk/articlelist.1911) og skære nogle store propper ud i den kedel-del du skærer af.

 

Men billeder først :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu