Vores Sæt På Arbejde 2009


sejer

Recommended Posts

fuckjegersyg.jpg

Mig med mit eget sæt på Bolsjefabrikken:

 

Mapex Mars Pro 24x18", 13x11" og 16x16".

DW Collectors Copper 14x6.5"

 

Sabian AAX/AA Hybrid Hat 14"

Zildjian KC Dark Ride 20" (som crash)

Lånt Zildjian A Sweet Ride 21" (der ruller snart et Paiste Giant Beat 24" ind ad døren til mig!)

 

Mars Pro er et af de mest undervurderede sæt efter min mening.. fede trommer til meget lav pris.. altså bortset fra de ikke laves mere :D

 

Fuck det billede stinker af sved og dedikering til opgaven! FEDT! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Mars Pro er et af de mest undervurderede sæt efter min mening.. fede trommer til meget lav pris.. altså bortset fra de ikke laves mere ;)

 

Fuck det billede stinker af sved og dedikering til opgaven! FEDT! :D

Jeg har det på præcis samme måde - de lyder simpelt hen stinkefedt!

 

Og tak skal du have! Jeg elsker virkelig at spille i mit rockband, det er bare det fedeste. Derudover var det en rigtig cool og mærkelig aften på et underligt tjaldstinkende hippiested! Idet vi gik af scenen, hoppede der tre nøgne hippier med blokfløjter ind i salen og annoncerede, at der var nøgen regndans ude i gården. :lol:

Redigeret af Gulvtam94
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har det på præcis samme måde - de lyder simpelt hen stinkefedt!

 

Og tak skal du have! Jeg elsker virkelig at spille i mit rockband, det er bare det fedeste. Derudover var det en rigtig cool og mærkelig aften på et underligt tjaldstinkende hippiested! Idet vi gik af scenen, hoppede der tre nøgne hippier med blokfløjter ind i salen og annoncerede, at der var nøgen regndans ude i gården. :lol:

 

velbekomme.. synes bare det er topfedt at se engagement.. her i Kbh. er det sgi ofte man ser en slager der har mere travlt med at se lækker og stilfuld ud, end en der bare siger "fuck jer, jeg spiller som jeg spiller, og er grim".. cool!

 

nøgne hippier.. hun eller hankøn? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

velbekomme.. synes bare det er topfedt at se engagement.. her i Kbh. er det sgi ofte man ser en slager der har mere travlt med at se lækker og stilfuld ud, end en der bare siger "fuck jer, jeg spiller som jeg spiller, og er grim".. cool!

 

nøgne hippier.. hun eller hankøn? :lol:

Det har du fuldstændig ret i!

 

Haha! To tøser, en fyr! Lige indtil vores lydmand også smed tøjet, så var der ligeledes to fyre! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå.. må hellere bidrage lidt også.. spiller desværre alt for lidt ude pt, men spillede da et job i går på Mojo i Kbh. i forbindelse med Jazz Festivalen.. selv om vi ikke spillede Jazz.. ;-)

 

Mere interessant er at det var live debut for mit selvbyg sæt.. ganske vidt i medium setup kun.. scenen er MØJ LILLE!.. så der var kun plads til 12,16,22 og lidt ragelse.. der sku nemlig også være plads til bas, sax, perc og guitar..

 

Lad mig lige sige: FUUUUUUCKKK det sæt lyder godt.. 2 trommeslagere var oppe i pausen og spørge hvor mange mikrofonerne der var på og hvad det var for nogle!??.. hehe.. der var ingen mics på!! De lyder så vildt... især stortrommen lyder som om den er miket op for vildt!

 

ELSKER DET SÆT!

 

Billeder er lidt mørke, men ville ikke bruge blitz da det slet ikke viser den fede farvespil ml. krom og mat satin sort..

 

P1080144_opt.jpg

 

 

P1080156_opt.jpg

 

P1080161_opt.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå.. må hellere bidrage lidt også.. spiller desværre alt for lidt ude pt, men spillede da et job i går på Mojo i Kbh. i forbindelse med Jazz Festivalen.. selv om vi ikke spillede Jazz.. ;-)

 

Mere interessant er at det var live debut for mit selvbyg sæt.. ganske vidt i medium setup kun.. scenen er MØJ LILLE!.. så der var kun plads til 12,16,22 og lidt ragelse.. der sku nemlig også være plads til bas, sax, perc og guitar..

 

Lad mig lige sige: FUUUUUUCKKK det sæt lyder godt.. 2 trommeslagere var oppe i pausen og spørge hvor mange mikrofonerne der var på og hvad det var for nogle!??.. hehe.. der var ingen mics på!! De lyder så vildt... især stortrommen lyder som om den er miket op for vildt!

 

ELSKER DET SÆT!

 

Billeder er lidt mørke, men ville ikke bruge blitz da det slet ikke viser den fede farvespil ml. krom og mat satin sort..

Haha! Det lyder som om, du har fundet den rigtige livsledsagerske! Tillykke! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
Så fik jeg også lidt billeder - her fra Bluesgalla på Jazzhus Dexter i Odense i maj i år! :tu:

 

cat04.jpg

 

cat07.jpg

 

cat10.jpg

 

Det er mit Fibes-sæt med Zildjian- og Sabian-bækkener. :argh:

 

Fede billeder. Uhhh kan faktisk høre den fede lyd af de Fibes der!!! Ser godt ud Per.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak skal I have, drenge! :argh:

 

Og jo - Fibes lyder mindst lige så godt, som de ser ud! Det gode ved Fibes er, at man kan stemme dem lige præcis, som man vil have dem - de kan gå til enhver genre. Sættet her bruger jeg både til jazz og Catfish, mit alternative bluesprojekt, så de er højt stemt - men ikke helt oppe i jazz-boiing-land. Jeg kan godt lide en smule mere bund end det.

Med tiden drømmer jeg om også at få råd til et Fibes i rockstørrelser, men der går nok lige et par år endnu..

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak skal I have, drenge! :tu:

 

Og jo - Fibes lyder mindst lige så godt, som de ser ud! Det gode ved Fibes er, at man kan stemme dem lige præcis, som man vil have dem - de kan gå til enhver genre. Sættet her bruger jeg både til jazz og Catfish, mit alternative bluesprojekt, så de er højt stemt - men ikke helt oppe i jazz-boiing-land. Jeg kan godt lide en smule mere bund end det.

Med tiden drømmer jeg om også at få råd til et Fibes i rockstørrelser, men der går nok lige et par år endnu..

 

 

Heheh.. yessss... Nu kommer lige min sædvanlige remse: ellers byg et selv af Keller kedler ??

 

Seriøst.. jeg har sammenlignet mine med 2 Fibes sæt.. og de er dælme så tæt på hinanden, at jeg havde meget svært ved at høre forskel.

 

Jeg var nemlig selv af den opfattelse at Fibes bare var "the sjit"(hvilket de også er, men de er svære at finde, og fu... dyre) og intet andet duede.. men nu har jeg så udvidet min mening til at omfate Keller selvbyg.. hvis man er lidt fingernem.. men det er de fleste slagere jo :tu:

Og så sparede jeg 20k!

 

Et 12,16,22 kan jo bygge for 8-10K afhængig af finish og hardware..

Har brugt ca. 11,5 på mine 10,12,14,16,22.. du er velkommen til at prøve dem hvis du vil.. og du lige kommer forbi Kbh. en dag..upss. så lige du boede på Fyn :argh:

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for tilbuddet, Henrik. :argh:

 

Du har ret i, at man får ufattelig meget mere for pengene ved at bygge selv - det kan man slet ikke komme udenom! Og hvis jeg kommer forbi Kbh vil jeg meget gerne prøve dine.

I sidste ende handler det jo om, hvad lyd man gerne vil have - det er derfor nogle sværger til Ludwig og andre til Yamaha eller noget helt tredie. Fibes har bare et eller andet i lyden, som jeg ikke synes, de andre har - men man kan givetvis komme meget tæt på det ved at efterligne det med de ting, man bygger af!

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for tilbuddet, Henrik. :-)

 

Du har ret i, at man får ufattelig meget mere for pengene ved at bygge selv - det kan man slet ikke komme udenom! Og hvis jeg kommer forbi Kbh vil jeg meget gerne prøve dine.

I sidste ende handler det jo om, hvad lyd man gerne vil have - det er derfor nogle sværger til Ludwig og andre til Yamaha eller noget helt tredie. Fibes har bare et eller andet i lyden, som jeg ikke synes, de andre har - men man kan givetvis komme meget tæt på det ved at efterligne det med de ting, man bygger af!

 

Tror jeg ved hvad du mener med Fibes.. de har et "swiiiinggg" i lyden som er lidt "plastisk" men alligevel ikke.. og så har en fantastik god bund og et udpræget tydeligt attack)...

Nu er Fibes jo bygget af Jasper, eller Keller... såvidt min historiske viden ved(har forsket en del i Fibes og Gretsch og Keller annaler.. men Fibes er om muligt endnu sværere at blive klog på end Gretsch!).. derfor er man MEGET tæt på med Keller.. Synes jeg.

Fibes "lag" er dog ofte en anelse tykkere end Keller Classic kedler, så for at få lyden af en Fibes 12" tom med 6 ply, så skal man ofte op i en 8 ply Keller.. men det er en laaang snak.

 

Men du er til enhver tid velkommen!.. bare PM mig når du ved hvornår du er i nærheden(eller endnu bedre, send mig en email). Så finder vi ud af noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
fuckjegersyg.jpg

Mig med mit eget sæt på Bolsjefabrikken:

 

Mapex Mars Pro 24x18", 13x11" og 16x16".

DW Collectors Copper 14x6.5"

 

Sabian AAX/AA Hybrid Hat 14"

Zildjian KC Dark Ride 20" (som crash)

Lånt Zildjian A Sweet Ride 21" (der ruller snart et Paiste Giant Beat 24" ind ad døren til mig!)

 

Fedt billede. Din stortromme ser fuldstændig vanvittig stor ud!! Men ja, eddersparkme et rockbillede!

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt billede. Din stortromme ser fuldstændig vanvittig stor ud!! Men ja, eddersparkme et rockbillede!

Tak skal du have, du! Al credit for fotoet må gå til vores dygtige fotograf. Og jeg er totalt enig i det med stortrommen! Hele sættet ligner nærmest en lastbil der tonser afsted - elsker det billede! :rock:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu