Koklokke


Simon80

Recommended Posts

Dem af jer der har en koklokke monteret på jeres sæt... Hvad spiller I på og hvordan lyder det?

 

Selv har jeg en Pearl koklokke, som jeg er rigtig glad for. Den er ret mørk i klangen.

Bruger den ikke så meget, men den er rar at ha' selvom det selvfølgelig bare er ekstra lir. :argh:

 

Til et nummer som Lee Ritenour's "Early A.M. Attitude" er en koklokke dog uundværlig!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en Meinl, som også er dyb i lyden. Den har dog stadig lidt overtoner i den lidt lysere ende, hvilket jeg ikke er helt så glad for.

 

Hvilken model er din Pearl?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en LP-koklokke, der vist nok bare hedder 'Rock'. Den er ret stor, og jeg har sat lidt gaffa indeni den, for at dæmpe den lidt. Jeg bruger den nu ikke så tit, men den er rar nok at have. Jeg bruger den bl.a. til at holde pulsen på, når jeg øver noget dobbeltpedal.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en rhytm tech Studio Series koklokke. Lille og lys i klangen. Fungerer godt i fills og til de få latin-prægede numre jeg spiller. Den bliver ikke vildt dominerende hvilket er ret rart.

 

Og så kan man jo altid spille introen til "Han får for lidt" (eller er "Honky Tonk Woman" de kalder den :doo:)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Har en LP percussion Black Beauty. Den siger dejligt varmt men der er ovetoner. Dem har jeg så fjernet med en Remo Falam Slam ;-) Jah, det sgu rigtigt nok: de bruges normalt på BD skindet men jeg havde en gammel i overskud så smed den ind i klokken og nu siger den som jeg vil ha den til :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Jeg har 2 LP koklokker i forskellige størrelser - det er jeg ligesom nødt til for at efterligne Brad Wilk :-) (se signatur)

 

Jeg vidste kun han brugte LP-klokker, så jeg havde min iPod med i slagtøjscentret, og hørte indledningen til "killing in the name" og beatet til "township rebellion" ca 50 gange, mens jeg slog løs på alle de LP-koklokker de havde :hmm:

 

De har fået lidt gaffa for at fjerne overtonerne, og lyder ret tæt på RATM nu

 

Mvh

Klaus

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha - fik de råd til en rigtig klokke? :-)

LOOOL :-)

 

Da jeg fik klokken, fik jeg også et meteor ride og et majet majet dårligt "vintage" bækkenstativ. Det trælse er bare, at da jeg fik det, tilbød han mig også, så vidt jeg husker, et gammelt trommesæt i black oyster (ja, jeg ved godt hvad i tænker...), men dum som jeg var takkede jeg pænt nej :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu