Vintage Rogers '70


Thomboline

Recommended Posts

Jeg anskaffer mig snart materialer og redskaber til at gå i gang med mit dejlige sæts kantfræsning. Tror muligvis jeg er i gang om 1-2 to uger ;) Skal lige have eksamnerne på plads før jeg begiver mig ud i dette projekt.

 

Ved nærmere eftertanke; tror, at jeg sender det ind til en prof. Ved ikke om jeg tør gøre det selv. Av, av, av på pengepungen hvis jeg gør det forkert. Av, av, av på lyden også. Skal ikke røre dem på den måde - det er trods alt det eneste sæt jeg har. Smadrer jeg det, så har jeg intet. Ikke engang penge i det.

Redigeret af Thomboline
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går nu og overvejer nogle ting. Jeg vil gerne have fixet det sæt hurtigst muligt, og ved I om alle lugs er samme størrelse? For hvis jeg får sat uoriginale lugs i nu, og bare kan få nogle originale løbende, ville der jo ikke være nogle problemer? :tu:

Vil bare gerne have bundskind på hurtigst muligt :)

 

Og tror I, at det ville være fedt at sætte de 5 hængetam'er på rack?

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lugs er meget forskellige i størrelse.

 

Men ville det ikke være muligt, ved opmåling af mine nuværende lugs, at finde lugs i præcis samme størrelse som kan erstattes af de originale Rogers "Big R" lugs senere?

Redigeret af Thomboline
Link til kommentar
Del på andre sites

Lugs er lige så forskellige som tissemænd... Næsten. Mål hulafstanden og se om du kan få noget der passer!

 

Nimbas

Fed sammenligning!

Tror jeg tager dem med i drumstick og chekker det ud her en af dagene :)

 

Men ang. rack; kan det anbefales?

Redigeret af Thomboline
Link til kommentar
Del på andre sites

Fed sammenligning!

Tror jeg tager dem med i drumstick og chekker det ud her en af dagene :)

 

Men ang. rack; kan det anbefales?

 

Rack er vist en smags sag, så prøv et sæt på rack en dag og test.

 

Husk at de såkaldte uoriginale ligs også bliver en bekostelig affære ligesom de originale. Jeg vil klart anbefale at køre på med Rogers lugs med det samme. Du ender med 20 - 40 lugs som du ikke har nogen tromme til!

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Rack er vist en smags sag, så prøv et sæt på rack en dag og test.

 

Husk at de såkaldte uoriginale ligs også bliver en bekostelig affære ligesom de originale. Jeg vil klart anbefale at køre på med Rogers lugs med det samme. Du ender med 20 - 40 lugs som du ikke har nogen tromme til!

 

Nimbas

 

Jamen tænker, at det egentlig godt vil kunne betale sig, da det vil tage evigheder at skaffe alle de originale lugs. Vil lige undersøge det nærmere - overvejer det kraftigt.

 

Ja, tror, at jeg vil prøve et sæt med rack først så. Ved du om aage evt. kan lave et setup med et rack pr. efterspørgsel?

Link til kommentar
Del på andre sites

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Og du er sikker på, at det er de lugs? :)

I så fald, hvor lang tid tager det fra de er købt til man har dem inde af døren?

Link til kommentar
Del på andre sites

Og du er sikker på, at det er de lugs? :)

I så fald, hvor lang tid tager det fra de er købt til man har dem inde af døren?

 

Ja, det var nøjagtig de samme lugs, der sad på mit gamle 60'er Rogers. Det er jeg ganske vidst på.

PICT0029.jpg

PICT0028.jpg

Det tager som regel 3-5 dage fra USA.

Skriv evt. til medlem Fisk, mener kun han ville bruge 24" og 18" Kan jo være i kan finde ud af noget;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det var nøjagtig de samme lugs, der sad på mit gamle 60'er Rogers. Det er jeg ganske vidst på.

PICT0029.jpg

PICT0028.jpg

Det tager som regel 3-5 dage fra USA.

Skriv evt. til medlem Fisk, mener kun han ville bruge 24" og 18" Kan jo være i kan finde ud af noget;)

Super fedt, vil jeg prøve på! :)

Tak for hjælpen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

1 uge til 10 dage, og som jeg nævnte tidligere - sørg helst for at finde en leverandør, der kan levere alle dem du skal bruge på én gang - du skal nemlig betale 155 kr. i gebyr til frække PostDanmark hver gang du skal betale moms og told.

 

Men det er altså heller ikke svært, efter lidt e-mailskriveri med sælgerne at få dem til at lave én pakke med alle 40 eller hvormange det er, du skal bruge.

 

Jeg personligt synes ikke et rack passer til et B. Downey Rogers. Men det afgørende er, om du kan lide det. Prøv det før du køber et. Der er også en del tråde her, hvor fordele og ulemper diskuteres - det kan man da få nogle tanker sat igang af....

 

 

Venligst

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

1 uge til 10 dage, og som jeg nævnte tidligere - sørg helst for at finde en leverandør, der kan levere alle dem du skal bruge på én gang - du skal nemlig betale 155 kr. i gebyr til frække PostDanmark hver gang du skal betale moms og told.

 

Men det er altså heller ikke svært, efter lidt e-mailskriveri med sælgerne at få dem til at lave én pakke med alle 40 eller hvormange det er, du skal bruge.

 

Jeg personligt synes ikke et rack passer til et B. Downey Rogers. Men det afgørende er, om du kan lide det. Prøv det før du køber et. Der er også en del tråde her, hvor fordele og ulemper diskuteres - det kan man da få nogle tanker sat igang af....

 

 

Venligst

 

Jon

Jeg har tænkt mig at få en pæn sjat bækkener oveni, og vil gerne kunne hamre igennem med let adgang til samtlige bækkener + tammer, og jeg har haft problemer med at få 8"'eren til at stå tilgængeligt. Måske ville et rack løse det problem + sørge for et sted til mine kommende 8-10 bækkener :) Vil lige undersøge nærmere, og prøve at se, om jeg overhoved kan lide at spille med et rack. Men tror umiddelbart det er en fornuftig løsning til mit behov :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu