Hjælp Til Nye Skind - 10, 12, 14 Samt 14 Bronze Lilletromme.


Ebeert

Recommended Posts

Hej

:tu:

Der er tale om et Yamaha maple custum absolute sæt.

 

Nu vil jeg prøve at få en ordentlig lyd på mit ellers fantastiske sæt.

Som sagt spiller jeg lidt allround, men mest jazz, funk og lidt rock.

Der må godt være lidt høje toner i 10, 12, men i 14 må der gerne være lidt bund, som kan samarbejde med min 22", som har remo powerstroke med dæmperring. Ved ikke, om det skal også udskiftes. Men i hvert fald så de passer sammen. Der sidder lige nu bare billig remo på.

 

Jeg har også en spezzichino håndhammeret bronze 5*14 lilletromme, som jeg gerne vil have skal være lidt blødere og lidt mere bund i. Der sidder en random skind på lige pt.

Men jeg roder lidt rundt i alle de skind, så jeg vil høre, om der er nogle som kan guide.

 

Håber på hjælp, tak!

 

Vh Frederik.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Hvis du vil køre rent Remo vil jeg anbefale coated Ambassador til 10" og 12" samt coated Emperor til 14". Så får du også bedre respons med whiskers, som du sikkert bruger.

 

Remo Vintage Emperor kunne være en ideel løsning til lilletrommen, da det fremhæver mellem og dybe frekvenser og dermed giver en fyldigere lyd.

 

http://www.remo.com/portal/products/3/8/50..._vintage_e.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Coated emperor kunne også være en god løsning til tammerne. Glem ikke at bundskindene også er vigtige for lyden, især hvis de har nogle år på bagen eller har været stemt meget forskelligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu