Iron Cobra Power Glide Og Rolling Glide. Hvad Er Forskellen?


Tennidead

Recommended Posts

Hey Drummers!

 

Jeg har for et års tid siden købt en no-name dobbeltpedal, og vil nu have mig en ny. Jeg kunne sku godt tænke mig en iron cobra fra tama (prøvede den engang til en koncert, den er sku fee), men jeg står med et lille problem. Jeg ved ikke hvad forskellen er på iron glide og power glide, så håbede lige på at I evt. kunne hjælpe lidt? ;)

Sååeh... Mit spørgsmål er (kort sagt): Hvad er forskellen på iron glide og power glide i tama iron cobra dobbeltpedalen?

Link til kommentar
Del på andre sites

De hedder nu Rolling glide og Power glide.

 

Rolling glide er helt rund der hvor kæden/remmen kører, hvilket betyder den er meget jævn.

 

Power glide er lavet sådan, at den accelerer det sidste stykke, og derved giver mere power, der af navnet.

 

Personligt, bryder jeg mig ikke om power pedaler, men det er jo en smagssag.

 

Så mit bedste råd er, at tage ind og prøve dem begge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det bedste er nok at prøve dem, men problemet er at jeg ville bestille dem over nettet :s

Bor I haderslev, og vores musikbutik har vist ikke iron cobra. =/

 

Men tak for svarene i hvert fald ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller selv med en powerglide og den fungerer fint for mig til tung rock og metal, der kræver noget power. Den reagerer godt ved hurtige dobbeltslag og den slags.. Men det er jo, som folk skriver, noget du må prøve dig frem med, da det jo ikke er sikkert, at den passer til netop din fod. Nogle klager fx over, at powergliden er sluggish i fornemmelsen. Dog ikke noget jeg har mærket til, men meningerne vil altid være mange og forskellige..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller selv med en powerglide og den fungerer fint for mig til tung rock og metal, der kræver noget power. Den reagerer godt ved hurtige dobbeltslag og den slags.. Men det er jo, som folk skriver, noget du må prøve dig frem med, da det jo ikke er sikkert, at den passer til netop din fod. Nogle klager fx over, at powergliden er sluggish i fornemmelsen. Dog ikke noget jeg har mærket til, men meningerne vil altid være mange og forskellige..

 

Kan du specificere hvad der menes med "sluggish"?

Redigeret af Eddysson
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er samme system med f.eks. DW's accellerator og Turbo pedaler.

Hvis de har dem i haderslev music-bix kan du teste dem og abstrahere fra at det ikke er IC.

 

Accellerator/Powerglide skal man lige vænne sig til, men jeg har spillet med accellerator i ca 3 år nu, og det fungerer godt for mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

jeg har en power glide, og den fungere rigtig godt for mig, men som sagt før skal man lige vænne sig til at spille med den, hvis du har været vant til det modsatte.

 

Men det en god pedal, som jeg kun varmt kan anbefale.

 

hygge William

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu