Nyt Gear - Zildjian + Gretsch


Recommended Posts

Yo....

Modtog min nye Gretsch US Custom Square Badge (80'erne) lilletromme i ahorn (Jasper), 14x6 og med Puresound seiding - og tænkte at det var tid til lidt flash.

Har siden fået et Zildjian K Constantinople Medium Ride 22" og et A Custom 17" Crash. Rigtig fede bækkener som ikke ryger herfra igen.

 

Gretsch:

DSC02195.jpg

 

(med flash)

DSC02190.jpg

 

(De 2 nye er de 2 yderst til højre)

DSC02201.jpg

 

På sættet har jeg iøjeblikket min 20" matchende Premier 60'er stortromme sat op.

DSC02184.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har virkelig alt for lækkert grej!

 

Jeg ville slå ihjel for de snares...

haha tak..

 

Jeg er sgu også glad for dem. De er vidt forskellige i lyden. Gretsch'en er tør, funky og "tyk" (phat) i lyden mens Ludwig'en er mere alsidig og rocket/poppet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt monster! ;-)

 

Gode varer - har det lidt svært med sådan et A bækken i den lækre samling.

Haha jeg kan se hvad du mener. Gav 150kr for det og nu er det jo også AC og ikke kedelige alm A :doo:

Havde ingen forventninger til det men kæft det er altså bare indbegrebet af traditionel crash lyd. Rigtig Vinnie Colaiuta fusion crash :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha jeg kan se hvad du mener. Gav 150kr for det og nu er det jo også AC og ikke kedelige alm A :doo:

Havde ingen forventninger til det men kæft det er altså bare indbegrebet af traditionel crash lyd. Rigtig Vinnie Colaiuta fusion crash :lol:

WOW det er billigt! Hvordan kunne du få det til den pris?

 

Og det lyder ikke umiddelbart som om det er et crash der lyder særlig godt ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

WOW det er billigt! Hvordan kunne du få det til den pris?

 

Og det lyder ikke umiddelbart som om det er et crash der lyder særlig godt :doo:

Det har en lille udskæring på 1x1cm desværre. Men man kan overhovedet ikke høre det. Ingen tab af resonans.

 

Hehe det lyder sgu godt. Vinnie bruger et magen til som main crash :

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er sgu godt nok lidt misundelig må jeg erkende.. selvom jeg også selv er ret godt kørende med gear... :):tu:

 

Pisse fede snares du har der.. og virkelig et smukt sæt + bækkener!

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er sgu god stil over dit gear. Hvis du så også bare spiller halvt så godt, så er det da vidst perfekt. Ikke så meget at sige, du har sgu udstyret i orden.

Haha tak skal du have.. Jeg er godt nok lige blevet optaget på MGK iår, men ingen spiller så godt som min Ludwig Black Beauty lyder :tu:

 

Mikas: Dit MMX er fandme også lækkert!

 

 

Men kæft jeg ville gerne have et 12,14,18 Gretsch.. Det er bare ikke det samme at spille jazz på 13,16,20 (dog stemt højt) som et i "rigtige" størelser

Redigeret af Mr.Jones
Link til kommentar
Del på andre sites

Haha tak skal du have.. Jeg er godt nok lige blevet optaget på MGK iår, men ingen spiller så godt som min Ludwig Black Beauty lyder :)

 

Mikas: Dit MMX er fandme også lækkert!

 

 

Men kæft jeg ville gerne have et 12,14,18 Gretsch.. Det er bare ikke det samme at spille jazz på 13,16,20 (dog stemt højt) som et i "rigtige" størelser

 

 

SÅ LAD VÆRE AT SPILLE DJAZZ OG SPIL NOGET ROCK! :) - De fortjener det de tønder der!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu