Giv Mig Din Mening :)


Recommended Posts

Hey Jeg har lavet et indslag før men ingen kom med noget.

 

Så jeg vil rigtig gerne have din mening om musikken, mit spil på trommene osv.

Sangen er optaget på Mojo for ca 5 måneder siden. nummeret er spillet af den blues trio jeg spillede i dengang.

 

Kom med noget konstruktivt! :doo:

 

www.myspace.com/jesperrunchelschierling

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er fedt at man kan mærke stemningen fra Mojo på optagelsen. :doo:

 

Det her jo et lidt svært nummer, fordi det faktisk ene og alene er op til dig at holde et groove gennem hele sangen, sådan som I spiller det. Du kunne godt spille en shuffle i stedet og på den måde fylde lidt mere, og samtidig give nummeret et lidt mere blues'et præg. Shuffle behøver ikke at slæææbe afsted og kan bruges til nær sagt alle blues-numre.

 

Prøv at lytte lidt til fede blues slagere som Chris Layton og Bernard "Pretty" Purdie og lad dig inspirere.

 

Super fin og morson introduktion til The Purdie Shuffle her:

 

 

Dit ridebækken lyder i øvrigt super lækkert på optagelsen. Good stuff! ;)

Redigeret af seitan
Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Jeg har lavet et indslag før men ingen kom med noget.

 

Så jeg vil rigtig gerne have din mening om musikken, mit spil på trommene osv.

Sangen er optaget på Mojo for ca 5 måneder siden. nummeret er spillet af den blues trio jeg spillede i dengang.

 

Kom med noget konstruktivt! :)

 

www.myspace.com/jesperrunchelschierling

 

 

Hov hov!

Er det mig den er gal med ?

En trio.. er det ikke 3 personer ?

Jeg syntes jeg kan høre orgel, bas, guitar og trommer ? :doo:

Anyways. Det lyder meget godt, men det mangler måske lidt energi i en eller anden afskygning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes du groover godt :doo: Men der mangler måske lidt variation, specielt de der "4og" lifts bliver lidt meget i længden. Som seitan siger, dit ridebækken lyder rigtig lækkert! Hvad er det for et?

 

Synes måske du skulle få et mørkere crash med lidt mere sustain, det tror jeg ville klæde dit ride godt. Men det er jo en smagssag :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hov hov!

Er det mig den er gal med ?

En trio.. er det ikke 3 personer ?

Jeg syntes jeg kan høre orgel, bas, guitar og trommer ? :doo:

Anyways. Det lyder meget godt, men det mangler måske lidt energi i en eller anden afskygning.

 

Jeg hørte ikke nogen bas, men jeg skal indrømme at jeg kun hørte det på mine computerhøjtalere, der ikke formidler bas specielt godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg hørte ikke nogen bas, men jeg skal indrømme at jeg kun hørte det på mine computerhøjtalere, der ikke formidler bas specielt godt.

 

Hvis det er orgel, så kunne det være fodbas.. hvilket lyder fedt, hvis tangentmanden kan styre det... a la The Doors :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes du groover godt :( Men der mangler måske lidt variation, specielt de der "4og" lifts bliver lidt meget i længden. Som seitan siger, dit ridebækken lyder rigtig lækkert! Hvad er det for et?

 

Synes måske du skulle få et mørkere crash med lidt mere sustain, det tror jeg ville klæde dit ride godt. Men det er jo en smagssag :)

 

tak for din mening, det er rart at få noget god kritik :)

det var ikke mine egne bækkener da det var til en jam session, men mener at det var et paiste, er bare ikke sikker på hvad for et paiste. Men det hjælper jo ikke så meget på det.

 

Med hensyn til de 4og lifts kan jeg sagtens forstå hvad du mener. :) det mangler noget variation

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er fedt at man kan mærke stemningen fra Mojo på optagelsen. :(

 

Det her jo et lidt svært nummer, fordi det faktisk ene og alene er op til dig at holde et groove gennem hele sangen, sådan som I spiller det. Du kunne godt spille en shuffle i stedet og på den måde fylde lidt mere, og samtidig give nummeret et lidt mere blues'et præg. Shuffle behøver ikke at slæææbe afsted og kan bruges til nær sagt alle blues-numre.

 

Den eneste måde en shuffle ville give mening på er hvis den blev spillet i dobbelæt tempo, og det ville da godt nok ikke klæde sangen. Eller har jeg misforstået dig??

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for din mening, det er rart at få noget god kritik :)

det var ikke mine egne bækkener da det var til en jam session, men mener at det var et paiste, er bare ikke sikker på hvad for et paiste. Men det hjælper jo ikke så meget på det.

 

Med hensyn til de 4og lifts kan jeg sagtens forstå hvad du mener. :) det mangler noget variation

 

Det var da så lidt :( Tænker bare du kunne jo lave dem hver anden gang eller veksle med lifts på 2 eller 3 eller noget andet. Bare så det ikke blir en fast del af rytmen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu