Dit Værste Job, Nogensinde


pederdaddy

Recommended Posts

Jeg har lige spillet et ret kikset job. Vi skulle spille vores normale kopirepetoire, som er 80ér og frem til i dag, men kunne hurtigt se, at vi simpelthen var landet på den forkerte planet. Folk ville gerne danse, men det skulle være "swingom-musik"... Hmmm, så pludselig stod vi og spillede Wonderfull Tonight, og midt om natten etc...

Midt i et andet søvndyssende nummer, kunne jeg mærke at jorden begyndte at rocke, jeg tænkte -hmmm, måske er de vilde nok, aligevel....

MEEEEEEEEEEEEN, nej, det var min stol der var begyndt at lide af metaltræthed, og midt i et nummer sagde det "Knæk", og jeg røg på røven..

Måtte spille på en alm. stol MED ARMLÆN resten af aftenen.

Glemte at fortælle at drikkevarer, var på egen regning.

HVAD FANDEN TÆNKTE JEG PÅ, DA JEG BOOKEDE DETTE JOB???

 

Hvad har i oplevet?

 

PS: trommestol, i GOD Kvalitet købes... :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

havde lige spillet en koncert på tobakken(esbjerg) hvor der var var godt 400 betalende, som nok var den fedeste koncert jeg til dato har spillet.

 

Næste weekend skulle jeg så spille på månen(haderslev) som har et godt ry, som et rigtig fedt spillested...

 

Men da vi skulle gå på scenen var der 5 betalende... TOTALT FEDT!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har engang for mange år siden spillet til et marked i en lille by her i Nordjylland. Vi spillede i fire timer og de tre af timerne var for én person, en ældre dame som sad ved indgangen. Det var grusomt!!!

 

Vi spillede også engang til et bryllup hvor det, som altid, trak HELT vildt ud med spisningen. Vi spillede spisning fra kl halv syv til halv i et. Det fede var dog, at vores aftale med brudeparret var, at vi skulle spille til kl et for den pris vi havde aftalt (10k). Da vi havde fået vores ret sene aftensmad, gik vi på scenen til fuldt dansegulv, spillede i et kvarter og sagde pænt "tak for i aften". Det blev de ret rådne over, da de jo var klar på at skulle danse hele aftenen. Vi gjorde dem opmærksom på vores aftale med at spille til kl et, og at en time ekstra kostede 2k, så vi spillede lidt mere og trillede hjem med 12000 kr til deling på 4 mand. Et forfærdeligt job blev reddet af en fed hyre, hæ hæ...

 

Men mit nok værste job var et job fra dengang hvor mig og mit keyboard tog ud og spillede "røvballe"-musik. Jeg var hyret til en 50-års fødselsdag, hvor jeg kun skulle spille til spisning. Jeg kendte INGEN af melodierne til festsangene, og hver bordet i nærheden af mig sad en fyr, som var MEGET utilfreds med den høje musik, og det var bestemt for dårligt og det lød elendigt osv osv., og til sidst, lige inden jeg var færdig, bad jeg ham ret kontant om at holde sin kæft eller forsvinde.... Det hjalp sgu, han var venlig og hjælpsom resten af aftenen. Men det job var det der gjorde, at jeg stoppede med mit suppe-steg-og-is-one-mand-band. Heldigvis er der nu masser at lave bare i bandsammenhæng :angry:

 

Glæder mig til at høre flere historier. Jeg kommer sikkert i tanker om flere...

Link til kommentar
Del på andre sites

havde lige spillet en koncert på tobakken(esbjerg) hvor der var var godt 400 betalende, som nok var den fedeste koncert jeg til dato har spillet.

 

Næste weekend skulle jeg så spille på månen(haderslev) som har et godt ry, som et rigtig fedt spillested...

 

Men da vi skulle gå på scenen var der 5 betalende... TOTALT FEDT!

Har selv spillet på Tobakken, og ja, det er nok også en af de koncerter jeg husker bedst, som et fedt job... SELVOM vores keyboardspiller, meldte fra i sidste øjeblik, med akut ræserrøv. Men vi gennemførte. Har iøvrigt hørt lignende historier fra Månen... Altså i Haderslev :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Aalboerg universitet, Esbjerg.. i kælderen (deres fredagsbar eller hvad det er)

Forsangeren var sur, og 5 min inden vi skulle på, sagde han at han ikke gad at spille nogle af numrene.. rigtig dårlig stemning i bandet.. og oven i det, havde jeg smadret min venstre pegefinger i en sav, og var på noget seriøst smertestillende.. og med hele hånden bundet ind.. hver gang jeg slog et slag, kunne jeg skrige..

Vi spillede så røv dårligt.. vores keyboardspiller, som ikke kunne finde ud af en skid teknik.. fx. skulle når han skulle skifte instrument/lyd, ned og gøre det for ham.. og det lykkedes ham i et nummer, at få den over på sådan en "duh duh duh" stemme..

 

DET VAR SÅ PINLIGT OG SÅ SKOD!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ét, der overskygger alle mine dårlige oplevelser som musiker (der har jo været nogle få). Vi skulle spille vores første job i min nye hjemby Kolding. Jeg havde snakket mig til jobbet på et lidt lumsk værtshus (Lanternen, nogle der kender det?). Jeg tænkte vi kunne spille en torsdag aften til lidt hygge for stamgæsterne. Men da vi fik et job, var det til deres 1-års fødselsdag en lørdag aften! Udover at stedet var propfyldt havde de hældt gratis fadøl på de i forvejen godt beduggede gæster.

 

Vi begyndte at spille vores sæt, som nok mest henvender sig til unge, men som også har gjort sig godt til 50-års-dage og så videre. Vi skulle spille fire sæt. I første pause sagde vores vært at vi skulle spille mere dansk. Vi gjorde alt, der stod i vores magt, men i anden pause blev vi bedt om at tage hjem ;-) . Det er det mest ydmygende jeg har været ude for nogensinde som musiker. Men jeg er efterhånden komme frem til, at det var repertoiret, der ikke passede dem - vi spillede udmærket. Men anyway - vi fik vores hyre, og tog lidt slukørede hjem.

 

På vej hjem var jeg i øvrigt ved at parkere mineforældres bil i et vejtræ, men det lykkedes med nød at næppe og undvige hvorefter vi med hjælp fra fem store bodybuilderfyre, fik skubbet bilen løs, og kørte hjem til en tiltrængt nats søvn ;-) ...

 

Asker

Link til kommentar
Del på andre sites

Griner..

 

Kender godt Lanternen.. har spillet på Robust (ligger lige overfor) godt nok som DJ ..

 

Kender da også et par som holder til på Lanternen.. 2 fra mit arbejde, og en af mine venners far (han har ikke noget med ham at gøre)

Link til kommentar
Del på andre sites

Griner..

 

Kender godt Lanternen.. har spillet på Robust (ligger lige overfor) godt nok som DJ ..

 

Kender da også et par som holder til på Lanternen.. 2 fra mit arbejde, og en af mine venners far (han har ikke noget med ham at gøre)

Det er Lanternen i Kolding jeg snakker om - er det også det, du gør?

 

Anyway - det lyder sgu' lumsk lige meget hvilken by man placerer det i :tu:

 

Asker

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Anderz

Eydes kælder i Horsens

 

3 strømafbrydelser. Energien/lyst i bandet dalede for hvert strømsvigt. Publikum?? De var der men var egentlig ligegalde og var udfattelig døde. Under præsentationen af forsangeren sagde jeg lidt irriteret : Manden der prøver at underholde

Musikken var Gasolin. Betalingen var dog rigtig god 10k.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm...Der er desværre nogen stykker. Her er lige, hvad jeg kan huske:

 

Spillede engang i Birkerød, og efter 1. sæt faldt forsangeren i søvn og lagde sig til at sove bag scenen i hans kæmpebrandert. Han var ikke til at vække igen :)

 

En anden gang spillede jeg på Nørrebro til en form for gårdfest. Scenen var rimelig intermistisk opbygget, og pludselig så jeg bare, hvordan bækken og gulvtam væltede og kort tid efter væltede jeg med og fik nærmest hele sættet ned over mig. Det var jo nærmest livsfarligt :unsure:

 

Spillede også engang på Christiania, Woodstock, hvor bl.a. en hund pissede på mit trommetæppe og stickbag. Uhmm. Det var nu ellers et ret sjovt job :tu:

 

Engang i Kerteminde(tror jeg nok) kom et par fyre op og slås, og pludselig var alle i hele lokalet involveret i et masseslagsmål. Det gik ud over PA-anlægget, og bassisten og undertegnede var tæt på at få den ene højtaler i hovedet :-o

 

Strømafbrydelser har jeg da også været udsat for flere gange.

 

Men dette er jo bare 'sjove' historier. Det værste er, når der er meget få mennesker, der lytter på musikken. Det allerværste er, hvis de begynder at gå, efter man er gået i gang. Spillede oppe i Hillerød for et par uger siden. Da det gik vildest til, var der måske 10-12 mennesker på dansegulvet. det meste af tiden sad der vist en tre-fire stykker - de hyggede sig vist meget godt, og det gjorde vi også. Bassisten slappede ihvertfald så meget af, at han på et tidspunkt faldt i søvn midt i et nummer og rev bagtæppet ned, mens han stod og slumrede op ad væggen :D

 

Det allerværste er dog ofte bagefter, man har spillet: Alle de søde piger er gået, man skal rykke gear, evt. diskutere om betaling, måske går der ged i transporten osv. osv :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Spillede et gig i en unavngiven nordjysk by. Det var en minifestival, så der var fælles trommegrej. Og trommerne... stod ikke på et tæppe. Nu burde jeg ikke behøve at sige mere, da I er trommeslagere, men lad os bare sige, at storetrommen flyttede sig 1 cm fremad for hvert slag, gulvtammen 1 cm tættere på mit lår pr. slag, min dobbeltpedal kunne slet ikke monteres fordi den skøjtede rundt på træpodiet etc. etc. Desuden var (det meget unge) publikum dybt uinteresserede, og de opholdt sig slet ikke i festsalen men i forhallen, hvor baren var. Vi spillede med et venneband, og deres trommeslager var vist tæt på at myrde arrangørerne bagefter... Jeg drak mig bare stiv i de gratis bandøl, som en form for stille hævn :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Engang i Kerteminde(tror jeg nok) kom et par fyre op og slås, og pludselig var alle i hele lokalet involveret i et masseslagsmål. Det gik ud over PA-anlægget, og bassisten og undertegnede var tæt på at få den ene højtaler i hovedet :D

Haha :tu:

 

Vi spillede også engang et job på en Buddy Holly. Da vi begyndte at spille nummeret "Eye Of The Tiger" levede folk lidt for meget op til filmen den kommer fra, og alle gik løs på hinanden. Midt i første omkvæd stoppede vi nummeret og spillede i stedet Vågner i Natten. Så blev de gode venner igen. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha :tu:

 

Vi spillede også engang et job på en Buddy Holly. Da vi begyndte at spille nummeret "Eye Of The Tiger" levede folk lidt for meget op til filmen den kommer fra, og alle gik løs på hinanden. Midt i første omkvæd stoppede vi nummeret og spillede i stedet Vågner i Natten. Så blev de gode venner igen. :)

Ej hvor godt.. heheh...! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes ikke rigtig jeg har spillet nogle lortejobs, selvfølgelig er nogle sjovere end andre. Det tæller nok ikke for et gig, men jeg skulle engang spille til en konsprøve for en ven, så flækkede stortrommeskindet midt i det hele. lettere uheldigt tidspunkt

Link til kommentar
Del på andre sites

Lortejobs ligger tit op af lortespillesteder.

 

Gad vide hvor mange mennesker som har fået over 30 mennesker på forbrændingen :D

 

 

Et godt job, som sluttede kikset var til en jydsk festival (var det nord-als?). Anyway der var rigtig mange mennesker, og efter en trommesolo kastede jeg mine stikker ud til publikum, for derefter at opdage at det var de absolut sidste i min stisckback.

 

SAå jeg måtte frem på scenen, og bede dem kaste stikkerne tilbage :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Lortejobs ligger tit op af lortespillesteder.

 

Gad vide hvor mange mennesker som har fået over 30 mennesker på forbrændingen ;-)

 

 

Et godt job, som sluttede kikset var til en jydsk festival (var det nord-als?). Anyway der var rigtig mange mennesker, og efter en trommesolo kastede jeg mine stikker ud til publikum, for derefter at opdage at det var de absolut sidste i min stisckback.

 

SAå jeg måtte frem på scenen, og bede dem kaste stikkerne tilbage :lol:

:D:P:bah:

Link til kommentar
Del på andre sites

Anyway der var rigtig mange mennesker, og efter en trommesolo kastede jeg mine stikker ud til publikum, for derefter at opdage at det var de absolut sidste i min stisckback.

 

SAå jeg måtte frem på scenen, og bede dem kaste stikkerne tilbage :argh:

:huh: fik du så dine stikker igen ?? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

det var rigtig sjovt.. :-) men alligevel ikk så fedt. :( . det var til en kæmpe 2 # 18 års fødseldag.. der var 150-200 unge !! vi skulle spille 2 # 45 min... og vi havde fået fri bar.. så i pausen skulle vi da lige ned og smage på varerne.. men det resulterede i, at jeg næsten skulle have en shot med alle dem der kom hen i baren. :argh: .

så da vi begyndte at spille igen fattede jeg ikk en skid.. jeg spillede godt nok - men jeg kan ikk huske så meget..

da jeg vågnede op næste morgen var mit ene crash flækket. :D . det var heldigvis et ældre, lidt dårligt, crash !!

 

men husk, når man har fået fri bar - så lad være med at drikke i pausen :huh: men rigeligt bagefter :D:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har været udsat for lidt af vejret..

 

Vores keyboardspiller havde lånt et keyboard som han ikke rigtig kendte noget til. Midt under en sang begynder der sådan en eller anden jukebox funktion, PÆNT trælst.. Isår når det var en lidt stille jazz-sang. :lol:

 

Og så er der det VÆRSTE JOB:

Under første sang falder vores bassist om og det viser sig han har fået et såkaldt bommesislav. Han bad os om at fortsætte og det gjorde vi så. Lige før pausen røg min storetromme sig en tur over scene-kanten. Og til slut som grandfinale fik vores guitarist stød og alt strømmen gik..

Link til kommentar
Del på andre sites

Har været udsat for lidt af vejret..

 

Vores keyboardspiller havde lånt et keyboard som han ikke rigtig kendte noget til. Midt under en sang begynder der sådan en eller anden jukebox funktion, PÆNT trælst.. Isår når det var en lidt stille jazz-sang. :bah:

 

Og så er der det VÆRSTE JOB:

Under første sang falder vores bassist om og det viser sig han har fået et såkaldt bommesislav. Han bad os om at fortsætte og det gjorde vi så. Lige før pausen røg min storetromme sig en tur over scene-kanten. Og til slut som grandfinale fik vores guitarist stød og alt strømmen gik..

Hvad er bommesislav? :lol:

Det lyder sku godt nok syret det job. Stod dine trommer ikke meget langt fremme så? Føj, stød!

Link til kommentar
Del på andre sites

men husk, når man har fået fri bar - så lad være med at drikke i pausen  ;) men rigeligt bagefter  :argh:  :cigar:

Den erfaring gjorde jeg mig også i 8. klasse. Jeg spillede keyboard med nogle gym-elever i et ShuBiDua jam/partyband. Vi skulle spille på et ret anerkendt koncertsted heroppe til noget gymnasiefest, og betalingen var en kasse pilsnere. Kom også til at kværne en røvfuld inden playoff, og jeg tågede rundt. Havde lånt et hammondorgel med til jobbet, og det lykkedes mig sgu at rykke en tangent af (kunne heldigvis let sættes på igen). Herrepinligt; alle tænkte "hva' f*nden laver sådan en lille unge heroppe....?"

 

Idag har jeg sgu været alkofri i over et halvt år, har af en underlig årsag mistet lysten til alkohol, det er sgu underligt. Det er nok fordi jeg er blevet far. Til gengæld har jeg ret svært ved at kvitte tobakken..... Står i garagen og pulser, heldigvis er sommeren på vej....

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu