Dit Værste Job, Nogensinde


pederdaddy

Recommended Posts

Ja det var sgu ikk så fedt i situationen, men vi klarede den, og allerede i den tidlige morgenstund gik vi på værtshus sammen og drak en træstamme i ørerne, og snakkede lidt mandesnak om det :doo:.. NU var vi jo vældig seje... i sikkerhed og langt væk :D

 

Hvad værre var, så kom der de følgende 5-6 jobs vi havde i byen altid mindst 2-3 af knallertdrengene for at høre musikken!.. de var jo bare fans som de sagde!...hmmm... jojo.. sejt nok..men i skræmmer sgu publikum!

 

Så vi lavede en deal at de tog rygmærkerne af, når de var inde og høre os.

 

Heldigvis kendte vi 2 gutter i URO patruljen på det tidspunkt, og de kom så også og hørte os.. og når de slemme drenge dukkede op, så blev der ringet efter flere fyre med Ecco-sko på fødderne(hehe.. det er ikke engang løgn!), og så blev de nærmest mandsopdækkede.. så gad de ikke mere.

 

Ak ja.. det var rock n' roll dage det der :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Here we go.. endnu et weird job..

 

Vi skal tilbage til.. hmm.. tror det var 1994 også.. vi skulle spille job på "spaden" i ..øhh.. husker det sgu ikke.. nordsjælland et sted.

 

Et rigtigt hardcore sted hvor der kun blev spillet rock, blues-rock og lign... var en gammel kro der var bygget om til formålet.

 

Vi spillede 2 dage i træk, og overnattede på stedet (der var en 5-6 værelser i en anden bygning man kunne benytte.. mere om det senere!).

 

Nå, men vi stillede op og så videre..vi var for en gangs skyld i god tid, så vi hyggede lidt i "kro stuen" derefter, og vi fik så mad af stedet også..hyggeligt, hyggeligt.

 

Der var også fri bar.. DET ER FARLIGT vil jeg gerne bemærke!!.. nå, men aftenen kom og vi skulle på 3x45 min mener jeg det var.. første sæt gik ok.. men ikke så mange mennesker..jaja.. andet sæt: væsentligt flere mennesker.. heri blandt 2 rocker drenge fra en større MC klub, og så deres 2 BABES!! (aner ikke hvorfor men de har altid de lækreste babes..hmm).

 

Nå men tøserne dansede løs på gulvet, sammen med mange andre gæster.. de andre sad og drak tæt.

 

Efter jobbet var de 2 mc gutter lige oppe og sige "sådan drenge.. god tråd".. yeps.. det syntes vi også :P

 

Nå, men vi skulle jo ikke pakke sammen, så vi gik i baren.. sammen med en del af publikum.. ingen var ædru... heller ikke de 2 bartendere.. de gik i gulvet (bogstaveligt!) omkring 02.00.. :P

 

SÅ overtog vores bassist da bare baren!.. ikke at han var ædru, men nogen skulle jo skænke øl! :P

Han drak i øvrigt også tæt med nogle håndværker svende.. på et tidspunkt skulle de lige vise ham noget.. et lille spil de kaldte "tillid" tror jeg.. nå, men det gik ud på at man placerede et 7 tommer søm på en blok.. så fik man en hammer ( en STOR hammer), så placerede den anden en finger på hver side af sømmet.. og så skulle man bare slå til..dvs. helst ramme sømmet!.. hvis man ramte noget "andet", så skyldte man en omgang..jo tak! :D

 

Han spillede lidt, men fik trukket sig ud af legen igen.. blev lige pludselig "træt" og skulle i seng.. hi hi..

 

Nåå, men det var også blevet sent.. vi lukkede baren og fandt vores værelser.

cool.. søvnig.. i seng.. kunne høre der blev drukket og spillet kort eller hva ved jeg i værelset overfor mit.. beboet af tidligere nævnte 2 stk. MC guttter + påhæng.

 

Nå, hva faen.. jeg "gad" ikke lige brokke mig over larmen, men hoppede under dynen.. snork... snork..

 

Omkring kl. 04.00 tror jeg det var bankede det pludseligt på min dør... jeg sagde ikke en LYD.. troede det var nogle store drenge der ville brokke sig over min snorken.. hvad ved jeg!.. hmm de går vel igen når jeg ikke svarer.. håbede jeg.. forresten så kunne man ikke låse dørene :P

 

Der gik et par minutter.. pludselig åbnede nogen døren.. der var pivmørkt, og jeg lod som om jeg sov TUNGT!.. gadagung sagde hjertet.. så hørte jeg en kælen pigestemme:

"sover du?"...okay!???...

jeg sagde ikke noget.. så kunne jeg skimte at hun begyndte at ta tøjet af.. det hele!..og hun var NICE!!.. så løftede hun lige dynen, og kravlede ned under!!

..ruskede let i mig, og begyndte at "pille" ved sagerne... ohhh shit tænkte jeg.. hvad gør en klog nu!?.. hun fortsatte bare... så sagde hun: "det er okay.. jeg har fået lov!"...

OK.. nu kommer det: jeg sagde " øhmm ok.. men jeg vil hellere sove.. er træt!"... hun sagde lidt skuffet " ok.. sov sødt.." og et lille kys blev det til. Så smuttede hun ud igen.

 

JAJAAAA.. ved det godt!!.. men hør lige: 2 stk oversize bandi... i rummet overfor, og så en viden om, at hvis det nu IKKE var "ok".. så var jeg eddemame skidt ude.. så ja.. jeg var chicken!

 

OG hold kæft jeg skulle høre meget for det den næste morgen!!.og jeg sgu da bare.. og og...men come on!..

 

SÅ: havde i turdet??.. jeg mener stadig jeg gjorde det sikre.. men måske også kedelige.. hmm. jeg er også fra jylland jo.

Se DET er sgu da en god røver historie fra landevejen! :D ..

Link til kommentar
Del på andre sites

Here we go.. endnu et weird job..

 

Vi skal tilbage til.. hmm.. tror det var 1994 også.. vi skulle spille job på "spaden" i ..øhh.. husker det sgu ikke.. nordsjælland et sted.

 

Et rigtigt hardcore sted hvor der kun blev spillet rock, blues-rock og lign... var en gammel kro der var bygget om til formålet.

 

Vi spillede 2 dage i træk, og overnattede på stedet (der var en 5-6 værelser i en anden bygning man kunne benytte.. mere om det senere!).

 

Nå, men vi stillede op og så videre..vi var for en gangs skyld i god tid, så vi hyggede lidt i "kro stuen" derefter, og vi fik så mad af stedet også..hyggeligt, hyggeligt.

 

Der var også fri bar.. DET ER FARLIGT vil jeg gerne bemærke!!.. nå, men aftenen kom og vi skulle på 3x45 min mener jeg det var.. første sæt gik ok.. men ikke så mange mennesker..jaja.. andet sæt: væsentligt flere mennesker.. heri blandt 2 rocker drenge fra en større MC klub, og så deres 2 BABES!! (aner ikke hvorfor men de har altid de lækreste babes..hmm).

 

Nå men tøserne dansede løs på gulvet, sammen med mange andre gæster.. de andre sad og drak tæt.

 

Efter jobbet var de 2 mc gutter lige oppe og sige "sådan drenge.. god tråd".. yeps.. det syntes vi også :P

 

Nå, men vi skulle jo ikke pakke sammen, så vi gik i baren.. sammen med en del af publikum.. ingen var ædru... heller ikke de 2 bartendere.. de gik i gulvet (bogstaveligt!) omkring 02.00.. :P

 

SÅ overtog vores bassist da bare baren!.. ikke at han var ædru, men nogen skulle jo skænke øl! :P

Han drak i øvrigt også tæt med nogle håndværker svende.. på et tidspunkt skulle de lige vise ham noget.. et lille spil de kaldte "tillid" tror jeg.. nå, men det gik ud på at man placerede et 7 tommer søm på en blok.. så fik man en hammer ( en STOR hammer), så placerede den anden en finger på hver side af sømmet.. og så skulle man bare slå til..dvs. helst ramme sømmet!.. hvis man ramte noget "andet", så skyldte man en omgang..jo tak! :D

 

Han spillede lidt, men fik trukket sig ud af legen igen.. blev lige pludselig "træt" og skulle i seng.. hi hi..

 

Nåå, men det var også blevet sent.. vi lukkede baren og fandt vores værelser.

cool.. søvnig.. i seng.. kunne høre der blev drukket og spillet kort eller hva ved jeg i værelset overfor mit.. beboet af tidligere nævnte 2 stk. MC guttter + påhæng.

 

Nå, hva faen.. jeg "gad" ikke lige brokke mig over larmen, men hoppede under dynen.. snork... snork..

 

Omkring kl. 04.00 tror jeg det var bankede det pludseligt på min dør... jeg sagde ikke en LYD.. troede det var nogle store drenge der ville brokke sig over min snorken.. hvad ved jeg!.. hmm de går vel igen når jeg ikke svarer.. håbede jeg.. forresten så kunne man ikke låse dørene :P

 

Der gik et par minutter.. pludselig åbnede nogen døren.. der var pivmørkt, og jeg lod som om jeg sov TUNGT!.. gadagung sagde hjertet.. så hørte jeg en kælen pigestemme:

"sover du?"...okay!???...

jeg sagde ikke noget.. så kunne jeg skimte at hun begyndte at ta tøjet af.. det hele!..og hun var NICE!!.. så løftede hun lige dynen, og kravlede ned under!!

..ruskede let i mig, og begyndte at "pille" ved sagerne... ohhh shit tænkte jeg.. hvad gør en klog nu!?.. hun fortsatte bare... så sagde hun: "det er okay.. jeg har fået lov!"...

OK.. nu kommer det: jeg sagde " øhmm ok.. men jeg vil hellere sove.. er træt!"... hun sagde lidt skuffet " ok.. sov sødt.." og et lille kys blev det til. Så smuttede hun ud igen.

 

JAJAAAA.. ved det godt!!.. men hør lige: 2 stk oversize bandi... i rummet overfor, og så en viden om, at hvis det nu IKKE var "ok".. så var jeg eddemame skidt ude.. så ja.. jeg var chicken!

 

OG hold kæft jeg skulle høre meget for det den næste morgen!!.og jeg sgu da bare.. og og...men come on!..

 

SÅ: havde i turdet??.. jeg mener stadig jeg gjorde det sikre.. men måske også kedelige.. hmm. jeg er også fra jylland jo.

Se DET er sgu da en god røver historie fra landevejen! :D ..

 

Haha det er sgu lidt af en historie.. Jeg er HELT SIKKER på at du gjorde det rigtige, for hvis det endelig var rigtigt at hun havde fået lov, så har ham rockeren højst sandsynligt været så æskelam at han ikke har vidst hvad han har givet lov til.. Og så tror jeg ikke den havde været sjov når han havde fået sovet rusen ud :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Hold da kæft nogle historier du kunne komme med! :)

Jeg har sgu aldrig hørt noget lignende!!!

 

Jaee.. lidt sjov har der da været.. sidder og overvejer nogle flere.. ja nogle af dem lyder sgu som løgn, men det er de ikke.

Nogle af dem kan jeg nok bare ikke fortælle uden at hænge nogle ud, som jeg gerne vil være venner med.. sååå.. hmm

 

Men mon ikke jeg kan finde et par flere... men det varer nok lige nogle dage... i øvrigt en total griner tråd den her.. fuck nogle fede historier!.. hirhir...

 

De mange historier tror jeg mange har, når de har spillet som jeg i en masse cover bands, hvor man spiller for føden.

Vi spillede jo også 110-125 jobs om året i 3-4 år i træk.. der var sgi mange røvkedelige jobs imellem også :D.. men dem gider vi ikk snakke om.. :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
  • 5 måneder senere...

Så alting sejlede rundt.. Pedaler, stortromme, osv.. det var stortset umuligt at lave doublebass!!

 

 

Det har jeg vidst set et par billeder af ;).

 

Jeg spillede et enkelt nummer i Sverige med et party band der spiller alt fra Abba til ACDC.

Da trommeslageren gik kold blev jeg hevet op.

 

Det skal siges at de var fra Svrige, og jeg fatter ikke en skid Svensk, monitoren var gået i stykker og min støvle (booth) var for stor til at være på stortromme pedalen, så det var med at trykke igennem på det yderste stykke af pedalen.

 

Kunne ikke høre musikken,

Kunne ikke forstå hvilken sang de ville spille, så måtte have en anden dansk dude til at råbe op til mig hver gang.. pinligt.

Aldrig har Deep Purple og ACDC været så svært at spille!

Link til kommentar
Del på andre sites

Spillede til en fredags café på et gymnasium en gang (hvor jokke for øvrigt går i 2.g) hvor bassisten (Mikkel) efter 2 numre sprænger g-strengen (den på bassen, mere om det om lidt) han har ikke nogen ekstra med (har han altid nu) og går nærmest i panik. Mikkel beslutter sig for at ringe hjem for at få forældrene til at køre ud med en ny streng til ham, alt dette sker på scenen. Men "desværre" spiller vi i hvad der minder om en bunker så der er intet signal) Mikkel ved ikke hvad han skal gøre, pludselig kommer en lækker (og der menes LÆKKER!) pige op til ham, smiler og siger "du må da godt få min g-streng" ... Mikkel smiler og spørger "Er du bassist?" Pigen kigger underligt på ham og går igen ;)

 

Mikkel er senere hen blevet mobbet en del for at fejle så meget når en lækker pige kommer hen med den saftigste pickup line, og han bare skyder totalt ved siden af... ;-)

 

Hahaha, den grinte jeg godt nok meget af! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Henrik!!!!! Flere historier!

 

Ellers punkterer jeg din campingvogn!

 

Haha...hmm.. jeg havde sgu helt glemt tråden.. skal lige overveje om jeg har flere gode.. tror ikke de er lige så sjove... tænker over det ;)

 

PS: har ingen campingvogn .. men hvis du forærer mig en, så må du gerne punktere den!! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores guitarist scorede også en lækker kvinde efter et job på Mojo for nogle år siden.

 

Han er super naiv, og fynbo - ingen god cocktail!

 

Hun tager ham med hjem, og siger i køkkenet: "du må nok hellere tage hjem, for ellers kommer vi til at have vild sex, og det må man jo ikke"

 

Kære Rune smutter hjem :)

 

IDIOT MAND! :)

HAHAHAHA, så bliver det fandme heller ikke sjovere! ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

ja det er fandme grineren!!..hirhir :)

Og hold da kæft nogle ting du har været ude for! :)

Jeg havde sgu nok også været en chicken i den situation, med to rockerfyre i værelset overfor - respekt for den fornuftige!

Link til kommentar
Del på andre sites

Og hold da kæft nogle ting du har været ude for! :)

Jeg havde sgu nok også været en chicken i den situation, med to rockerfyre i værelset overfor - respekt for den fornuftige!

 

mjoee.. fornuftig måske nok... men hun var dælme lækker :)

 

men hva faen.. kan jeg sige nej til jobs for J.R. Robinson, så kan jeg også sige nej til en hyrdetime med en tøs... meeeeen... hun VAR lækker!

Link til kommentar
Del på andre sites

Den må du nok lige forklare, men det havde du vel også regnet med.

 

sorry.. var sgu ikk for at hælde vand ud af ørerne.. og seriøst ikke for at blære mig med det.. det er mit livs fejltagelse, og det rød sgu lige ud.. seriøst ikke planlagt..nå.. sorry.. men så kan jeg vel få lidt forsinket medynk eller skæld ud.. om lidt ved I hvorfor :lol:

 

Kort fortalt mødte jeg den rare mand i 1997 på Lades kælder hvor jeg spillede samme dag som han holdt Pearl Clinic.. i tivoli tror jeg?..

Jeg kunne jo ikk komme til clinic'en.. pis.. skulle spille job.. øv!

 

nå, men han stod pludselig (midt i 2. sæt) foran scenen og kiggede på mig (Lades er ikk så stort ;) ), men en fadbamse i hånden, og smilede bredt.. han er RET stor.. ligner jo lidt en prof football gut, så han var ikk til at overse.. og var jo en af mine all time favourites!

 

Nå, men jeg sked en lille klat i bukserne og spillede videre... og prøvede ikk at lade mig mærke med noget... man er vel cool!!

 

Da sættet var ovre, så prøvede jeg liiiiige så stille at luske forbi, for jeg var simpelthen lidt nervøs ved pludselig at stå overfor ham...men lige i det jeg prøver at liste forbi (VAR nået fordi..troede jeg) så landede hans kæmpe grab på min skulle, og der lød et "Hi man!.. My name is John, you play some nice shit!".. WAUWWW.. jeg var lige ved at dø.. fik fattet mig og sagde "tak".. ja ok, kunne ikke finde på noget bedre!

 

Han tog fat i min skulder og sagde "come on.. the beer is on me!" .. så røg vi i baren, og han hældte fadøl på mig i store stimer.. skal siges han kunne drikke 3 for hver gang jeg drak 1!.. damn.. nå ,men vi sludrede ½ time, og han var simpelthen så rar.. spurgte hvorfor jeg ikk havde været til clinic'en.. de havde hat en konkurrence hvor fol kom op og spillede et par takter, og den bedste vandt en signature snare... "You would have won!".. ok.. nu roser han sgu igen.. damn.. Så spurgte jeg om ikk han havde lyst til at spille et par numre med bandet.. jeg havde jo de MMX som han også spillede på, lokkede jeg med..HAN SAGDE SGU JA! fuuuuck... ok.. ind til de andre, i skal spille NU! JR sidder ind!

 

OK.. godt så.. vi fandt 3 numre frem han burde kende (han havde nemlig spillet på pladerne!).. han steg om bag trommerne, og så gik det løs.. FUCK han slog hårdt!.. men han svinger som ind i helvede!!.. og folk havde hørt rygtet rundt i byen, så der stod alle de musikere der lige kunne nå derned og måbede... og spurgte mig "ved du hvem det er!!??" .. ja gu faen vidste jeg det!

 

Han endte med at spille 5 numre med drengene.. og jeg stod og nød det.

 

I pausen efter kom han hen og sagde: "hey.. do you read music too (læse noder)?".. jeg sagde" Yeah.. not perfectly, but ok".."Practice a lot of reading, and then call me (giver mig sit nummer)" !! ..øhhhh... ok?..

Han havde 3 huse i LA, så jeg kunne bare låne det ene.. der boede et par percussionister pt. ! :rock:

 

Så skulle han nok skaffe mig studie og spille jobs!

 

Jeg fik hans nummer og adresse, og et par øl mere... og så smuttede han.

 

Jeg var helt paf!.. men det forstår I sikkert nok. Jo jeg var god, men at ha sit store idol sige man var skide god, og få en åben invitation til LA's studie miljø.. fucck..

 

OG SÅ kommer miseren.. jeg havde lige fået ny kæreste, fed ny lejlighed i centrum, og .. ok.. danske sikkerhedfanatiker nr. 1 er mig... ergo: jeg fik aldrig taget mig sammen til at ringe til ham.. eller besøge ham. :cigar:

 

I*M THE STUPIDEST FUCK ON EARTH... jeg ved det... jeg ved det.. jeg fatter det stadig ikke.. har hverken kæresten eller lejligheden mere.. hans nummer har jeg stadig.. meeen.. det er nok lige for sent.

 

Hvad kan jeg sige.. det var vel mit fedeste job, og samtidigt mit værste job nogensinde.. på en måde.

 

fik jeg fortalt den røver historie.. der er flere sjove detaljer ved den.. men den må I få en anden gang :dev:

 

hmm... den positive side er, at det da er en fed histoire ;).. hvem har haft sit idol stå og kigge på én spille i 2 sæt og rose én til skyerne, og så sidde ind og spille med.. sgu stadig stolt over den del!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

damn.. det lyder sgu som en opdigtet løgnhistorie.. gad vide om I tror jeg er fuld af lort i munden.. haha.

 

Det ender sgu med at I kender hele min livshistorie.. hva kan jeg sige.. jeg er alt for åben, og snakker for meget :cigar:

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Nå nå.. Jeg kan vel også lege lidt med.. Jeg er jo noob med trommer og skulle spille på Gymnaisiet i grenaa for ikke så lang tid siden.. Havde øvet sangen meget og den sad lige i skabet med en smule trommesolo og det hele (Pearl Jam, Even Flow.)

 

Kommer op på scenen, og sandt nok har tumperne skiftet bass trommen og kun sat 1 tom op når jeg nu skal bruge 2 (og der var intet gulvtæppe under sættet!). Gg eftersom jeg var den eneste der var mand nok til at bruge dobbelt pedal skulle jeg selv sætte den på.

 

Ok, fint nok, der er lidt travlt så jeg basker pedalen op og prøver at sætte tommerne på.. MEN DE PASSE IKKE pga. det ikke er den rigtigt bass de sidder på! Argh, jeg glemmer dem så meget fast jeg kan og får det til at sidde nogenlunde.

 

Så starter vi.. Der går ikke længe før jeg mærker at pedalen ikke sidder påt basstrommen. Mister fokus, men prøver at holde det lige. Lidt efter laver jeg en lille rundgang.. Og vupti, den ene tom står skævt. Kører videre, gør det samme en gang til og tommen vender på hovedet! Og Hele sættet er rykket 15 cm fremad, så pedalen stort set ikke rammer. Var ved at koge over så jeg stoppede helt i guitarsoloen, rykkede sættet hen, satte tommer og pedal på plads igen, og fik banket soloen igennem!

 

Dog blev den lidt skidt pga. forvirring over lorte sættet.

 

 

...Var så vred på musiklæreren...

Link til kommentar
Del på andre sites

sorry.. var sgu ikk for at hælde vand ud af ørerne.. og seriøst ikke for at blære mig med det.. det er mit livs fejltagelse, og det rød sgu lige ud.. seriøst ikke planlagt..nå.. sorry.. men så kan jeg vel få lidt forsinket medynk eller skæld ud.. om lidt ved I hvorfor :cigar:

 

Hey Henrik. Det var altså ikke for at skyde dig ned at jeg skrev sådan. Fed oplevelse. Det må have været den clinic jeg var til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu