Dit Værste Job, Nogensinde


pederdaddy

Recommended Posts

hehe.. been there too ..hir hir.. tror sgu vi er mange der har prøvet "the sliding bass drum" finten.. :cigar:

 

Cool du bare tog teten og stod op, fik det på plads, og spillede videre!!..:rock:

 

Nå nå.. Jeg kan vel også lege lidt med.. Jeg er jo noob med trommer og skulle spille på Gymnaisiet i grenaa for ikke så lang tid siden.. Havde øvet sangen meget og den sad lige i skabet med en smule trommesolo og det hele (Pearl Jam, Even Flow.)

 

Kommer op på scenen, og sandt nok har tumperne skiftet bass trommen og kun sat 1 tom op når jeg nu skal bruge 2 (og der var intet gulvtæppe under sættet!). Gg eftersom jeg var den eneste der var mand nok til at bruge dobbelt pedal skulle jeg selv sætte den på.

 

Ok, fint nok, der er lidt travlt så jeg basker pedalen op og prøver at sætte tommerne på.. MEN DE PASSE IKKE pga. det ikke er den rigtigt bass de sidder på! Argh, jeg glemmer dem så meget fast jeg kan og får det til at sidde nogenlunde.

 

Så starter vi.. Der går ikke længe før jeg mærker at pedalen ikke sidder påt basstrommen. Mister fokus, men prøver at holde det lige. Lidt efter laver jeg en lille rundgang.. Og vupti, den ene tom står skævt. Kører videre, gør det samme en gang til og tommen vender på hovedet! Og Hele sættet er rykket 15 cm fremad, så pedalen stort set ikke rammer. Var ved at koge over så jeg stoppede helt i guitarsoloen, rykkede sættet hen, satte tommer og pedal på plads igen, og fik banket soloen igennem!

 

Dog blev den lidt skidt pga. forvirring over lorte sættet.

 

 

...Var så vred på musiklæreren...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Henrik. Det var altså ikke for at skyde dig ned at jeg skrev sådan. Fed oplevelse. Det må have været den clinic jeg var til.

 

nejnej.. det tog jeg sgi heller ikke sådan! :cigar: .. jeg ku jo bare holde min store mund .. haha :rock:

 

Ja jeg så jo ikke clinic'en.. men er egentlig godt tilfreds med den oplevelse jeg fik ud af det i stedet :lol:

 

Hvordan var clinic'en i øvrigt? Har aldrig hørt nogen snakke om den?!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ring da til ham Henrik. I stedet for at fortryde det resten af livet, så gør et forsøg!

 

Jeg har hverken fået bank, kastet ting efter mig eller fået besøg af knallerttøser eller -betjente, men jeg har da oplevet lidt småting:

 

1) I en øver med mit folkeskoleband kom en kammerat forbi. Guitaristen havde lige lært Lille Peter Edderkop, kammeraten kunne den selvfølgelig, men kke som i De Små Synger. En hæwiversion begyndes, der smides distortion på guitaren og jeg går amok bag trommerne, indtil min nakke pludselig sætter sig fast i en meget skæv vinkel. Rimelig rock n roll at spille sig en hold i nakken, men sgu da for fanden ikke til Lille Peter Edderkop!

Dagen efter var der tre timers koncert - det var et helvede.

 

2) Den første offentlige begivenhed som ny 1.g'er på gymnasiet sad jeg i lille shorts, der ville få Henriks strippere til at syne fuldt påklædte og en meget lille, lilla tank top og spillede foran hele gymnasiet, fordi jeg ikke kunne nå at skifte i følge en musiklærerinde. Selvfølgelig kunne jeg det, hun kunne bare godt lide at se på.

 

Så gider jeg alligevel ikke flere, fordi de ikke kan måle sig med jeres...

Link til kommentar
Del på andre sites

Vilde historier Henrik! Det må da have været fedt at have oplevet så meget, selvom det også lyder lidt grumt noget af det..

 

Jeg har ikke de vildeste historier at fortæller, håber ikke jeg er den eneste der har stået i den situation at man lige har spillet to sæt af sine egne numre, som man egentlig er ret stolt af, og så kommer der er lille asiatisk gut op og beder os spille smoke on the water som om vi var en jukebox eller noget.. Hmm, hvad skal man sige?? :lol::lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke de vildeste historier at fortæller, håber ikke jeg er den eneste der har stået i den situation at man lige har spillet to sæt af sine egne numre, som man egentlig er ret stolt af, og så kommer der er lille asiatisk gut op og beder os spille smoke on the water som om vi var en jukebox eller noget.. Hmm, hvad skal man sige?? :lol::lol:

 

Haha det er fanme en lam situation! Det samme skete for mig i tyskland, da jeg spillede med mit punkrock band til en udendørs byfest i Büsum, som en del af en tour, foran 200 middelaldrerne blegfede tyskere. Pludselig hører man en råbe 'spiel Creedence' :lol: Men vi var vist også lidt malplacerede i det hele taget den dag. Det endte med at vi måtte have en lille timeout og opdatere sætlisten med vores ballerepetoir, og pludselig stor der fire danske punkrockere og spillede Beatles, Elvis, Kim Larsen, Eagles, Cash osv til tilskuernes store forbavselse og glæde! Så var der sgu dømt gratis gosse bier og wurst resten af aftenen :lol:

 

 

Og så lige et supplerende spørgsmål til Henriks vildt fede historie om J.R.:

Super blæret tilbud at få, men samtidigt kan jeg godt forstå din situation med dame og hytte og hvorfor du afslog.

MEN, hvis man jo som de fleste af os brænder for musikken, og får et tilbud om noget så stort som f.eks. at lege studio drummer in LA (det kunne også være andet..), hvordan tackler man den så og følger sit hjerte på den mest sobre måde overfor kæreste og venner? Eller er der i virkeligheden ingen nem måde at gøre det på?

Jeg har også længe drømt om at leve af musikken, f.eks. som sessionslager, men problemet er jo at man kommer til at være virkeligt meget hjemmefra, især fordi at det er rimeligt stramt af lave musik om til mad herhjemme.

 

Nogle indput?

Link til kommentar
Del på andre sites

Og så lige et supplerende spørgsmål til Henriks vildt fede historie om J.R.:

Super blæret tilbud at få, men samtidigt kan jeg godt forstå din situation med dame og hytte og hvorfor du afslog.

MEN, hvis man jo som de fleste af os brænder for musikken, og får et tilbud om noget så stort som f.eks. at lege studio drummer in LA (det kunne også være andet..), hvordan tackler man den så og følger sit hjerte på den mest sobre måde overfor kæreste og venner? Eller er der i virkeligheden ingen nem måde at gøre det på?

Jeg har også længe drømt om at leve af musikken, f.eks. som sessionslager, men problemet er jo at man kommer til at være virkeligt meget hjemmefra, især fordi at det er rimeligt stramt af lave musik om til mad herhjemme.

 

Nogle indput?

 

Tak for det... ja det var lidt blæret... men det var ikke for at blære mig jeg nævnte det.. og du har jo fat i lige netop det der forhindrede mig i at gøre det.

 

Jeg havde på det tidspunkt spillet prof i 4-5 år, og spillede 100-150 jobs om året.. jeg var ved at være lidt træt af aldrig at være hjemme... de eneste jeg så var musikere og bartendere, min familie var der ikk meget tid til, og dagligdagen såsom tøjvask og madlavning gik sgu heller ikk for godt.. jeg havde en kæreste der var musik-glad, så det gik fedt, for hun var tit ude at høre os.. fatter ikke hun gad!..

 

Så det er definitivt nemmere at være session slager, hvis man ikke har kæreste/kone og er lidt mere løs i sine familie forbindelser... på det tidspunkt var det bare ikk det rigtige tidspunkt.. eller var det?.. Det er jo det der stadig ind imellem nager mig.

 

At jeg ikke ringer nu skyldes så flere ting, har lige købt hus med kæresten.. og det betaler ikke sig selv, så et forsøg med USA i 6 md. f.eks. har jeg beregnet til at koste mig ½ mill... med mindre man får konge jobs derovre, men der går ofte 1-2 år før de fede jobs kommer... selvom man coaches af de store.

Desuden har jeg ikke det tekniske niveau som jeg havde i slut-90'erne.. når man spiller 3-5 job om ugen, så får man sgu en fed rutine og ting er bare "in the pocket"... det er de ikke heeeeelt mere... men jeg øver da på det :lol:

OG så ved jeg ikke om nummeret stadig virker :lol:.. er dog blevet MySpace venner med JR.. men har ikke hørt fra ham personligt, selvom jeg skrev til ham i januar.. men jeg ved har travlt somind i helvede, så det var også mere for sjov.

 

Men at leve af musik i USA,eller i DK for den sags skyld, er et hårdt job.. i USA fordi det er langt væk fra alt, og landet er stort, så du rejser meget.

I DK fordi session scenen er så lille, og vi er mange skide dygtige folk om budet.. antallet af kompetente musikere i forhold. til antal musikere i en by, er LANGT højere end i USA.

Så der er meget "kniv i ryggen" i DK.. det var der i hvert fald i 1992-2000 hvor jeg var mest aktiv.. jeg blev træt af at se selv meget store danske solisters bands stikke hinanden/bagtale hinanden, og det gik kun ud på at hænge ud med de rigtige... ok det er en helt anden diskussion, men sådan var det.

Det hang mig så så meget ud af halsen at jeg begyndte at finde andre interesser i 1999 og frem.. har stadig lidt kontakt til flere der spiller med "de store", og jeg fortryder ikke.. de har sgu et hårdt liv stadig, for at skrabe moneter sammen...

 

Efter jeg skiftede til en semi-pro tilværelse, så skete der jo også det at antallet af "sjove" jobs, steg til 80-90%.. i modsætning til 20-30% da jeg skulle leve af det!

Det betyder mere for mig end berømthed og status... jeg elsker musikken, ikke alt det andet gøgl.

 

Og til Jonathan: tro mig! det har vi ALLE prøvet.. og når du spiller for at leve, så spiller du næsten ALLE jobs.. også de røv skidte, hvor du kommer ud fro det værste pis! Det der er ingen ting.. I fik jo ikke trusler på livet! :lol:

 

Jo jeg har prøvet en del, og det er også det der har gjort mig til det jeg er i dag.. på godt og ondt!

Men mest godt vil jeg sige.. jeg fik bl.a. mit nuværende (gode!) job i IT branchen pga. mine erfaringer fra musiklivet.. man bliver vant til at være pragmatisk, og få ting til at fungere selv under de vildeste vilkår! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Den erfaring gjorde jeg mig også i 8. klasse. Jeg spillede keyboard med nogle gym-elever i et ShuBiDua jam/partyband. Vi skulle spille på et ret anerkendt koncertsted heroppe til noget gymnasiefest, og betalingen var en kasse pilsnere. Kom også til at kværne en røvfuld inden playoff, og jeg tågede rundt. Havde lånt et hammondorgel med til jobbet, og det lykkedes mig sgu at rykke en tangent af (kunne heldigvis let sættes på igen). Herrepinligt; alle tænkte "hva' f*nden laver sådan en lille unge heroppe....?"

 

Idag har jeg sgu været alkofri i over et halvt år, har af en underlig årsag mistet lysten til alkohol, det er sgu underligt. Det er nok fordi jeg er blevet far. Til gengæld har jeg ret svært ved at kvitte tobakken..... Står i garagen og pulser, heldigvis er sommeren på vej....

God dag Olav..

 

(Min gamle gymnastik lære) :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

mjoee.. fornuftig måske nok... men hun var dælme lækker :argh:

 

men hva faen.. kan jeg sige nej til jobs for J.R. Robinson, så kan jeg også sige nej til en hyrdetime med en tøs... meeeeen... hun VAR lækker!

Stop!

Jo mere du siger hun er lækker, jo bedre en idé synes jeg, at det ville være, med et bat i dit hovede :D

 

Men jeg forstår din situation med J.R fuldt ud - jeg tror dog, at jeg havde levet drømmen. Min store drøm er netop at leve udelukkende af at spille trommer - hvis det kan lade sig gøre, ville jeg være villig til at droppe alt. Jeg er sikker på, at jeg har den samme holdning om både ti og femten år, og hvis jeg endda er så heldig som dig ér at blive "opdaget" på nogen måde, jamen så vil jeg da med det samme smide alt hvad jeg har i hænderne og flytte til USA.

 

Ikke fordi, at det sker - du har været mere end heldig. Det er jo ligesom at vinde i lotto, det dér! Respekterer dog dit valg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Stop!

Jo mere du siger hun er lækker, jo bedre en idé synes jeg, at det ville være, med et bat i dit hovede :argh:

 

haha.. enig!!

 

Men jeg forstår din situation med J.R fuldt ud - jeg tror dog, at jeg havde levet drømmen. Min store drøm er netop at leve udelukkende af at spille trommer - hvis det kan lade sig gøre, ville jeg være villig til at droppe alt. Jeg er sikker på, at jeg har den samme holdning om både ti og femten år, og hvis jeg endda er så heldig som dig ér at blive "opdaget" på nogen måde, jamen så vil jeg da med det samme smide alt hvad jeg har i hænderne og flytte til USA.

 

tjoee.. det troede jeg også jeg ville..indtil jeg stod i situationen... tror det er svært at sige.. det kommer sgu an på hvilken situation man står i tror jeg. Men HVIS du får buddet, så vil jeg da også i bagklogskabens kolde lys sige: GØR DET!!

 

Ikke fordi, at det sker - du har været mere end heldig. Det er jo ligesom at vinde i lotto, det dér! Respekterer dog dit valg.

 

Ja.. og man vinder jo ikke 2 gange.. ikke ofte i hvert fald.. det er også derfor jeg i mange år har haft svært ved at tilgive mig selv..

Tak for respekten, men ved ikk om jeg selv respekterer det valg.. men gjort er gjort, og det er der ikk noget ast gøre ved.

Og ellers havde jeg nok heller ikke været hvor jeg er i dag.. med hus og have og en dejlig kæreste mmm.. men hvem ved..

 

Jeg vil dog til enhver tid påstå at alle I andre skal GØRE DET hvis i får buddet.. man fortryder det sgu ellers... selv om det ikke fungerer, så prøvede man i hvert fald.. det tror jeg er vigtigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Stop!

Jo mere du siger hun er lækker, jo bedre en idé synes jeg, at det ville være, med et bat i dit hovede :argh:

 

Men jeg forstår din situation med J.R fuldt ud - jeg tror dog, at jeg havde levet drømmen. Min store drøm er netop at leve udelukkende af at spille trommer - hvis det kan lade sig gøre, ville jeg være villig til at droppe alt. Jeg er sikker på, at jeg har den samme holdning om både ti og femten år, og hvis jeg endda er så heldig som dig ér at blive "opdaget" på nogen måde, jamen så vil jeg da med det samme smide alt hvad jeg har i hænderne og flytte til USA.

 

Ikke fordi, at det sker - du har været mere end heldig. Det er jo ligesom at vinde i lotto, det dér! Respekterer dog dit valg.

 

Jeg håber (for dig, ikke din (kommende?) kærste) at du er i stand til at holde fast i drømmen og visionen. Bare for 3 år siden var jeg også udødelig og var villig til at slippe alt for at tage et hvilket som helst sted hen. Men når man som nu har kæreste, ejer bolig med store faste udgifter osv er der sgu lige pludselig mange mennesker der slår en i hovedet hvis man ikke pleaser dem før sig selv.

Redigeret af Leo
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg håber (for dig, ikke din (kommende?) kærste) at du er i stand til at holde fast i drømmen og visionen. Bare for 3 år siden var jeg også udødelig og var villig til at slippe alt for at tage et hvilket som helst sted hen. Men når man som nu har kæreste, ejer bolig med store faste udgifter osv er der sgu lige pludselig mange mennesker der slår en i hovedet hvis man ikke pleaser dem før sig selv.

 

Ja.. tror det kommer nok an på alder og forpligtelser... hvis man er 20 år og uden seriøs kæreste eller band, eller hus/lejlighed, så er der ikk meget at betænke sig på.

 

Det er lidt anderledes når man som jeg var 28.. og havde skabt grundlaget for fremtiden allerede.. eller det troede jeg da jeg havde.

 

Life is a bitch :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg håber (for dig, ikke din (kommende?) kærste) at du er i stand til at holde fast i drømmen og visionen. Bare for 3 år siden var jeg også udødelig og var villig til at slippe alt for at tage et hvilket som helst sted hen. Men når man som nu har kæreste, ejer bolig med store faste udgifter osv er der sgu lige pludselig mange mennesker der slår en i hovedet hvis man ikke pleaser dem før sig selv.

Jeg kan godt se hvad du mener, og havde jeg stået i den situation, ville det også have været svært for mig at træffe et valg af den kaliber. Det er dog en drøm jeg har haft siden jeg var 5 år, og de kærester som jeg har haft, er nogle der forstår hvor meget musik betyder for mig. Sådan vil det altid være - jeg får ikke fat i en pige, der ikke forstår mig fuldt ud, og hvis jeg gør, jamen så er det væk igen. Det er sket før. Musikken betyder mere for mig, end noget andet nogensinde vil komme til - måske hvis jeg får et barn, men det er der nu ikke udsigt til foreløbig :argh: Hvis jeg får chancen for at tage til USA, og jeg har en kæreste - så er det en forstående kæreste, der ved, at det er en chance jeg bliver nødt til at tage.

Redigeret af Thomboline
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan godt se hvad du mener, og havde jeg stået i den situation, ville det også have været svært for mig at træffe et valg af den kaliber. Det er dog en drøm jeg har haft siden jeg var 5 år, og de kærester som jeg har haft, er nogle der forstår hvor meget musik betyder for mig. Sådan vil det altid være - jeg får ikke fat i en pige, der ikke forstår mig fuldt ud, og hvis jeg gør, jamen så er det væk igen. Det er sket før. Musikken betyder mere for mig, end noget andet nogensinde vil komme til - måske hvis jeg får et barn, men det er der nu ikke udsigt til foreløbig ;) Hvis jeg får chancen for at tage til USA, og jeg har en kæreste - så er det en forstående kæreste, der ved, at det er en chance jeg bliver nødt til at tage.

 

Hehe, min kæreste er skam også musiker og forstår dermed udmærket hvad det betyder for mig.

Men sagen med kvinder er, at når man har været sammen med dem i tilpads lang tid og de har vundet ens tillid, så begynder de at prøve at ændre alt ved en. Og et liv on the road har, er, og vil aldrig være en del af en kvindes planer -_-

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var bestemt ikke det værste job nogensinde, men langtfra det fedeste.

 

Vi havde en aftale om at skulle spille til afslutningsfest for Dansk Skuespilsforbund (eller noget lign.) som havde haft en weekend med kurser, hygge og på sidste dagen skulle holde en, ifølge arrangøren, kæmpe fed fest.

 

Arrangørens beskrivelse af arrangementet var som følgende:

 

3-400 mennesker

STORT cirkustelt

Scene med lysshow

Masser af kendte

 

 

... Vi kommer frem til stedet hvor festen skal holdes, og ganske rigtigt, der står da et cirkustelte.. Men, stort vil jeg nu ikke kalde det, det havde 2 "toppe" og kunne vel rumme omkring 200 mennesker hvis der var stole fyldt ud. Vi kommer ind i teltet som indeholder: græs som underlag, en KEDELIG bar og ingen belysning ud over fyrfadslysene på bordet. Der er vel ca. 60 mennesker da vi ankommer, og de sidder alle ved deres langborde og kæmper om at fortælle historier med store fakter, ansigtsmimik som sjældent set lige... Og så skal alt selvfølgelig siges/råbes/fortælles højlydt! Skuespillere vil jo gerne ligges mærke til..

 

Vi når videre igennem teltet og bliver fremvist den lovede scene.

 

..

 

Vi snakker 5 træplader smidt på græsset, som skråner voldsomt tilbage (set fra scenen). Dette resulterede i trætte ben fra min side midt i andet sæt.. Jeg sad tilbagelænet... Ufrivilligt..

 

Belsyningen/lysshowet bestod af 3 stk. hvide murerlamper/industri .. De får ingenting til at se godt ud, til gengæld er lyset skarpt. - Vi står alle mand med kæben nede om benene.. Dette var SLET ikke hvad aftalen lød på. Vi får skaffet noget lysfilter så vi kan få lidt farve på drengen.. Det er der to fyre som står for.. De bruger den samme tid på at tilpasse 3 murerlamper, som vi bruger på at stille 5 mands gear op.. Fantastisk så effektive nogle folk formår at være, andre ikke.

 

Vi får lavet lyd og alt er fint, der kommer lidt flere mennesker, så vi nu nærmer os 100... Altså.. 2-300 mennesker MINDRE end vi regnede med.. Vi havde lånt ekstra højtalere, en ekstra subwoofer, mikrofoner med til sættet mm. - for at kunne levere en ordentlig lyd i det STORE cirkustelt med 400 mand i.. Men, det var vidst ikke nødvendigt..

 

Vi går i gang, spiller federe end nogensinde og dansegulvet er propfyldt fra start til slut. Vi er proffesionelle og leverer varen som den skal leveres, men er ikke specielt tilfredse med arrangøren.

 

I øvrigt blev det hele vidst filmet... Det vender jeg måske tilbage med.. - Men, i løbet af andet sæt kommer den sjove gimmick hvor vi beder alle mænd forlade gulvet, for så at starte "You can leave your hat on" .. Det er meget forskelligt hvordan folk griber denne sang an.. Denne fest slog dog rekorden..

 

Mit i nummeret hvor alle har "fake" stripped lidt kommer der en FULD spansk dame op foran scenen og kigger frækt på forsangeren.. Herefter hiver hun op i kjolen og trækker til side, hvad der til side trækkes kan... Fuldt udsyn til en moden kvinde der ikke ødelægger budgettet på barberblade. (samme dame scorede i øvrigt senere....)

 

 

-

 

Efter jobbet vil vi naturligvis gerne have vores penge.. Men den efterhånden fulde arrangør havde glemt ALT om pengene, de tæller penge op i baren men der er langt fra nok.. - Vi har fået pengene senere hen.. Men det er simpelthen så voldsomt amatør agtigt af en fest arrangør ikke at have betaling klar til bandet.. Har aldrig oplevet noget lignende, og håber ikke jeg kommer til det igen..

 

 

- Teksten ovenfor er muligvis en smule rodet.. Beklager, dette er min sidste overspringshandling inden jeg smutter i seng..

 

Sov godt -_-

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske skulle 3-400 mennesker bare tages helt bogstaveligt?

Altså et sted imellem 3 mennesker og 400 mennesker.

Når dette er sagt, så er jeg ganske enig i, at det er dybt uprofessionelt. Forventer man sin bestilling at være professionel, så må man fandme også være det selv. Og så dur det ikke at lokke med falske betingelser, der får jer til at låne ekstra gear - for slet ikke at tale om betalingsproblematikken!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

hmm.. har nogle stykker... ved ikk hvor god de er.

lige en kort:

 

Spillede på Nordals Festival(tror det var i.. hmm.. 1998?), opvarming til hovednavnet.. vi gik i gang, fuld skrue, efter 2 min føltes lilletrommen underlig "slatten" ??..

WTF!!.. kiggede ned: lilletrommeskind var flækket! (spritnyt skind, flækkede midt over!!)... #&¤#%#!!

 

Havde heldigvis en ekstra snare med, så jeg fik en tekniker til at piske ind og assistere med at skifte midt i nummeret(guitaristen fingerede en solo uden band, kun med lidt bas).. ikke så elegant, men jeg overlevede da!! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 måneder senere...

Har lige læst hele tråden igennem (igen) og nøj hvor er der mange gode grin i mellem!!! Er dog lidt ked af at læse at så mange har haft dårlige oplevelser fordi de eller andre i bandet var fulde. Det er sq fint nok med et par øller undervejs, men vent til bagefter med at drikke jer ned. Det lyder meget bedre og man skal ikke pisse hele tiden. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu