Seperat Mixer Til Trommer


Recommended Posts

Hej Medslagere og andet godtfolk..

 

Da jeg står overfor et skifte til et noget større øvelokale, har jeg leget lidt med at få mic'et mine trommer op. Jeg har så den tanke at jeg vil have en seperat mixer til mine trommer som skal stå ved siden af mig så jeg selv kan sidde og justere lyden. Det signal skal så selvfølgelig sendes over til vores "store" mixer.

 

Er der nogen herinde som har erfaringer med dette, og evt kan anbefale en god mixer til et sådan setup?

 

/Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Medslagere og andet godtfolk..

 

Da jeg står overfor et skifte til et noget større øvelokale, har jeg leget lidt med at få mic'et mine trommer op. Jeg har så den tanke at jeg vil have en seperat mixer til mine trommer som skal stå ved siden af mig så jeg selv kan sidde og justere lyden. Det signal skal så selvfølgelig sendes over til vores "store" mixer.

 

Er der nogen herinde som har erfaringer med dette, og evt kan anbefale en god mixer til et sådan setup?

 

/Brian

 

Altså det er bare en tåbelig bemærkning fra min side måske, men mic'e trommer op i øveren?.. det brude sgu ikk være nødvendigt.. ikke ud fra størrelsen af lokalet i hvert fald. Så skal det være for at øve i at spille med mic's på sættet, og de udfordringer det giver med dynamik osv.

Synes bare du skulle overveje grundigt om du virkelig vil mic'e dit sæt op i øveren.. i så fald bør alle instrumenter mic'es op, og i skal alle spille med headsets.. SÅ giver det god mening.. hvis altså lokalets naboer kan holde det ud :)

 

Sorry..måske lidt OT.. men ment i bedste ånd!

 

Mixere: der er mange gode.. generelt får du hvad du betaler for!.. køb ikke FOR billigt!

 

Til trommer skal du minimum have diskant/mellemtone/bas EQ på alle kanaler.. De billige Behringer er sgu ok(jaja.. det er ikke hign end eller noget).. koster ikk meget og lyder ok.. til øvelokale mic er det sgu ok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Glemte lige at skrive at, det samtidigt skal fungere som studie.. Er det så en fordel at køre trommerne på egen mixer?? Er ret "grøn" på studieområdet, men skal til at sætte mig ind i sagerne, bliver sq fedt med eget studie!! :)

 

Vi havde tænkt os at alle instrumenter skulle være mic'et op..

Samtidigt ville jeg jo også bruge mixeren når vi er ude og spille..

 

Med hensyn til naboer, så er det ikke noget problem, for der er ingen ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Glemte lige at skrive at, det samtidigt skal fungere som studie.. Er det så en fordel at køre trommerne på egen mixer?? Er ret "grøn" på studieområdet, men skal til at sætte mig ind i sagerne, bliver sq fedt med eget studie!! ;)

 

Vi havde tænkt os at alle instrumenter skulle være mic'et op..

Samtidigt ville jeg jo også bruge mixeren når vi er ude og spille..

 

Med hensyn til naboer, så er det ikke noget problem, for der er ingen :tu:

 

Ok ok.. lidt bedre med den info :-)

 

I studie sammenhæng NEJ, kør det hele igennem EN mixer!.. alt andet giver problemer i sidste ende.. med mindre du virkelig har det fede gear, stor erfaring og MEGET af det!.. og sådan lyder det ikke for mig?

 

Sepearat mixer til trommer bør fungere som monitor mixer til dig selv.. dvs. du får signaler sendt fra hovedmixeren, og så kan du selv EQ'e og mixe din monitor lyd.. DET er til gengæld fedt som trommeslager.

OK det er bare min mening.. så andre er måske uenige :D

 

 

Bruge hellere penge på en GOD stor main mixer, med mange "sends" og subgrupper så du kan lave flere forskellige monitor mixes.

Og ikke mindst: købe nogle gode mic's! der koster pænt kassen, så først Mixer, Mics o nogle gode monitors.. og front højttalere hvis det skal bruges live.

 

Sørg også for at planlægge at få lavet et krydsfelt så i kan lave nemme tilslutninger med mic's osv.

 

Desuden: det er altså svært at have den mixer man bruger i studiet med ud at spille også.. det kan de færreste mixere tåle, medmindre du putte den i en flightcase.. og det er dyrt og tugt og og og.. brug de fleste penge på studie mixeren.. køb så en rack mixer i god kval til livejobs.. me mindre I spiller så store jobs, at I har lydmand på seføli.. men der kan en rackmixer du være ok også.

 

Men det koster sgu lidt kasse sådan noget.. men det er fedt!

 

Spillede i mange år med en trio hvor vi havde vores eget PA med (et kompakt Subwoofer system i GOD kval).. det var super cool. vejer lidt, fylder lidt, koster en del, men fedt altid at kende det anlæg man spiller over.. det er en pain in the ass at skulle spille på nye anlæg hver dag, som ofte kun virker 80-90%

 

God fornøjelse.. det bliver dyrt.. men sjovt! :)

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger en yamaha promix 01. Den er ikke high class, men er billig (brugt=1500,-) og så er den digital. Så der er alt hvad jeg har brug for af gates, reverb og comp.

Evt. Behringers digitale mixer. Eller måske Edirol D16. Men jeg ville helt klart bruge en digital da du har brug for gates og reverb. Og så kan du jo lave forskellige mixes (en til ballader med lange klange, en til 80'er med dybe tammer osv. som du recaller inden hvert nummer) Det bruger jeg selv og syntes faktisk at resultatet er glimrende.

 

/Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kører mine mikrofoner igennem en octopre, og derfra over i en Tapco mixer og derfra igennem en ART stereo rørforstærker, og derefter over i vores harddsik recorder. De resterende instrumenter kører line in i mixeren, nogle af dem igennem preamps osv. Så har vi en 4 kanals hovedtelefon forstærker som vi så har vores hovedtelefoner i.

 

Jeg har aldrig haft så god lyd, eller nydt så meget at spille som jeg gør nu.

Ydermere har jeg sat en metronom til indgangen til min hovedtelefon forstærker så jeg kan sidde og styre tempoet.

 

Vores næste skridt er at købe inear systemer til alle i bandet, som vi også skal bruge live.

Det bliver bred ymer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu